Guest ibenogallan

Iben Og Allan - 13. August 2011

64 indlæg i dette emne

Jeg har siddet og kigget på alle de rigtig gode planlægnngstråde der er herine og ny bliver jeg bare nød til at lave min egen selvom der er lidt over 1 år til vi skal giftes...

Jamen for at starte fra starten kan jeg jo fortælle hvordan Allan og jeg fandt sammen for ca. 2½år siden....

Vi mødtes gennem min bedste veninde L. Hendes mand er Allans bedste og ældtse ven, de har kendt hinanden siden 4. klasse. Allan kom hjem efter en periode i Grønland for ca 3 år siden. Han havde ikke noget sted at bo og boede så bl.a. hos L og hendes mand. I denne periode mødte jeg Allan et par gange, men da vi begge er generte og ikke vidste om den andne var interraseret blev det ikke til noget...

Så nærmede nytår sig og L inviterede mig hjem til dem, men havde allerede en aftale med en anden veninde, M. Men der skete det at min farmor blev indlagt lillejuleaften og vi vidste ikke om hun ville klare den, så jeg var ikke lige i humør til gå til en stor fest, så jeg takkede ja til L.

Det var en hyggelig aften og vi var kun L og hendes mand, et andet vennepar, Allan og mig. Hele aftenen var der lidt flirten, men selv de gange vi stod alene skete der ingen ting! Til sidst, et godt stykke efter kl 12 besluttede han endelig at gøre noget ved det og vi har været sammen lige siden :) og vi har nu været sammen i 2½ år

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så her i februar fyldte Allan 30 år og jeg 24, så vi besluttede at holde en stor fest for begge familier og alle vores venner. Det idste halve års tid har jeg gået og hintet at det godt måtte komme en ring på fingeren, men Allan har hele tiden sagt at det havde han ikke råd til før om 5 år, så det skulle jeg ikke sætte næsen op efter...... :blink:

Eny who..... Til vores store fest i slutningen af februar var vi 70 mennesker og da vi så skulle til at serverer desserten, sagde Allan at han syntes vi skulle sige tak for gaver osv. Så vi stiller os op og han siger lige pludselig at han har glemt noget og forsvinder ud i køkkenet! Så står jeg og blomstrer med ale 68 mennesker der kigger på mig....

Der går længere og længere tid, og han kommer bare ikke tilbage... Så lige da jeg er ved at gå efter ham ud i køkkenet kommer ud derfra med en kæmpe buket blomster.... Han kommer ofte med blomster til mig, også store buketter så jeg tænker ikke rigtig andet end; nej, hvor sødt, han har købt blomster...

Pludselig så ligger han på knæ med den mega buket og en æske med en ring og spørger om jeg vil gifte mig med ham!!! Selvfølgelig siger jeg ja :)

Så nu er vi igang med at planlægge bryllup og har fået fastsat en dato... d. 13. august 2011....

Lang tid til, men det er dejligt at have tid til at planlægge og spare pengene sammen, vi gider ikke låne, men vil gerne holde stor fest alligevel :)

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg

Vi har dog allerede fået en del ting på plads....

Vi har et budget og er godt igang med en gæsteliste....

Vi har lige igår købt gæstebogen.... Faldt over en rigtig sød og enkel hvid en med sølvskrift i Arnold Busck til 250 kr (der skal nok komme et billede, men skal lige finde mit kamera først :) )

Der er booket kirke, som skal være islev kirke, og stedet til festen er ligeledes booket og det bliver Højstrupgård ved Helsingør...

Så vi er godt på vej, men der er stadig bare rigtig meget der skal ordnes.... Vi vil selv lave invitationer, heldigvis er der rigtig mange gode idéer herinde og så har allerede en idé om hvordan de skal se ud..... mangler bare lige et farvetema :)

Gæstebog kan ses her

Vielsesringe kan ses her

Halskæde kan ses her

Monogram kan ses her

Folder med praktiske indformationer kan ses her

Selve invitationen kan ses her

To-do liste kan ses her

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

tak for den varme velkomst :cheerleader3:

Svært at tro at der nu er præcis 12 mdr til jeg er gift!!!!! Tiden går bare helt vildt hurtigt!!!!

Skal snart til at lave invitationer og har allerede købt gæstebogen! Fandt den i bog og idé og faldt bare for den med det samme! Allan ville ellers gerne vente mern så blinkede jeg lidt med øjnene og sagde hvad nu hvis den ikke er her når vi kommer tættere på? lidt mere blinken og et lille smil og så fik jeg den :)

smider et billede så snart jeg har gravet mit kamera frem og kan tage et billede af den

KUN 12 MDR!!!!!!!!!!! Begynder lige pludeslig at indse at det er snart det sker! Uha......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu da jeg har fundet ud af det med at sætte billeder ind får i da også et billede af vores vielsesringe. De er af hvidguld og guld. Der er på nuværende tidspunkt ikke nogen sten i min ring, men det kommer der inden vielsen :lol:

De er håndlavede hos Unika håndlavede smykker der ligger i Århus hjemmeside. Min dejlige forlovede købte en halskæde samme sted til mig i sølv mens vi var på ferie som jeg regner med at jeg skal have på til bryllupet. Han er nu dejlig :cheerleader3:

post-42050-1281973458.jpg

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg

Så fik jeg også taget billede af den halskæde jeg overvejer at have på. Den er i massivt sølv, halvdelen af hjertet er "ridset" og den anden del er "banket". Selve kæden er også i sølv. Begge dele er købt hos Unika Håndlavede smykker i Århus ligesom vores vielsesringe

post-42050-1282042416.jpg

0

Del dette indlæg

Så kommer der lige vores to-do liste :lol:

Mangler

Er gjort

12 mdr før

Fastsat dato - 13. August 2011

Booket kirke - Islev Kirke Hjemmeside

Booket Fotograf - Jens Leander Hjemmeside

Bokket Feststed - Højstrupgård Hjemmeside

Vælge forlover - Allans lillebror

Bestemme os for musik/underholdning - Diskogruppen, CD'er med dinnermusik under maden, DJ til festen Hjemmeside

10-6 mdr før

Udarbejd prototyper til invitationer

Vælge Toastmaster

6 mdr før

Vælge 2 vidner

Give brudepiger besked

Aftale tid til at snakke med fotograf

Lave Invitationer

Finde og bestille transport til dagen - Forældre har bestilt bil fra kirke til reception

Evt. booke limo fra reception til Højstrupgård

4 mdr før

Aftale detaljer med DJ

Bestille frisørtid til prøveopsætning og opsætning på dagen

Prøvemakeup

3 mdr før

Indsende ægteskabserklæring til kommunen

Finde brudekjole samt sko

Finde ørenringe og evt. armbånd

Tøj til gom samt forlover

2 mdr før

Indsende prøvelsesattest til kirkekontoret

Bestille tid til at snakke med præsten

Få sat sten i vielsesring samt indgravering med bryllupsdatoen

Betale depositum til Højstrupgård

Bestille brudebuket, 2 brudepigebuketter samt 3 knaphulsblomster

1½ mdr før

Sidste svarfrist

Udarbejd bordplaner og værelsesplaner

Lav bordkort (favour boxes) og menukort

Lær brudevals

3 uger før

Sidste tilretning af kjole

14 dage før

Bordplan, værelsesplan, bordkort og menukort afleveres til Højstrupgård

Jeg vil rigtig gerne høre om der er nogle forslag til noget jeg mangler og ikke lige har tænkt på?

Redigeret af ibenogallan
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med underholdning?

Nå ja, det havde jeg da slet ikke fået skrevet på! Tak! Min kommende mand har en rigtig god ven der har et mobildiskotek så vi får nogle dinnermusik cd'er til under maden og så kommer der en af hans dj's til festen bagefter :cheerleader3: Men den skal da lige på listen det er helt sikkert :lol:

0

Del dette indlæg

Så har jeg været ude og kigge makup..... Det er svært at finde noget der både skal være allergivenligt og samtidig kunne holde hele dagen.... Men er endt med en airbrush concealer fra Clinique, øjenskygge fra Jane Iredale, pudder fra Youngblood og mascaren mangler jeg stadig.....

Samtidig er projekt Vægttab nu sat i fuld sving, så jeg er oppe og træne 4 gange om ugen og prøver virkelig at passe på med hvad jeg spiser.... Nu skal jeg veje mig i morgen og er spændt på at se hvad vægten siger.... De sidste to uger har jeg samlet tabt 2,4 kg :thumbsupsmileyanim:

Men der er jo et stykke til de 20kg jeg meget gerne vil nå at smide inden brylluppet næste år.... Men der er ikke andet for end bare at klø på..... Og så har min dejlige mor sagt at hun vil betale for at jeg kan få en Powerhoop! Glæder mig til at få købt den imorgen og komme igang med at bruge den! Så må vi se hvor mange ting jeg får væltet ned af hyldere og borde i mine forsøg på at mestre teknikken :biggrin: og så håber jeg den er så effektiv som jeg har hørt....

0

Del dette indlæg

Så har jeg været ude og kigge makup..... Det er svært at finde noget der både skal være allergivenligt og samtidig kunne holde hele dagen.... Men er endt med en airbrush concealer fra Clinique, øjenskygge fra Jane Iredale, pudder fra Youngblood og mascaren mangler jeg stadig.....

Samtidig er projekt Vægttab nu sat i fuld sving, så jeg er oppe og træne 4 gange om ugen og prøver virkelig at passe på med hvad jeg spiser.... Nu skal jeg veje mig i morgen og er spændt på at se hvad vægten siger.... De sidste to uger har jeg samlet tabt 2,4 kg :biggrin:

Men der er jo et stykke til de 20kg jeg meget gerne vil nå at smide inden brylluppet næste år.... Men der er ikke andet for end bare at klø på..... Og så har min dejlige mor sagt at hun vil betale for at jeg kan få en Powerhoop! Glæder mig til at få købt den imorgen og komme igang med at bruge den! Så må vi se hvor mange ting jeg får væltet ned af hyldere og borde i mine forsøg på at mestre teknikken :) og så håber jeg den er så effektiv som jeg har hørt....

Uh hvor købte du pudder fra youngblood? Syns jeg har ledt en del, og kan simplethen ikk finde det.. Super start på vægttabet :) hvis det fortsætter sån, så skal du nok nå de 20 kg inden den store dag - fantastisk som et bryllup kan motivere til sådan et vægttab, det har ihvertfald fungeret godt for mig indtil videre :thumbsupsmileyanim: Og så er jeg altså nødt til at høre, hva en powerhoop er??

0

Del dette indlæg

Pudderen har jeg købt i Illum, mener også du kan købe den i Magasin :biggrin:

En Powerhoop er egentlig bare en hulahopring ;) men den vejer ca. 1,7kg og er lidt større i diameter end en almindelig. Det er det sidste nye indenfor hjemmetræning. Jeg har bare hørt så meget godt om den og den hjælper med at man træner de nederste mavemuskler samt lænden og musklerne i siden således at man får en rigtig fin talje og man taber sig nederst på maven, lige dér hvor det er aller sværest at komme af med det ekstra fedt :thumbsupsmileyanim:

Skal ud og købe den idag, så må jeg se om jeg kan finde ud af at bruge den....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer