ticha

Os TO d 21 august 2010

34 indlæg i dette emne

Hej til jer alle på bryllupsklar.

Jeg har været på her siden 17 februar, og synes det er rigtig hyggeligt at se og læse forskellige tråde og emner der ligger her.

Vil da også fortælle lidt om mig selv. Jeg skal giftes d 21 august 2010 med mit nye livs mand og glæder mig usansynligt meget til det.

Grunden til at jeg skriver mit nye livs mand kommer her.

Som 20 årig blev jeg gift med min første mand som jeg havde boet sammn med i 4 år på det tidspunkt, vi havde et godt ægteskab og fik 4 børn sammen, vi skulle have fejret vores sølvbryllup i 2008, men desværre kom det ikke til at gå sådan, da min mand blev meget syg af lungecancer og døde i 2006 efter et hårdt sygdomsforløb og hele mit liv blev vendt på hovedet.

Heldigvis havde jeg mine dejlige børn som var 16-20-24 og 28 år på det tidspunkt og vi hjalp hinanden igennem de svære tider. De første mange mange måneder følte jeg mig selv død indeni og var sikke på at jeg skulle være alene resten af mit liv, for jeg troede aldrig at jeg skulle møde kærligheden igen, og at jeg aldrig ville komme til at elske nogen mere. Men sådan skulle det heldigvis ikke gå..................

Ca 2 år efter dødsfaldet (august 2008), fik jeg en mail fra en gammel bekendt som jeg ikke havde set i 16 år, han skrev en rigtig sød mail til mig for at kondoleere med min mands død, han havde lige hørt det af andre bekendte som jeg havde fået kontakt med igen gennem facebook ( Vi var alle udstationeret i udlandet sammen i midten af 80`rne) Desuden var han flyttet til en by i nærheden af mig, og var blevet alene efter en grim skilsmisse. Han inviterede mig til at komme og spise og snakke gamle dage, hvilket jeg med det samme sagde ja til, da det bare kunne være dejligt at se hinanden igen.

(jeg vil lige indskyde at jeg imens jeg var alene, havde været ved en håndlæser og 2 clairvoyante, det alle 3 sagde til mig at jeg ville møde mit livs nye kærlighed i august 2008, den ene sagde oven i købet at det ville komme totalt bag på mig hvem det var, Men jeg troede ikke rigtigt på det !!!)

Jeg kørte så til fyn og besøgte ham og vi havde bare den bedste aften sammen som man kan forestille sig. Vi havde så meget at snakke om så jeg kørte først hjem ud på morgenstunden, og VIDSTE bare at det var HAM, heldigvis havde han også de samme følelser, men var en smule mere forsigtig pga det han havde været igennem med skilsmissen, han troede egentlig at han aldrig ville turde gifte sig igen, men ænderede heldigvis mening. I det han friede til mig på Valentinsdag i år, jeg blev bare så ovenud lykkelig, da jeg virkelig elsker ham, han er min soulmate....Så en sørgelig historie kan heldigvis ende med et nyt eventyr............ :unsure:

Redigeret af ticha
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og tilykke med frieriet.

Dejligt at i begge har fundt kærlighedem igen. :unsure:

Glæder mig til at føle din/jeres planlægning.

Tusinde tak, håber på at jeg kan finde ud af at lave en tråd herinde, men er ikke helt fantastisk god til computer teknik :)

også tillyke med jeres kommende store dag, august er en dejlig måned at blive gift i GP

0

Del dette indlæg

Hej

Hjertelig tillykke med din nye kærlighed. Det gør mig så usigelig glad at læse om dit første lykkelige ægteskab og at der er et liv efter en tragedie. Jeg vil simpelthen ønske dig alt det bedste med det hele GP

Egentlig så er det ikke svært med planlægningstråd. Du har jo egentlig allerede en her :)

Du kan måske omdøbe den ved at redigere 1. indlæg og vælge fuld redigering? og ellers er det jo bare at skrive svar i din egen tråd (altså det her er en tråd: En lille hilsen og det jeg skriver nu er et svar - sorry hvis jeg skærer det for meget ud i pap :unsure: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til GP

Sikke forfærdelig det må have været at miste sin mand efter så mange år. godt dig og børnene havde hinanden! Og hvor fantastisk du er blevet forlekset igen og er lykkelig og nu skal giftes. Det må være præcis sådan din mand ville have ønsket det for dig :unsure:

Glæder mig til at følge planlægningen, og bare rolig, du skal nok hurtigt få lært alt det her med brug af egen tråd osv, det er jeg sikker på!

0

Del dette indlæg

Velkommen til :)

Sikke forfærdelig det må have været at miste sin mand efter så mange år. godt dig og børnene havde hinanden! Og hvor fantastisk du er blevet forlekset igen og er lykkelig og nu skal giftes. Det må være præcis sådan din mand ville have ønsket det for dig GP

Glæder mig til at følge planlægningen, og bare rolig, du skal nok hurtigt få lært alt det her med brug af egen tråd osv, det er jeg sikker på!

tusinde tak til jer, til Lena, dejligt at du Skærer det ud i pap :o det har jeg brug for, læser også altid brugsvejledninger o.l når jeg skal samle ting, det er sådan jeg bedst lærer og husker, så tak for det. :unsure:

glade forårshilsner

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det smukt du får lov at opleve kærligheden 2 gange.

Jeg tager hatten af for dig at du har modet på at komme videre i dit liv, det er ikke alle der kan det.

<3-lig tillykke med jeres forestående bryllup.

Tulippen

0

Del dette indlæg

:angry::cheerleader3:

Sikke en smuk historie :) ...kan ikke sige andet/mere end det alle pigerne herinde har sagt - TILLYKKE med den dejlige kærlighed til hele TO mænd (forhenværende og kommende) intet mindre end fantastisk!!

Lidt nyt fra mig, har ikke skrevet det før, men kan fortælle at vi oveni bryllupsforberedelserne, også er igang med at istandsætte et hus fra 1927.

ET hus min kommende mand købte lige før vi mødte hinanden. Vi har været igang i 18 mdr og det er sjovt men også et stort arbejde.....vi flytter ind i det i løbet af sommeren, inden vi gifter os, så lige nu går næsten al vores fritid med det.

Jeg har også et hus som er bygget i 2007, så her er der heldigvis ikke noget der skal repareres og fikses. Nu har jeg så bare et lille problem og det er om jeg skal sælge eller leje det ud, det er jo ikke helt let at sælge, men har ikke prøvet at leje noget ud før og er da lidt nervøs ved tanken om hvem man evt kommer til at have boende i sit hus. Er det nogen af jer der har prøvet at leje hus ud og hvilker erfaringer har i evt gjort med det?

Ellers går det fremad ad med bryllupsplanlægning. Vi har styr på følgende:

Feststed: Fjelsted Skovkro

Gæsteliste:

Kirke: Fjelsted Kirke

Kjole: Sincerity købt hos Askepot og Valentino

Sko: Købt hos Askepot og Valentino

Håropsætning: Bliver lavet af min datter som er frisøruddannet

Smykke: Købt hos Lilly

Brudebuket: Bliver lavet af min veninde som er blomsterdekoratør

Invitationer: Bliver lavet af svigerinde, er snart færdige.

Vi mangler:

Vielsesringe

Gommens tøj

Menu

Bryllupskage

Bryllupsrejse

Så det er da ikke så galt, eller hvad? :unsure::)

0

Del dette indlæg

Hvis jeg var dig, ville jeg IKKE leje huset ud, men forsøge at sælge det i stedet. Jeg har set ret så grumme eksempler på lejere (fik selv smadret min gamle lejlighed) og i øjeblikket ligger vores gode venner i krig med deres lejer.

De besluttede at udleje deres lejlighed, da de ikke kunne få den solgt og allerede havde købt en ny. De laver derfor en lejekontrakt, hvor der står, at der er 60 dages opsigelse, således at de kan opsige lejer, hvis de finder en køber til lejligheden. Efter et år finder de en mulig køber og vil gerne fremvise lejligheden. Det meddeler de lejer, og så tager pokker ellers ved lejer, som kontakter Lejernes LO og spørger, om det virkelig kan være rigtigt, at de kan smide hende ud med 60 dages varsel. :):kiss:

De gennemgår kontrakten og giver hende medhold. Det kan godt være, at der er lavet en lejekontrakt (som i øvrigt at købt hos en advokat og derfor skulle være helt i orden), men der er tilsyneladende paragraffer i lejeloven, som "overruler" de betingelser, der står i de fortrykte lejekontrakter, som man kan købe hos advokater, boghandlere osv. Det betyder blandt andet, at alle lejere har min. 1 års opsigelse, og det er altså træls, hvis det er en dårlig lejer, som ikke passer ordentligt på lejemålet, eller som man har andre problemer med. Lejeloven er nemlig konstrueret således, at det er næsten umuligt at smide en lejer ud. Den er nemlig ikke beregnet til "private" lejemål, men i højere grad på udlejningsselskabet mv. Det skal virkelig være grelt, før at man kan smide lejer på porten.

Nå, det blev et lidt langt indlæg. Men jeg vil bare advare dig om, at man altså kan komme i problemer med at få smidt lejeren ud igen. Og det er jo heller ikke så fedt, at der er et års opsigelse, hvis man finder en køber til huset/lejligheden.

Jeg håber, at du kan bruge svaret til noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg IKKE leje huset ud, men forsøge at sælge det i stedet. Jeg har set ret så grumme eksempler på lejere (fik selv smadret min gamle lejlighed) og i øjeblikket ligger vores gode venner i krig med deres lejer.

De besluttede at udleje deres lejlighed, da de ikke kunne få den solgt og allerede havde købt en ny. De laver derfor en lejekontrakt, hvor der står, at der er 60 dages opsigelse, således at de kan opsige lejer, hvis de finder en køber til lejligheden. Efter et år finder de en mulig køber og vil gerne fremvise lejligheden. Det meddeler de lejer, og så tager pokker ellers ved lejer, som kontakter Lejernes LO og spørger, om det virkelig kan være rigtigt, at de kan smide hende ud med 60 dages varsel. :b223::kiss:

De gennemgår kontrakten og giver hende medhold. Det kan godt være, at der er lavet en lejekontrakt (som i øvrigt at købt hos en advokat og derfor skulle være helt i orden), men der er tilsyneladende paragraffer i lejeloven, som "overruler" de betingelser, der står i de fortrykte lejekontrakter, som man kan købe hos advokater, boghandlere osv. Det betyder blandt andet, at alle lejere har min. 1 års opsigelse, og det er altså træls, hvis det er en dårlig lejer, som ikke passer ordentligt på lejemålet, eller som man har andre problemer med. Lejeloven er nemlig konstrueret således, at det er næsten umuligt at smide en lejer ud. Den er nemlig ikke beregnet til "private" lejemål, men i højere grad på udlejningsselskabet mv. Det skal virkelig være grelt, før at man kan smide lejer på porten.

Nå, det blev et lidt langt indlæg. Men jeg vil bare advare dig om, at man altså kan komme i problemer med at få smidt lejeren ud igen. Og det er jo heller ikke så fedt, at der er et års opsigelse, hvis man finder en køber til huset/lejligheden.

Jeg håber, at du kan bruge svaret til noget.

Tak for svaret, det er netop sådan noget jeg frygter, synes også jeg har hørt mange der er uheldige, men måske er folk ikke så tilbøjelige til at skrive hvis tingene går godt. Jeg synes i hvertfald det er hulens svært, men har heldigvis god tid til at overveje hvad jeg skal.

:)

0

Del dette indlæg

Hej - og velkommen til

Tillykke med det forestående bryllup (ligger tæt på mit og min tilkommendes bryllup) Sikke da en historie I begge har været igennem, men dejligt, at I sammen har fundet kærligheden.

Glæder mig til at følge din planlægning.

Vh

Anita

0

Del dette indlæg

Hej i dejlige piger.

Tusinde tak for jeres velkomst, det er så dejligt at logge på herinde og se jeres hilsner.

Jeg har idag været inde og se den vi skal vies i, det er en virkelig smuk gammel kirke, som ligger i en lille hyggelig fynsk landsby, det var en fantastisk oplevevse at se den kirke hvor min kommende mand er blevet konfirmeret, og landsbyen som han er vokset op i. Jeg glæder mig så meget til at give ham mit ja i denne specielle kirke, jeg vil prøve om jeg kan få sat nogle billeder ind af den inden længe.

Knus til jer alle :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak og også tillykke med dit kommende bryllup, glæder mig meget til at blive gift på Fyn og til at bo der, har altid elsket fyn, så jeg syntes jo det er fantastisk at jeg nu skal flytte dertil :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige en lille opdatering. Har bestilt musik til den store dag, Kom om xl har sagt ja til at komme og spille, de virker til at være rigtig gode og var meget søde og friske at snakke med, så jeg er sikker på at det er et godt valg.

Så har jeg fået lavet hul i ørerne, hvilket betyder at jeg skal til at kigge efter øreringe der passer til mit halssmykke :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer