IbenJ

Vores bryllup. September 2010

125 indlæg i dette emne

Hej Allesammen!

Tja jeg troede faktisk ikke at jeg turde kaste mig ud i sådan en bryllupstråd men efter vi har lavet hele idéen bag vores bryllup om har jeg brug for et sted at komme af med alle mine tanker! :-)

Oversigt:

Lidt om os

Brylluppet

To do liste

Indkøb:

Min kjole!

Servietter og bordpynt

Sko

Inspiration:

Ringe Forslag 1 Forslag 2

Invitationerne

Min kærestes tøj forslag 1 Forslag 2

Brudebuket

Hår

Enkelt brudelook til aftenen

Tema 1 eller Tema 2

Bryllupsrejsen Her rejser vi til Paris

Bryllupskage

Smykker

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Min dejlige kæreste er faldet totalt for dette tøj. Det er især slipset. Jeg tror det bliver svært at finde noget der ligner i forretninger så vi må nok få det syet. Vi kender bare ikke til nogle steder hvor de gør det. Hans forældre vil gerne betale og jeg har fået besked på at "blande mig uden om". Lidt ligesom gommen ikke må se brudekjolen. :-)

post-41993-1268165580.jpg

0

Del dette indlæg

Og så til håret. Det tænker jeg faktisk ret meget over. Jeg plejer at gå med mit hår løst så det skal ikke sættes for "stift" op. For så tror jeg ikke at jeg vil føle mig tilpas. Jeg skal have et langt slør på, derfor tror jeg også det er vigtigt at håret er lidt enkel. Jeg har bestilt til hos frisøren. Jeg har tænkt lidt på disse frisure.

post-41993-1268165756.jpg

post-41993-1268165850.jpg

post-41993-1268686216.jpg

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Lidt om os og tankerne bag vores bryllup:

Vi er et ungt par på 24 og 25 år. Vi har en søn på 2 år og bor i et lille hyggeligt rækkehus i en forstad til KBH. Vi er begge studerende.

Min kæreste friede sidste sommer og med det samme gik vi i gang med planlægningen af vores drømmebryllup. Jeg ville have en afslappet/intim fest men med en høj kvalitet. Min kæreste er til rigtige "familiefester" med børn, buffet, langbord og taler. Vi har nu i et halvt år forsøgt at få de to slags fester til at passe sammen og det gik bare ikke. Resultatet blev en fest med komprisser som ingen af os drømte om! Det er simpelthen for mange penge at bruge på en fest ingen af os ønsker og vi har ikke rigtig kunne lave et realistisk budget. Samtidig ville der ikke være blevet råd til bryllupsrejse. Vi var sure/kede/trætte og uvenner når vi havde snakket bryllup. Vi har nu besluttet at starte forfra og gå tilbage til det vi i virkeligheden ønsker: At blive gift!

Vi har idag besluttet en hel ny idé: at blive gift i kirke (hvid kjole, brudepiger, og det hele) og dér efter invitere vores 120 gæster til reception hvor vi vil severe en let buffet, kage, kolde øl/vand og champagne. Alle familiens børn skal med og det hele skal være meget uformelt! Senere på aftenen vi vil så invitere forældre, søskende og bedsteforældre til middag på en restaurant. Alt i alt regner vi med at kunne gøre det for under 30.000 kr (uden tøj. Min kjole er købt og min svigerforældre betaler min kærestes). Tror I, at det kan lade sig gøre? Vi vil simplehen gøre en dyd ud af at det bliver billigt.

De penge vi har sparet vil vi så bruge på at tage på en stor rejse med vores søn dagen efter brylluppet. Det har bare lettet stemningen SÅ meget. Nu er det sjovt og dejligt at snakke om det.

Nå, men pga. denne ændring har jeg jo lige pludselig fået travlt. Jeg skal laves nye invitationer, ændre tidpunktet i kirken, fortælle alle om den nye plan, finde rejse, afbestille kok, finde en billig, men god buffet (tænker slagter?), kigge på bryllupskage (vi ville faktisk ikke have haft det før, men nu synes jeg det er vigtigt), finde en kjole til om aften (en mere afslappet hvid kjole) osv... Så derfor får jeg hårdt brug for denne bryllupsplanlægningstråd! ;-)

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Jamen velkommen til med din egen tråd :cheerleader3:

Jeg læste godt din tråd om alle dine/Jeres bekymringer... Jeg havde ikke rigtig noget nyt at bidrage med i den debat, men jeg kan da så lige sige her, at jeg synes I har truffet den rigtige beslutning. Det skinner helt klart igennem, at det var den løsning i hældte til og jeg synes det er sejt I kaster Jer ud i det! Jeg glæder mig til at følge med fra sidelinien :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen velkommen til med din egen tråd :cheerleader3:

Jeg læste godt din tråd om alle dine/Jeres bekymringer... Jeg havde ikke rigtig noget nyt at bidrage med i den debat, men jeg kan da så lige sige her, at jeg synes I har truffet den rigtige beslutning. Det skinner helt klart igennem, at det var den løsning i hældte til og jeg synes det er sejt I kaster Jer ud i det! Jeg glæder mig til at følge med fra sidelinien :(

Mange tak. Det var dejligt at I alle gad at bruge tid på at læse det og hjælpe! :cheerleader3:

Det er helt utroligt at efter vi har lavet om på det hele har jeg virkelig fået lyst til planlægning. Vi har hygget os hele dagen med bryllupsnak og dem vi har fortalt det til har kun været positive.

0

Del dette indlæg

Kjolen.... :(

Min kjole er købt. Det gjorde jeg næsten lige efter vi havde sat datoen. Jeg elsker den! Det var slet ikke i nærheden af hvad jeg troede jeg skulle have på men jeg var helt forelsket i den da jeg fik den på!

Den er købt i House of brides og er fra mærket La sporsa.

Jeg må snart ud og prøve den igen. Det er alt for lang tid siden sidst! Så tager jeg nogle billeder. :-)

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Min tanke er at jeg skal have min brudekjole og langt slør på i kirken og til receptionen. Når vi så skal ud og spise om aftenen vil jeg gerne have en anden, mere ala en cocktailkjole på. Den skal stadig være hvid, enkel og måske kort. Og så et fint hårpynt måske med nogle påfuglefjer eller som på billedet. Har bare ikke kunne finde det nogle steder endnu.

Jubii har faktisk drømt om muligheden for at have to brudekjoler på. Det her er da en oplagt mulighed! ;-) Kom gerne med forslag!

post-41993-1268171813.jpg

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Det var godt, I fandt en løsning på jeres problemer. Synes det lyder som alletiders plan!

Din kjole er rigtig flot, men jeg kan godt forstå, at du vil have en mere diskret kjole til restaurantsbesøget. Måske det ku' være en løsning at bestille en kjole fra Kina? Det gjorde fx. brugeren Soon2be sig erfaringer med, hun bestilte en såkaldt dansekjole.

Hvis din kæreste stadig er vild med det ovenstående sæt tøj, har Kejserens Klæder i Aalborg ry for at være gode og rimelige i pris. Hjemmeside her

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var godt, I fandt en løsning på jeres problemer. Synes det lyder som alletiders plan!

Din kjole er rigtig flot, men jeg kan godt forstå, at du vil have en mere diskret kjole til restaurantsbesøget. Måske det ku' være en løsning at bestille en kjole fra Kina? Det gjorde fx. brugeren Soon2be sig erfaringer med, hun bestilte en såkaldt dansekjole.

Hvis din kæreste stadig er vild med det ovenstående sæt tøj, har Kejserens Klæder i Aalborg ry for at være gode og rimelige i pris. Hjemmeside her

God ide med en Kina kjole! Det havde jeg slet ikke tænkt på. Det skal jeg bestemt kigge på. Mht Kejserens Klæder i Aalborg er det nok ikke så smart da vi bor i KBH. Men tak for forslaget alligevel!

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i Lundtofte kirke kl. 15. Jeg håber at jeg kan lave det om til 10 eller 11. Jeg har 4 skønne niecer (på 4, 6, 11 og 16) der skal være brudepiger. Jeg tror det vil blive for meget for min søn på 2 år, så han må sidde hos hans farmor/mormor. :-)

Min svigerinden spiller violin og min svigerfar spiller fløjte. De har sagt ja til at spille når jeg kommer ind i kirken. Det tror jeg bliver smukt. Jeg elsker Canon In D. I kan høre den her:

Canon In D

Gæstelisten er på omkring 120 mennesker (med børn). Planen er så, at vi inviterer alle til reception i sognegården lige ved kirken. Her vil der blive serveret en let buffet og en smuk bryllupskage. Efter 3-4 timer siger vi så farvel, tager hjem, skifter tøj og så mødes vi med vores forældre/søskende/bedsteforældre på en lækker rasturent hvor vi skal hygge os resten af aftenen.

Af store ting mangler jeg at finde:

En god og billig buffet.

En bryllupskage. Hertil skal der også være en masse frugt.

En rasturent til om aftenen.

Der skal købes:

Vand, øl, hvidvin, champagne.

Pynt af lokalet:

Hvide duge.

Så har jeg tænkt på at købe nogle spande med roser og sætte den i vaser.

Vi har adgang til nogle store flotte sølv lysestager der kunne stå rundt omkring.

Praktisk:

2-3 piger til at vaske op/gøre rent.

Barnepige til om aftenen. Jeg håber jeg kan få min ældste niece til det.

Der kommer sikkert en masse andre ting men formålet er jo at gøre det så enkelt som muligt. Men hvad siger I så. Kan vi gøre det for under 30000 kr med det hele?

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

To do liste (mest for min egen skyld!):

6-12 mdr. før

• Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppeter

Lørdag den 4/9-10.

• Reserver kirke

Lundtofte kirke kl 12.

• Lav et bryllupsbudget

Vi håber at kunne gøre det for under 30000 kr.

• Lav en foreløbig gæsteliste

Er gjort. 119 gæster.

• Reserver festlokale eller restaurant

Vi har lokale til receptionen.

• Bestil tid hos frisøren

Der er bestilt tid til Kl 8 i Tvernø i Herlev er færdig ca kl 10.00. Jeg skal der op tirsdag den 17/8 kl 11 til prøveopsætning.

• Bestil tid til at få lagt makeup

Her bestilt tid i Herlevvelvære til makeup kl 10.15

• Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret

Kjole og sko er købt

3-6 mdr. før

• Indhent og udfyld en ægteskabserklæring

Er udfyldt og afleveret til kommunen. Venter på at få den retur.

• Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang)

Kjole, sko og smykker er købt

• Hente kjole nr 2

Den er hentet.

• Aftale tilretning af kjolerne

Skal til skrædder mandag den 23/8.

• Køb slør

• Køb hårpynt

• Køb tøj til brudgom

• Køb tøj til evt. brudepiger

• Køb tøj til vores søn

• Køb vielsesringene

De er købt.

• Skriv en ønskeliste

Er skrevet.

• Skriv en gæsteliste

Er skrevet.

• Design invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort

Invitatíonerne er færdige!

• Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

Vi er igang med at dele dem ud.

• Vælg forlover

Han er valgt. Det er min kærestes fætter.

• Vælg 2 vidner

Vores to søstre.

• Vælg brudepiger og –svende

Mine 4 smukke niecer.

• Vælg en toastmaster

• Snakke med kokken/Fastsæt/bestil bryllupsmenuen

Vi har haft første møde med ham.

• Bestil bryllupskagen

Min kæreste tante vil gerne lave den. :-)

• Vælg farve samt tema

Enkelt, sølv, hvidt og lyserøde roser.

• Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres

• Aftal børnepasning

Min veninde vil gerne passe vores søn om aftenen.

• Finde champagneglas

• Finde plastik tallerkener

• Køb drikkelse

2-3 mdr. før

• Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

• Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

• Forbered tale/event til din tilkommende

• Sy risposer eller design anden pynt

• Lær at danse brudevals

Min kæreste er så god til at danse at han har lært mig brudevals. Det håber vi at der kan blive tid til ved receptionen.

• Planlæg skifte af efternavn

1 mdr. før

• Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,

regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken)

• Brudekjolen er færdig

• Tjek at brudgommens tøj er ok

• Tjek at brudepigen og –svendens tøj er ok

• Tjek at vielsesringene passer

• Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

• Aftal detaljer med fotografen

• Aftal detaljer med frisøren

• Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos kosmetologen

Har tid til bryn og negle den 31/8 kl 11 så snakker med hende om det der.

• Aftal detaljer med feststedet

• Aftal detaljer med transporten

• Aftal aftenens forløb med toastmasteren

• Lav bordplan

• Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

• Køb morgengaver

• Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

1-2 uger før

• I er nu eksperter i at danse brudevals

• Prøv tøjet en sidste gang, måske det skal finjusteres

Dagen før

• Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet

(sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)

• Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd)

er i brudens taske

• Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

• Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

• Slap af tænk på noget helt andet (gå evt. i biografen, Tivoli eller andet)

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Jamen velkommen til med din egen tråd :)

Jeg læste godt din tråd om alle dine/Jeres bekymringer... Jeg havde ikke rigtig noget nyt at bidrage med i den debat, men jeg kan da så lige sige her, at jeg synes I har truffet den rigtige beslutning. Det skinner helt klart igennem, at det var den løsning i hældte til og jeg synes det er sejt I kaster Jer ud i det! Jeg glæder mig til at følge med fra sidelinien :)

LIGE MINE ORD :(

Og hvor er det dog en fantastisk smuk kjole - glæder mig til at se billeder af dig i den :cheerleader3:

Og at du så har mulighed for at få TO kjoler på - det er jo intet mindre end SKØØØNT :super:

Redigeret af lafberg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Iben og velkommen til. Dejligt med endnu en Lyngby-brud.

Du skriver, at I mangler at finde en restaurant til om aftenen. Skal det være i Lyngby-området?

Så ligger der nemlig Restaurant Appetit på Ermelundsvej og Altopalato på Duntzfelts Alle. Dem kan jeg VARMT anbefale. :)

Hvis det skal være inde i byen, er Il Gallo Nero (tæt ved Rundetårn) supergod! :(

0

Del dette indlæg

Temaforslag:

Jeg har ikke tænkt mig at gå amok i pynt til receptionen men jeg vil alligevel gerne finde en rød tråd/tema.

Jeg overvejer hvide duge, store 5 armede lysestager, og lyserøde roser i enkle vaser. Enkelt og smukt.

post-41993-1268340137.jpg

post-41993-1268340909.jpg

post-41993-1268341073.jpg

post-41993-1268342401.jpg

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Nu er jeg blevet lidt hooked på ideen med påfuglefjer. Det ville stadig passe med de hvide duge og lysestagerne men ikke roserne. Måske hvide liljer? De er nok bare ikke lige så billige som en spand med roser. Det kunne blive super elegant.

post-41993-1268341187.jpg

post-41993-1268341222.jpg

post-41993-1268342544.jpg

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupsrejsen:

Vi har længe ønsket os en stor rejse så vi har besluttet os for at tage på bryllupsrejse til USA sammen med vores søn i ca 14 dage. Jeg ved ikke så meget om hvor der er godt at rejse hen men min første tanker er Miami eller Californien. Jeg har også en drøm om New York men det er nok ikke så sjovt for min søn på 2 år. Jeg har tænkt mig at ringe til nogle rejsebureau idag og tage en snak med dem.

Jeg ved ikke helt hvornår vi kan tage afsted for vi begge læser jo så vi kan ikke bare få fri. Men måske i efterårsferien og ugen efter? Det er vist en gang i oktober.

Ih hvor jeg glæder mig!!

post-41993-1268372780.jpg

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Opdate om bryllupsrejse:

Jeg har talt med forskellige rejsebureauer her i weekenden. Vi har talt om at tage til Miami i 10 dage og så en uge på Bahamas. Ih det ville være så lækkert. Min kæreste skal aflevere Bacheloropgave her om 14 dage så den endelige beslutning bliver først tage efter det.

0

Del dette indlæg

Bryllupskage:

Jubii min kærestes tante har sagt ja til at lave vores bryllupskage. Hun er ikke uddannet men hun er rigtig dygtigt. Vi har tænkt os at give hende frie hænder til smag og udsende. Men hvis hun spørger, så elsker jeg hvid chokolade og hindbær....Mmm! Min kæreste elsker farver så det må der meget gerne være. Vi har før kigget lidt på de her billeder men ellers skal hun bare lave den som hun har lyst til:

post-41993-1268685078.jpg

post-41993-1268685142.jpg

post-41993-1268685168.jpg

Redigeret af IbenJ
0

Del dette indlæg

Jeg er gået lidt i stå med invitationerne. Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive i dem.

Før vi lavede det hele om ville vi ha skrevet:

Kære....

Vi drømmer om at fejre vores bryllup med hele vores store familie og alle vores gode venner. Der udover skal der være dejlig mad, lidt godt at drikke, hyggelig stemning, sjov og ballade.

Planen er at invitere jer til sådan en fest lørdag den 4 september 2010.

Festens højdepunkt vil finde sted i Lundtofte kirke kl. 15.00 hvor præsten, Kjeld Jørgensen vil vie os.

Derefter vil vi byde på middag i sognegården ved siden af kirken og en dans om aftenen.

Det bliver en stor fest med en masse inviterede og alle jeres dejlige børn må meget gerne komme med.

Men nu er vi så meget i tvivl. Vi skal jo på en eller anden måde fortælle folk at vi holder reception i stedet for en fest, sådan så de ikke føler sig valgt fra. Måske på en lidt sjov måde. Eller hvor vi også får fortalt dem at vi bruger de penge vi sparer på en rejse.

Må ligge hovedet i blød.....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer