Beate007

drikkevarer beregner

4 indlæg i dette emne

:smolf:

der er vist ingen der bliver fornærmet når jeg siger at vi har både venner og lidt familie der godt kan tage fra!!

vi bliver 50 ca. 5 der er børn/ikke drikker vin (sikkert flere da nogen jo nok skal køre)

så hvis vi siger 35 almindeligt drikkende voksne mennesker og 10 svagdrikkere :grin2: (farmor, farfar osv.)

vores kok sagde noget med 1 flaske pr mand, og det var inkl velkomstdrink og sprut + en til hvert bord (vi har 7 borde) så det burde i vores tilfælde være 52 flasker i alt og derudover øl og vand!!

men hvor meget sprut bliver der egentligt drukket??

vi holder rimelig ofte fester for de der 10-20 mand hvor folk drikker til de bliver pinlige osv.. og stadig har vi huset fyldt af sprut flasker.. vi køber kun en ny gin hvergang og den er også tom hvergang og måske bliver der tømt en af de halv tomme flasker pr gang også. sagt med andre ord, jeg syntes ikke det svinder ind særlig meget..

min kommende mand er typen der gerne køber dobbelt ration (det er pinligt for ham at løbe tør) min holdning er at der behøver ikke være 2 flasker af alt.. hvis vi løber tør for vodka, fordi det er det alle skal have den dag, så drikke der nok bare gin bagefter eller morgan eller hvad der nu er..

ligeledes hvor meget Champagne/asti beregner i pr pers. til velkomst?? (hvis man servere flotte fyldte glas er der 6 glas i en flaske, hvis man er nærrig 7 glas)

glæder mig til at høre hvad i andre køber og også gerne hvor god vin i køber??? hvad er jeres drikkevarer budget/hvor mange i bliver..

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver 42 voksne og vi har 6600,- tilbage til drikkevarer og natmad. Satser på at det holder :( Jeg vil skyde på at i snit drikker vi alle moderat eller lidt mindre. Jeg har engang nappet denne her herinde, så den vil jeg da gerne give videre:

http://www.evite.com/pages/party/drink-calculator.jsp

Kvaliteten af vinen vi køber bliver det bedste af det billigste :-) Jeg kan godt lave en god pris-aftale med det lokale supermarked, så nu skal jeg bare lige finde ud af hvad for noget det skal være. Tænker at holde "vinsmagnings" hygge aften en dag med et par venner.

0

Del dette indlæg

Mange vinbutikker og supermarkeder tager hele, ubrudte flasker retur (nogensteder kun uåbnede kasser) så se om I ikke kan få sådan en aftale. Så kan kæresten købe ind så han føler sig tryg og du kan komme af med overskuddet uden at brænde inde med det de næste 3 år.

Mht. vin så er den gamle tommelfinger regel 1-1½ flaske. Spiritus derimod har jeg ikke så meget styr på. En af mine bekendte der er restaurantchef siger, at han indtil nu aldrig har oplevet at gæsterne vinder ved at købe fribar på spiritus, så mit gæt er der ikke drikkes så meget endda.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Uhh... det har vi også brugt RIGTIG lang tid på!

Vi bliver (eller har i hvert fald handlet efter - mangler stadig at høre fra 10 :cheerleader3: ) i alt.

Heraf ved vi allerede nu, at:

- Min 15-årige lillesøster ikke drikker noget overhovedet.

- Vi har to deltagende nær 90 som nok heller ikke drikker det store

- 2 der SLET ikke drikker rødvin

- 5 tøser i alderen 17-21 der nok heller ikke rigtig er vin-typerne ;)

- Og sikkert også 2-5 yderligere der hellere drikker fadøl end vin til maden

Vi har købt (eller planer om at købe):

Reception (og frit resten af dagen)

4 rammer somersby cider

4 rammer dåseøl

Bobler og vin

12 flasker bobler

44 flasker rødvin

15 flasker hvidvin

Avec og irish coffee

2 flasker bailey

1 flaske cognac

1 flaske god whiskey

2 flasker whiskey til Irish coffee

Cocktailbar (med 3 friske bartendere)

3 ankre fadøl

5 flasker rom

2 flasker gin

5 flasker vodka

1 flaske tequila

1 flaske cointreau

2 flasker kahlua

1 flaske billig tripple sec

Det er pr. person (hvis vi nu bare siger 75 mennesker):

0,8 flaske vin

15 cl bobler

1,3 cider

1,3 dåseøl

1 liter fadøl

19 cl spiritus i drinks/irish coffee

4 cl avec

Der skal nok være nogen der kan drikke mere end dette, men der vil være langt flest der ikke er i nærheden af at kunne indtage disse mængder på 9-12 timer.

Eller nogen der har en anden mening? Er vi helt ved siden af? :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer