Guest

Farvning af brudekjole

10 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Nu har min brudekjole hængt inde i soveværelset - uden på skabet, vel at mærke - i 4 uger og har hver dag mindet mig om, at jeg skal træffe en beslutning.

Jeg kan næsten ikke bære, aldrig at skulle have den på igen, men jeg kan jo ikke rigtig have den på som den er nu :boohoo:

Jeg har prøvet at undersøge mulighederne for at få den farvet, men kan kun finde et enkelt sted i Århus der gør det og der kommer jeg ikke liiiige forbi...

Er der nogen der kender et sted i Storkøbenhavn der farver kjoler (det behøver jo ikke være udelukkende brudekjoler ;) )?

Derudover, så kan jeg ikke finde ud af hvilken farve den evt. skulle være og hvordan den skulle syes om.... Slæbet skal jo i hvert fald af, men synes næsten det er synd at gøre den kort - elsker den måde det lange, bløde silkeskørt falder på :) Men hvor ofte vil jeg få den brugt, hvis den er lang? Så skal mine veninder da vist til at komme ind i bryllupskampen ;)

Jeg har overvejet den mørkelilla farve som mine sko også har... Men ved ikke om jeg er nødt til at gøre den kortere for at fjerne de værste pletter og slidtage og så bliver den jo for kort til mine bryllupssko... Og den eneste farve, ud over hvid eller samme lilla, der går sammen med skoene, er jo sort... Men er det en god idé...

WHAT TO DO AND WHERE TO DO IT?! :cheerleader3:

Har lige sat et billede ind af kjolen...

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih hvor er det en flot kjole! Jeg forstår godt dilemmaet med om den skal være kort eller ej. Umiddelbart ville jeg nok beholde længden, hvis det var mig. Det kan godt være at den ikke vil blive brugt nær så tit så, men den skal vel nok blive brugt (før eller siden må nogle af dine veninder vel blive gift, hehe), og jeg synes næsten det ville være synd at korte den. Men omvendt, så kan jeg ikke se på billedet hvor slemme de pletter, du snakker om, er. Er det evt. noget der kan fjernes ved professionel rens, og derefter vil kunne skjules, hvis kjolen blev farvet i en lidt mørk lilla farve? Hvis ikke, så synes jeg du skal korte den.

Hvis du vil have en anden farve end lilla, så tror jeg at grøn ville være flot, hvis du da kunne overveje at bruge nogle andre sko til den, end dine brudesko. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej. Hvor i Århus kan man få den farvet.. :)

http://www.kamillamarie.dk/

Farver i hvertfald. Jeg har ikke selv prøvet, men faldt over hende ved et tilfælde da jeg ledte efter et eller andet på nettet. Det mit indtryk at det er lettere at få farvet en silkekjole fremfor brudesatin.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Ih hvor er det en flot kjole! Jeg forstår godt dilemmaet med om den skal være kort eller ej. Umiddelbart ville jeg nok beholde længden, hvis det var mig. Det kan godt være at den ikke vil blive brugt nær så tit så, men den skal vel nok blive brugt (før eller siden må nogle af dine veninder vel blive gift, hehe), og jeg synes næsten det ville være synd at korte den. Men omvendt, så kan jeg ikke se på billedet hvor slemme de pletter, du snakker om, er. Er det evt. noget der kan fjernes ved professionel rens, og derefter vil kunne skjules, hvis kjolen blev farvet i en lidt mørk lilla farve? Hvis ikke, så synes jeg du skal korte den.

Hvis du vil have en anden farve end lilla, så tror jeg at grøn ville være flot, hvis du da kunne overveje at bruge nogle andre sko til den, end dine brudesko. :)

Det er ikke som sådan pletter, men den er blevet lidt mørk og slidt helt nede i bunden. Den er blevet renset, men den kan ikke blive 'renere' uden at ødelægge silken.

Jeg har lige set dronning Silvias kjole til dagens bryllup og synes den har en vildt flot farve - sådan svag rosa. Måske man kunne farve min kjole lilla i samme nuance og så bruge de mørkelilla sko til. Kan man ikke det?

Jeg synes grøn er en flot farve, men det er bare ikke rigtig mig. Jeg er mere blå/lilla/sort... Hvis jeg skulle farve den grøn, skulle det være vissen-grøn...

0

Del dette indlæg

Farver i hvertfald. Jeg har ikke selv prøvet, men faldt over hende ved et tilfælde da jeg ledte efter et eller andet på nettet. Det mit indtryk at det er lettere at få farvet en silkekjole fremfor brudesatin.

KH frk R

Det er også det eneste sted jeg har fundet. Jeg er helt vildt med hendes farvning af Jesper Høvring-kjolen. Det er SÅ flot, men nok ikke muligt på min kjole uden blonder ;)

Men synes hendes farvninger er virkelig dyre...

0

Del dette indlæg

Inden du drømmer videre, så prøv at undersøge om den overhovedet kan farves. Jeg købte min brugt, da den ikke kunne farves - så havde sælger nemlig ikke solgt den!!

Det er ren silke, så umiddelbart kan jeg ikke forestille mig det er et problem. Men så længe jeg ikke har fundet et sted der farver, har jeg ikke nogen at spørge til råds :)

Det kan da ikke passe, at der ikke findes et sted i Storkøbenhavn :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KH frk R

Det er også det eneste sted jeg har fundet. Jeg er helt vildt med hendes farvning af Jesper Høvring-kjolen. Det er SÅ flot, men nok ikke muligt på min kjole uden blonder ;)

Men synes hendes farvninger er virkelig dyre...

Jeg tror man skal indstille sig på det er dyrt. Kan huske en studiekammerat der opgav, fordi hun syntes at så kunne hun lige så godt købe en helt anden kjole. - Nu var det en ret enkelt kjole men alligevel.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer