Guest Betina-Kim

Småkager

4 indlæg i dette emne

Vi vil selv bage småkager til eftermiddagen og til om aftenen. Godt nok er det ikke et julebryllup, men min kæreste ved ikke noget bedre end vanilliekranse, så det vil jeg lave.

Men vil gerne have en slagt mere, måske med noget chokolade i, men er helt tom for ideer...

Nogen der kan hjælpe??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

kyskager i forskellige farver plejer også at være et hit plus du kan jo lave dem med både kokos, frysetørrede hindbær og alt muligt andet lækkert :biggrin:

Amaretti er også en rigtig god og ikke for kvalm-sød småkage - Amaretti

Bastogne er en af mine favorit småkager - Se her

0

Del dette indlæg

Jeg lavede selv sarah bernard kager til mindstens barnedåb. De er supernemme, men tager lidt lang tid. Du kan spare lidt tid ved at bruge færdige makroner som bund. Jeg lavede bunde af marcipan. Til brylluppet vil jeg lave dem igen.. Hvis jeg kan nå det. Men de kanheldigvis laves i god tid.

Jeg brugte denne opskrift

Sarah Bernard fristelser

(40 stk.)

2½ dl piskefløde

150 g ODENSE Mørk Chokolade

100 g ODENSE Ren Rå Marcipan

200 gODENSE Mørk Chokolade

til overtræk

Tips:

Sarah Bernard kagerne kan opbevares på frost i ca. 1 måned.

Fløden bringes i kog, og 150 g hakket chokolade røres i. Choko-fløden sættes på køl natten over.

Små 1 cm kugler rulles af marcipanen. Kuglerne lægges på en bageplade med bagepapir og derefter lægges endnu et stykke bagepapir over, og kuglerne presses flade, så de ligner småkager. Fjern derefter det øverste lag bagepapir.

Marcipankagerne bages ca.10 min. ved 150° C, til de er gyldne. Kagerne sættes derefter til afkøling.

Choko-fløden piskes til flødeskumskonsistens, og små toppe sprøjtes på marcipankagerne. Kagerne sættes på frost. Når kagerne er frosne, dyppes de i smeltet mørk chokolade

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer