Beate007

Baby & Baby

310 indlæg i dette emne

Nu må jeg hellere prøve at få lavet min planlægning, har mapper og kina bøger og plastik lommer fyldt med sedler og notater, mailen fyldt med gode links og billeder..

måske det bare var lettere det hele var samlet her inde.. GP

Jeg prøver at planlægge mit livs bryllup inden for en rimelig penge, ingen af os er interesseret i at sætte gæld pga et bryllup. vi regner med og håber på 50.000,- dog MAX 60.000,- inkl ALT så hvis du læser med er du mere end velkommen til at smide en god idé, en hilsen eller en konstruktiv kommentar :unsure:

vores tema: hvid og sort med et touch of pink

og så vil jeg gerne have calla liljer som blomster i min buket, og roser på bordene der flyder i vand med lys!

/Beate :marryme:

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ingen Bryllup uden TJEK-lister :unsure:

lilla betyder ikke klaret

sort betyder klaret

men først lidt om os, hvordan vi mødes, og hvordan han FRIEDE

Brud:

Kjolen er hentet, mig i KJOLEN ved 1 prøvning, og KJOLEN ved 2 prøvning og afhentning.

Sko mine fantastiske blå sko

strømpebånd den grimme men sjove ælling, har bestilt et nyt fint lige som det her 2 strømpebånd

Lingeri - har købt en un-bra, rigtig dejlig at have på og nogen flotte hipster trusser i hunkemøller

Smykker - kun Øreringe og min nye vielsesring selvfølgelig.

Noget nyt, lånt, blåt, gammelt (nyt:kjolen blåt: skoene. lånt og gammelt:farmors vielses ring og forlovelses ring

frisure som jeg først troede det skulle være.. men den her er meget mere mig! den sødeste og dygtigeste frisør, Sascha skal lave mit hår.

Makeup - mig selv

Negle - laves ved anja som altid.

Blomster/krea:

Brudebuket inspiration - calla, m pink/sort/hvidt satin bånd om. mere blomster inspiration

Knaphulsblomster - mini calla 4 stk: Finn, Bjørn og Thomas og en ekstra.. (se under brudebuket inspiration)

blomster dekoration til bordene

Parplyerne hvis det bliver regn.

Fotografen Christian Zahle, den sejeste fotograf.

Balloner - det ser da for fedt ud! måske kæresten går med til det??

Drinkskort

Indbydelserne

Vielseshæfter

Bordplansoversigt

Toiletkurvene

Pom pommer oppyntning i lokalet!

Velkomstsang er fundet og printet.

Gaveliste og udpakning - jeg vil pakke op under kaffen og det vi ikke kan nå under morgenmaden næste dag!

Vielse:

Søborg kirke hvor min drømmevielse skal stå!

Risposerne som svigermor har sagt hun gerne vil lave for mig- SØDT!

RINGEN ja denne bliver det ikke- alt for dyr!!, men denne RING bliver det!!!

Ægteskabserklæring - er udfyldt og afleveret med navneændring på dagen, sendt til præsten 7 juni.

Oppynting i kirken - kertel lys, evt små hvide blomster i hver anden holder.

Udvælg salmer/sange, vi har fundet de fire vi vil have.

Festen:

Bybjerggaard hvor vi skal feste

Transport - "enken"(vores egen sorte passat)

Toastmaster - Bjørn og hans BÅTHORN

Velkomst drinks - asti.. til efter kirken ved mindemærket og mojito kande til den officelle velkmst kl 17:00 på Bybjerggaard..

Serveringsdamer - kommer med kokken

Dagens ret - LÆKKERIERNE

Dessertvinen - fra brugsen den vi "plejer at have" - super lækker..

Dinnermusik - dj pulten spiller stille!!

Bryllupskagen - spises til kaffen - fra Sweet valentine. med passionsmousse og mascapone mousse

Øl og vand købt i tyskland (alt for meget!!), 48 flasker rødvin og 20 flasker hvidvin er købt i Holtevinlager!

Musik - DJ - Diskogruppen spiller 23-04 - under middagen spiller der rolig musik fra dj-pulten.

Pynt mm. til festen:

Prøveopdækning-dog uden dekorationen

servietterne - berendsen, hvide stof , +der er indkøbt pink servietter i 2 forskellige str. og nuancer til frugten ved velkomst og til bryllupskagen!

Lys - PINK bloklys

1. menu hæfter 2. menu hæfter og som de bliver..

bordkortene klippet og klar!

Gom:

Smoking den sad så flot på ham!

Manchetknapper - dem har han fra sin afdøde far.

Skjorte- købt til den nette sum af 1400... - sindsygt!! haha

Sko - han har købt et par fine lloyd sko på udsalg til 750,- meget fine!

Overnatning - på feststedet!! så nu skal vi huske skiftetøj til om søndagen!!.

Efter brylluppet:

Takkekort - takkekort laves på Vistaprint - ligesom disse

Fotoalbum - så er der også noget at tage sig af efter brylluppet GP

Rensning af kjole og jakkesæt

Fremkaldelse af billeder

Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, ovs.

Gave til toastmaster + andre, der har hjulpet (line: de greengate krus hun samler på, bjørn: cognac)

BUDGET

så skal vi bare have 30.000 med i inderlommen til alle dem der vil have betaling på selve dagen

Redigeret af Ki Schou
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først lidt om mig jeg hedder Beate er 32 og bor med min kæreste Thomas i Ølstykke, (hvis nogen er i tvivl - langt ude på landet død kedelig flække tæt ved Stenløse og Frederikssund, lige imellem Hillerød og Roskilde) jeg er opvokset og har boet hele mit liv i nordsjælland omkring Gilleleje og Helsingør, så det her er laaaangt væk, men pyt for det var her min drømmemand boede da vi mødes :unsure:

For en tre år siden sad jeg alene og ensom i min lejlighed og tænkte at det der dating da måtte prøves, var ret træt af byture med fulde veninder og MEGET fulde drengerøve der troede de havde hvad der skulle til..

så jeg oprettede en profil og efter 6 mdr ca og tre dates som alle havde været mere eller mindre katastrofale pinlige og helt ude i hampen, gad jeg ikke længere betale eller spilde min kostbare tid!!

MEN så tog jeg til mortensaften ved min mormor november i 2007, og der sad min single mor og mormor og grinte og fortalte hvor meget sjov de havde ud af senior dating, net dating osv... Tænkte at det kan simpelthen ikke passe.... besluttede at give det en chance til, 1 måned (tror jeg det er man betaler for) og fik kiggede ret mange gange på denne fyr, men hver gang jeg gik ind på hans billede tænkte jeg nåh er det ham nørden GP ham har jeg jo kigget på mange gange før, men så en dag skrev han og spurgte hvorfor jeg blev ved med at kigge på ham men ikke skrive.. jeg kunne jo ikke skrive jeg syntes han var nørdet.. men jeg havde jo også kiget en del på ham, og han havde en sød, sjov og ligetil dejlig måde at skrive på der tiltalte mig, ret hurtigt byttede vi msn adresser og sludrede sammen en uges tid da han spurgte om vi ikke skulle få det ud af verdenen og ses, PUHA ÆÆHH JOOO,

Så dragede vi begge afsted til hovedstaden for at gå på café (det skal man ikke gøre en søndag der sidder mange mange mennesker der GLOR, for de kan godt se man er på date-det føler man ihvertfald...) efter adskellige cafe latter og cola lights blev vi enige om at 1 date var forbi, min 1 indtryg var - NØRD... men på en sød og charmerende måde..

Senere skrev han hvornår vi skulle ses igen og da jeg ikke var helt afvisende tænkte jeg jamen lad det bare blive snart så vi kan få afklaret om det skal være ham eller ej :) så det blev 2 dage senere, hjemme ved ham til middag, MANNER jeg var nervøs, mødes med en fremmede mand i hans hus et sted der hedder ølstykke..... HJÆLP..

da jeg kom stod han og kokkererede, og vi fik noget så lækkert som saltimbocca,,, det var rigtig lækkert.. og god rødvin, han var bare SÅ sød og boede pænt, der manglede bare lige en kvinde, MIG.

som aftenen skred frem og rødvinen kom indenbords blev han ikke mindre sød..jeg havde fået for meget vin og havde taget en tandbørste med for en sikkerheds skyld.. jeg blev og sov, dagen efter var det faktisk min 30års fødselsdag og jeg fik blomster på arbejdet af ham..

Siden har vi nok ikke haft mange nætter hvert for sig.. jeg flyttede ind i starten af januar 2008..

SÅ her til min 32 års fødselsdag 2009 var vi i Berlin og hygge på weekend, når man er på storby weekend før man jo marcheret nogen kilometer i løbet af dagen og da vi skulle ud lørdag aften og spise føs'dags middag havde jeg beslutte sushi og hvidvin, vi havde bare ikke lige set nogen, i receptionen sagde de at der lå en ikke så langt fra hotellet, det passede fint da jeg havde taget smarte høje hæle på i dagens anledning.. vi finder den her "Sushi restaurant", jeg vil mere sige: kinagrill-thai takeaway-sushi sted, men pga de mange kilometer og høje hæle besluttede vi at bare spise der, det kunne jo være bedre end det så ud...

Der gik nok 30 min inden en af de to tjener/kok der var kom ned til os, vi fik bestilt mad og den eneste flaske hvidvin der var på kortet og damen sagde på dårlig tysk/thai en pris som vi besluttede at vi nok havde hørt forkert noget med 7euro... da vi fik vinen forstod vi at det var sandt, piesporter fra netto ville have været lange bedre og ikke lige så sød og kvalm.. men vi hyggede og spiste underlig anderledes sushi til lyden af microovn -PLING, og skyllede efter i DÅRLIG hvidvin til 7 euro flasken...

Bagfeter tog vi det sikre valg at tage på hard rock - de kan vel lave gode drinks i alle lande.. og det kunne de, vi kom ind på emnet bryllup endnu engang (han har tit sagt at vi skulle giftes men aldrig gjort tegn til noget) da jeg så siger - som jeg plejer: du er ikke til noget alligevel, begynder manden at rode i sin lomme.. han lader som om han tager noget op i knyttet hånd og spørger mig så om jeg vil være hans lille kone, jeg spørger naturligvis om han laver sjov med mig.. han åbner hånden og inden i lå den fineste lille guldring, jeg begynder at tude og får vist sagt ja på et tidspunkt...

Hans plan var at vi skulle have været på en lidt bedre restaurant og han så ville have friet der, jeg er glad for han ikke friede på kina-thai takeaway-sushi biksen :grin2:

det var perfekt frieri til mig, tror jeg var blevet forlegen på en fin restaurant..

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

Nå, indtil jeg kan få det LINK til at virke er der jo ikke nogen grund til ikke at vise varene frem :unsure:

efter at være blevet inspireret af et billede af Miss-Lena med de blå sko gik min egen "jagt" i gang, og jeg fandt disse på trendsales til en meget fornuftig pris! ELSKER DEM og glæder mig til de skal på.. har læst andre her inde støvsuger med skoene på når de skal gåes til, det skal jeg helt sikkert snart gøre :grin2:

post-40888-1269347828.jpg

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KJOLEN og prøvningen..

jeg har desværre ikke den slags familie der syntes det er hyggeligt at sidde på en cafe i KBH og sludre med mig og mine veninder over en latte og en sandwich. jeg kunne ellers godt have brugt en hel dag på cafe-brudebutik-cafe brudebutik osv..!!

men da de endelig kom til sjælland ville de heldigvis gerne med ud at se på kjoler, så vi pakkede bilen med mor mormor og lillesøster og en veninde mødtes med os inde i byen, jeg havde bestilt tid ved HOB men ændrede aftalen oven på alt det dårlig kritik de får herinde, gad ikke risikere at få dårlig oplevelse, så turen gik til Nicolaj og til Virum.

(jeg havde selv med en veninde været inde ved Rikke Gudnitz i december da hun skulle købe en cocktail kjole, og fik lige lov at smutte i en tyl-drøm, og den sad lidt fast i hovedet.. ) havde ellers ud fra billeder fantaseret om en Linea Rafealli kjole, men de sad bare rigtig dårligt på min krop, gjorde i hjertfald ikke noget positivt :unsure:

der var da mange flotte modeller og min mor og mormor syntes jo de alle var fine jeg syntes bare ikke lige det var DEN. .

før vi kom til Virum og jeg igen fik Gudnitz tyl drøm på, de allesammen sagde heldigvis også at det bare var den, jeg lyste helt op og den sad bare som en drøm.. i kan ikke få at se endnu.. for man må jo ikke fotografere.. men jeg har billeder på hjemme computeren der kan komme på senere fra 2 prøvning :D

så valget stod imellem disse to da jeg kom hjem.. meget forskellige men begge blændende smukke og enkle, lige mig GP

men jeg er lidt af en overvejelses køber så kan ikke bare nøjes med at se på kjolerne én gang..

så 2 gang gik turen til Gudnitz da min veninde skulle have lavet sidste mål på kjolen, jeg fik booket tid og prøvet begge kjoler igen og der var bare ingen tvivl..

det skulle være tyl-drømmen, den anden var bare for pæn til mig, for fin og for nu-skal-vi-sidde-her-og have-pænt-og-ordentligt-bryllup.

tyllen er meget mere sikke-en-fest-vi-skal-have-måske-danse-på-bordene-når-vi-har-spist-god-mad-og-holdt-taler

på tyllen skal jeg have satinbåndet fra den anden kjole i taljen

:)

post-40888-1269349718.jpg

post-40888-1269350186.jpg

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

Strømpebåndet..

min kommende mand sagde en dag - du skal da også have strømpebånd på... GU skal jeg da ej - jeg skal jo ikke have strømper på heller.. var min første kommentar..og overbevisning..

indtil jeg opdagede ebay :unsure:

gad på ingen måde have at fint lysseblåt blonde et på... GP

han hedder jo Thomas den kommende så jeg har fundet det her.., det er ikke nogen skønhed, men det syntes jeg heller ikke det skal være, det er sjovt!! og det er jeg helt sikker på han vil syntes også, der er både keeper og toss.. ved nu ikke om der skal smides med det endnu!!

:)

post-40888-1269350492.jpg

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

kirken og tilknytningen.

som nogen måske har bemærket i de kommentarer jeg har givet er jeg også et barn med alt andet end almindelig kernefamilie opvækst!!

vi skal vies i Søborg kirke nær Gilleleje, det er en meget stor kirke i forhold til den lille bitte flække den ligger i.

men min "bio"-mor er bisat derfra, jeg blev døbt og konfirmeret der og min første plejemor begravet der, så den har lidt historie for mig, samt de har den skønneste præst nu provst - så det har stor betydning at kvinden der har kendt mig fra min mor døde da jeg var 12 får lov at vie mig og lukke den "dårlige cirkel".

Vi tog på visit deroppe til 1 søndag i advent gudstjeneste, for at gemalen kunne se kirken, og møde præsten. bagefter gik vi op og hilste på præsten, hun kunne straks kende mig, man bliver jo helt lille barn når en præst siger til ens kommende mand, det her er et af mine særlige sognebørn...

heldigvis syntes han godt om kirken, så den blev bestilt ugen efter.

i får lige et billede

HAHAHA jeg er ikke i tvivl om at jeg vil tude fra jeg går ind i kirken til vi skal ud igen.. jeg er MEGA sentimental - tuder når jeg læser alle jeres andres beretninger og historier

:unsure:

post-40888-1269352457.jpg

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BRYLLUPS MENUEN med priser og lidt om feststedet

vi var altså ikke helt enige om hvordan middagen skulle serveres..

jeg kan sagtens se fordelene ved tallerken serveret middag. men kan også selv rigtig godt lide buffet, specielt hvis den indebærer HELSTEGT PATEGRIS, men er du sidsyg det kunne der bare slet ikke være tale om..

så vi er endt op med denne menu, til kaffen skal vi have bryllupskagen som marianne valentine skal lave (indtil videre) vi har prøvesmagt fra 3 steder nu og det har bare ikke været særlig spændende, slet ikke til 35-70 pr kuvert. så er spændt på at smage fra MV...

Forret:

citrusmarineret norsk suprior laks anrettet med sprød salat,samt sauce verte hertil hjemmebagt brød 39,-

Hovederet:

Vinbondens kalvefilet, skåret i medallion anrettes påpommes rösti garneret med 3 grønne grøntsager, samt sauce tilsmagtmed cognac og vindruer, små ristede kartofler apart 120,-

Dessert:

jordbær á la Romanoff, 1 kugle jordbærsorbet drysset medfriske jordbær stænket med vodka og toppet med champagne skum 25,-

Natmad:

suppe 25,-

vi har efter meget besvær og gennemsøgning valgt at holde festen ikke langt fra hvor vi bor, og det var vist mere held end forstand.

jeg havde kravene at det bare ikke skulle ligne et kedeligt forsamlingslokale med brune gardiner og dårligt lugtende gulvtæpper, men på den anden side har vi heller ikke budget til at leje lokaler på Prindsen i Roskilde eller Fredensborg store kro.. (men drømme har man vel lov til....)

tilfældigt en dag ringer Thomas hjem og siger vi kan holde det lige her ude, jeg var engang til noget fødselsdag der ude...

vi tog ud og kiggede og da de kun havde en eneste ledig dato hele sommeren blev datoen fastsat på den facon... :unsure:

stedet hedder Bybjerggaard, en "gammel" bondegård der er modaniseret til besøgsgaard, landbrug og så er der lille cafe og gildesal hvor vi skal være, væggene er hvidkalket, og på dem hænger en gammel harve/plov en gammel le og andre gamle fine landbrugsredskaberm der er klinker og loft til kip med store fritliggende bjælker, lige min smag, men jeg kommer også fra landet og er ride-pige og alt det der..

og da vi begge vores familier bor på lolland og langeland og andre fjerne dele af danmark passer det fint at der er 35 sengepladser eller så noget!! så kan de fleste være der vi skal også kun sove der hvis der mirakuløst bliver senge pladser til overs, ellers tager vi en taxa de 10 km hjem, med sviger mor og bonus barnet som også skal sove hjemme ved os!

post-40888-1277133604.jpg

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg

På bordene

Vi er heldigvis så heldige at min kommende mand arbejder for Bernedsen textilservice, og derfor kan låne/leje meget billigt, duge og stof servietter til os.

vi skal sidde ved runde borde med plads til 8 pers, dugene skal være hvide, servietterne sorte og foldet som brudelys, tror jeg...

i midten af bordene skal disse utraditionelle blomster dekoration stå, jeg syntes calla er SÅ smukke, og så kan det gøres til fornuftige penge, jeg ser ingen grund til at smide mange tusinder væk på blomster der skal stå fremme i 8 timers tid!!

vaserne lejer vi ved en serviceudlejning til ca 12 kr pr stk.

rundt om på bordene skal der stå: selvfølgelig glas, tallerkener og bestik, vandkander og shoking pink blok lys (ved ikke helt hvad de skal stå på... spejl stykker?? (smid gerne en kommentar) og så de her fine bordkort på glasset som jeg selv har klippet. meget enkelt og rent, lige som vi kan lide det!! jeg har ikke fået lavet dem endnu men der kommer en A5 folder med menu på forsiden, inden i skal der være alle navne i affabetisk rækkefølge og kort beskrivelse af hvem de er fx.: Anette - Gift med Torben og når man så kigger efter Torben vil der stå Torben - Thomas Fætter. og på bagsiden har jeg lavet mini bordplan.

ved ikke lige hvordan den skal stå/ligge endnu, kunne nu være dejligt med et kæmpe rundt bord man lige kunne dække i tide og utide :unsure:

post-40888-1269353996.jpg

post-40888-1269354007.jpg

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

RINGEN

han vil ikke have nogen ring og det er helt fint for mig.

Jeg har forelsket mig i en ring min venindes veninde havde med hjem fra somemrferie sidste år..

det er jo ikke nogen hemmelighed at det i mange lande er billigere at købe guld og ædelstene fordi beabejdningen af dem er meget meget billigere end vi kan gøre i Danmark.

nu er det bare lige sådan at han guldsmeden er på ferie, så jeg er bange for om jeg kan nå at få fat på ham, forklaret ringen og finde på en måde at få den til danmark på....

jeg kan slet ikke finde andre ringe jeg kan forestille mig at skull ehave på, det kan jo blive nødvendigt men udsætter det lige til sidste mulige tidspunkt!!

et forsøg skal det have med denne ring..

post-40888-1269357353.jpg

post-40888-1269357364.jpg

0

Del dette indlæg

Hår på dagen og mine ideer derom og smykker

gud det er svært.. ud fra mit kjolevalg tror jeg mest jeg er til det lidt stramme knold look, men syntes også det kunne være fint hvis man kunne have en blomst i på en facon.

jeg har ret langt hår og meget af det. kommune leverpostejs farvet med lidt lysestriber i, jeg er umiddelbart ikke til de her hårsmykker og slør skal jeg ikke have prøvede en masse forskellige til brudekjoleprøvning og det er bare ikke mig!

jeg er helt blank med valg om smykker, jeg går altid med ringe, og "guld"ur og en tynd lang guldkæde om halsen med et lille hjerte i og øreringe i guld fra carré.

men hvad søren skal jeg have på den dag??? gode ideer er meget velkomne!

jeg mangler også noget lånt og noget gammelt... skal besøge min søde gamle farmor i påsken, håber hun kan bidrage med noget her ellers ved jeg da slet ikke hvad jeg skal gøre..

hihi der var en veninde der for lidt tid siden sagde til mig at jeg da kunne låne noget smykke af hende; hun syntes bestemt ikke selv hun er lykkelig gift, og brokker sig en del over manden og deres forhold!! har faktisk gået fra hinanden mange gange ØHH jeg har forstået at det lånte skulle komme fra en LYKKELIG GIFT KVINDE - det havde jeg alligevel ikke lyst til at smide i hovedet på hende.. men jeg må indrømme jeg tænkte det!

post-40888-1269361370.jpg

post-40888-1269361380.jpg

Redigeret af beate007
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

3. KJOLEPRØVNING & vinderen

:unsure:GP

I LOVE IT

(han spurgte lige her til morgen om der var ærmer på kjolen??? øøøhh vil du have der er ærmer på kjolen?? det vidste han ikke, det havde han bare lige tænkt på.. jeg er vist ikke den eneste der er vildt bekymret om han vil syntes jeg er smuk nok og om kjolen er rigtig nok... han tilføjede heldigvis til sidst: jeg er sikker på din kjole du har valgt er den helt rigtige-du blir smuk-pyha...)

først med slør som jeg ikke vil have på

post-40888-1269414003.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til...

Jeg blev helt opslugt af din tråd. Det er alt sammen nogle spændende overvejelser og ting, I har fundet frem til, så véd ikke, hvor jeg skal starte med at kommentere :) ... skønt frieri, lækkert mad (til super pris, må jeg sige!) sød ring... - sidst men ikke mindst; FANTASTISK kjole! Du ser så smuk ud og er vild med det sorte bånd :unsure: Jeg er også selv endt med tyl og skal heller ikke have traditionelt slør, men birdcage.

GP Glæder mig til at følge din videre planlægning!

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer