Gro

problemfuldt og strespåvirket hud

10 indlæg i dette emne

Hej piger

Håber I kan hjælpe mig, er nemlig ret lost og brylluppet nærmer sig hastigt!!!!

Men i hvert fald, så håber jeg I kan anbefale en god ansigtsbehandling/creme/rens/maske... Et eller andet som er rigtig godt til sart hud, der ofte er ret så øøøh kombineret (læs: gevaldig bumset) i stressede perioder (eksamensperioder er de værste, der er jeg virkelig ikke gode venenr med mit spejl!)... Og jeg er ret sikker på, at jeg kommer til at stresse bare en smule lige op til den store dag, og jeg vil altså nødig stå med en smuk bums på hagen på alle mine bryllupsbilleder!!!

Jeg bruger normalt clearasil ansigtsscrub til hverdag, skintonic og en lækker ansigtscreme bagefter... Og så har jeg en ansigtspeel fra matas egen linie, som jeg bruger en gang i mellem, når huden lige trænger til lidt ekstra...

Men det er som om det ikke er nok for tiden... :cheerleader3:

Så hvad bruger I? Kender I til noget nær et mirakelmiddel? :cheerleader3:

Og hvad gør I selv op til dagen for at få ansigtshuden til at være så smuk som muligt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke selv prøvet at blive påvirket i ansigtet pga. stressede perioder.

Tænk lidt over om du spiser noget, der kan være med til at påvirke det?

Søde sager, chips og sodavand osv.

Drik vand i stedet for sodavand og spis frugt, når sliktrangen melder sig (dette siger jeg, uden at vide om du i forvejen spiser sundt) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

nu skriver du selv du har sart hud.

så er det vigtigt du ikke bruger for mange forskellige produkter og "forstyrre" din sensitive hud yderligere..

det er super vigtigt du finder få produkter der er beregnet til sensitiv hud og kun bruger dem over en lang periode (2-3 mdr) så vil din hud sikkert falde lidt til ro, det lyder som om du overbehandler den med en masse forskelligt! du må almindeligvis ikke bruge ansigtscrub hverdag (max 1-2 gange om ugen) som du skriver du gør, det er meget hårdt for huden og fjerner mange hudlag hvergang, måske derfor den kæmper med at forny sig.

vær også opmærksom om der er alcohol i din skintonic, det gør ofte ikke andet end udtørre din hud ved at fjerne yderliger fedt fra din hud. hvis du syntes du har brug for skintonic så nøjes med at bruge den på de meget fedtet steder.

det kan også være nogen af de ingredienser der er i de produkter du bruger du ikke kan tåle så godt og derfor slår ud!

:cheerleader3:

REN skincare har en frugtsyremaske (med blide frugtsyre fra papaya, kirsebær osv) som er udviklet til den sarte hud, den må kun bruges 1 gang om ugen og kun sidde i max 15, længere tid vil blot provokere huden.. den exfoliere, giver glød og reparere og blødgør med omega 3 samt booster din cellefornyelse.

den er god til den trætte, tørre hud der er tilstoppet og har udbrud af urenheder. den koster 275,- og der er til min. 10 gange i de 50ml.

ang dine billeder.. heldigvis går de fleste fotografer ind og rertuchere hvis man har en kæmpe bums lige midt i ansigtet... måske lidt snyd men også meget fedt lige på det punkt!!

held og lykke

0

Del dette indlæg

tak for jeres svar

Sabine:

Jeg er helt med på det med de søde sager og den negative effekt på hud, og jeg både træner 6 timer om ugen og spiser sundt, så jeg tror ikke det er der den ligger... ellers tak for at gøre opmærksom på det :cheerleader3:

Beate007:

Er du sikker på man ikke burde "scrube" hver dag? der stå nemlig på pakken at det er til daglig anvendelse.... :cheerleader3:

Og det der REN Skincare du nævner; hvor kan man få det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak for jeres svar

Sabine:

Jeg er helt med på det med de søde sager og den negative effekt på hud, og jeg både træner 6 timer om ugen og spiser sundt, så jeg tror ikke det er der den ligger... ellers tak for at gøre opmærksom på det :cheerleader3:

Beate007:

Er du sikker på man ikke burde "scrube" hver dag? der stå nemlig på pakken at det er til daglig anvendelse.... :cheerleader3:

Og det der REN Skincare du nævner; hvor kan man få det?

nu kender jeg ikke lige den der cleracils scrub du bruger men de ansigts scrubs jeg kender til bruger du ikke hver dag! men hvis det står på pakken følger du naturligvis bare den anvisning! jeg ville dog hellere anvende en rense mælk eller skummende rens til den sarte hud til daglig brug!

REN skincare fåes en masse steder, eco ego i lyngby og hellerup, magasin og greenskin og en masse hudplejeklinikker, du kan også sagtens købe det over nettet.

(er du for nylig begyndt at spise olier??? det er nemlig meget udrensende på affaldsstoffer som ofte går ud igennem huden)

0

Del dette indlæg

Jeg bruger Medex produkter, dem har jeg købt ved en klinik i Holstebro og er super glade for dem.

Ellers kontakt din læge, han/hun kan udskrive noget fucidin, det kan i hvert fald hjælpe dig hurtigt i dagene op til brylluppet.

0

Del dette indlæg

Jeg er også blevet super sart, og har tendens til uren hud. Jeg bruger simpelthen Matas pH-sæbe til at vaske med morgen og aften (uparfumeret, nemlig), og A-Derma Exomega Emollient Cream bagefter. Det er en stor tube fra Apoteket som jeg bruger til mine eksembørn, og den kan også bruges i ansigtet. Jeg har prøvet alt muligt, men det, der skal tage den urene hud smadrer den fuldstændigt, for jeg er simpelthen for sart. Ind i mellem bruger jeg så Cliniques Deep Cleansing Emergency Mask, der dybderenser uden at udtørre. De har vist også lavet en super god peeling...

Men brug for guds skyld ikke scrub (hver dag). Faktisk forværrer en scrub bare den urene hud, fordi man kører bakterierne rundt i ansigtet og "smitter". En god eksfoliering eller peel er langt bedre for din hud.

Kh Tina

0

Del dette indlæg

Jeg bruger Medex produkter, dem har jeg købt ved en klinik i Holstebro og er super glade for dem.

Ellers kontakt din læge, han/hun kan udskrive noget fucidin, det kan i hvert fald hjælpe dig hurtigt i dagene op til brylluppet.

ja nu syntes jeg måske ikke det er optimalt at give gode råd om lægemidler med mindre du er læge og har set på huden hos gældende person!!!!!!

Fusidin virker fx ikke hvis der er tale om en svampeinfektion som mange urenhedder/udslet godt kan være, jeg har fx selv små bumse ligende knopper ved næsefløjene, mundvigene og i det område, de kommer ca en gang om året og går ikke væk af sig selv, de ligner med andre ord urenhedder men er det ikke. lægerne kalder det kvinde-syge.. der kan fx fåes hormon cremer til det og det hjælper for nogen men ikke mig jeg skal have tetracyklin.. hvis jeg fx fik fusidin ville det forværre det yderligere!!

så pas på med at uddele gode råd om lægemidler!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvis du er bange for at få udbrud nær din bryllupsdag, så kontakt en kosmetolog, der kan give dig et par behandlinger før den store dag.

Jeg har selv problemer med min hud, både med udbrud og med pigmetforandringer.

Jeg bruger kan produkter fra Medex, som virker helt fantastisk. De har en serie der hedder purus akne. Den er mild men virker.

Jeg får selv behandlinger med frugtsyre, og det har virkelig hjulpet meget, plus jeg også har supplerende masker osv. til hjemmebrug.

Så det vil være min anbefaling, find en kosmetolog i nærhenden af dig, så kan du få hendes vurdering.

Hvorfor gå og bekymre sig, når man har nogle professionelle som kan hjælpe dig :)

0

Del dette indlæg

hvis du er bange for at få udbrud nær din bryllupsdag, så kontakt en kosmetolog, der kan give dig et par behandlinger før den store dag.

Jeg har selv problemer med min hud, både med udbrud og med pigmetforandringer.

Jeg bruger kan produkter fra Medex, som virker helt fantastisk. De har en serie der hedder purus akne. Den er mild men virker.

Jeg får selv behandlinger med frugtsyre, og det har virkelig hjulpet meget, plus jeg også har supplerende masker osv. til hjemmebrug.

Så det vil være min anbefaling, find en kosmetolog i nærhenden af dig, så kan du få hendes vurdering.

Hvorfor gå og bekymre sig, når man har nogle professionelle som kan hjælpe dig :)

Du har så ret... Grunden til jeg ikke er gået til en kosmetolog og fået ansigtsbehandlinger er, at jeg har hørt at ens hud bryder mere ud af, fordi den netop bliver renset igennem... og jeg har ikke tid til at få en ansigstbehandling før om to uger - altså ugen før brylluppet!

du æyder til at have en dle erfaring med ansigtsbehandlinger... Kan du genkende det?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer