Marisus

Prøve Makeup Overstået

16 indlæg i dette emne

Ja det lyder laaaaaangt ude det her indlæg - men måske andre har prøvet det samme og har nogle tricks.

Jeg var idag til prøve hår og makeup. Håret fik jeg en ide om og vi blev til sidste enige - og hun får kam til sit hår. For til trods for at jeg har hår for 10 personer, så er det i mange længder, så hun skal virkelig arbejde for sagen :cheerleader3:

Mht. makeuppen kunne jeg kun sige, at det skulle passe til mig, ikke være FOR naturligt/ferskenagtigt - altså man må gerne kunne se, at jeg har makeup på, og det var hun helt enig i ;)

Hun smører foundation på og alverdens andre ting. Så lægger hun en flot øjenmakeup med en grøn nuance, som skulle passe mine øjne. Noget solskinspudder på kinderne og lidt gloss på læberne og jeg kigger mig i spejlet.

Og får virkelig en WOW-følelse i maven, for det var MEGET tydeligt, at jeg havde fået lagt makeup :pokey:

MEN jeg er virkelig ikke god til det dér foundation halløj. Bruger til dagligt mineralpudder og intet andet end det og rouge og mascara, og føler det er meget mere naturligt. Derudover synes jeg foundation er SUPER tydeligt og ikke SÅ kønt på næsen - til trods for at jeg egentlig ikke har speciel tør hud.

:griner:-

Lyder det helt nonsens det her, eller andre som er af samme opfattelse?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Syns osse det kan være meget voldsomt, bruger heller ikke foundation normalt.. Jeg tvivler på at jeg kommer til at bruge foundation på dagen, vil hellere have noget på jeg er "vant" til og føler mig godt tilpas med.. Så syns bestemt ikke det er nonsens :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

For mig lyder det som om du har fået en foundation på der ikke passer til din hud enten i farve eller "type"?

Hvis du finder en god foundation, så burde du ikke kunne se du har den på - udover at din ansigtshud bliver mere "jævn".

Nogengange tror jeg dog også det er bevidstheden om at man har foundationen på der gør at det skriger til himlen at man har det på... Men hvis du ikke har det godt med det, så synes jeg du skal holde dig til mineralpudder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger normalt også kun mineralpudder til hverdag. Til brylluppet købte jeg derfor en mineralfoundation fra Jane Iredale. Den er virkelige let, og kan hverken mærkes eller ses, så den kan jeg bestemt anbefale :cheerleader3:

Er netop også Jane Iredale jeg bruger, så jeg overvejer at smutte ned om hjørnet, når jeg kommer på arbejde på mandag, og købe en foundation ;)

Det kan hun vel ikke have noget imod at bruge på mig, selvom det ikke er hendes "eget" produkt? :griner:-

Redigeret af Marisus
0

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke til foundation, så jeg har fundet en der også er vant til at arbejde med mineralpudder. Jeg ved ikke om du kan risikere at hende der skal lægge makeuppen siger nej til at bruge den du har købt, fordi hun ikke er vant til den og den måske ikke fungerer sammen med de produkter hun bruger? Så måske er det en god idé at tjekke først?

KH frk R

0

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke til foundation, så jeg har fundet en der også er vant til at arbejde med mineralpudder. Jeg ved ikke om du kan risikere at hende der skal lægge makeuppen siger nej til at bruge den du har købt, fordi hun ikke er vant til den og den måske ikke fungerer sammen med de produkter hun bruger? Så måske er det en god idé at tjekke først?

KH frk R

Ja det gør jeg også lige først ;) Men forestiller mig ikke at det bør være noget problem, da det jo så egentlig kun er hendes makeup på øjnene...

Redigeret af Marisus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er uddannet Makeupartist :heart: OG hvis du føler din foundation tyk og fedtet og evt. grim henover næsen... jamen så skal du da have en bedre foundation, som du har det bedre med :) Jeg bruger ALTID mineralfoundation fra Youngblood (Den kan købes i Magasin til 375 kr - den er utrolig drøj og holder så godt)...

Mineralfoundation smelter ind i huden og indeholder ikke creme.. derfor går den i forbindelse med huden og danner et naturligt look :)

Det andet gode ved youngblood er at den er super holdbar og faktisk er semi-vandfast.. dvs. selvom du kniber en tåre, ja.. så sidder den hvor den skal :rolleyes:

De fleste piger bruger farven "Honey" men hvis du har lidt mere farve er farven "Tawnee" nok mere ideel :boohoo:

Så medbring da bare din egen foundation, makeupartisten er der jo for at opfylde dine ønsker, og du betaler jo for det ;)

Bare husk, at hun skal bruge en fast pudderbørste og arbejde mineralerne ind i huden med cirkel-bevægelser... OG pas på med ikke at bruge for meget.... kør børsten rundt i mineralerne, og bank børsten på siden af bøtten inden det kommes på huden... OG din dagcreme SKAL være helt trukket ind i huden inden den påføres.. :fløjt:

0

Del dette indlæg

Ps. Alle produkter kan bruges sammen ;) Så det skal du ikke være bange for ;)

Og husk, med mineralfoundation (i pudderform skal der ikke pudres eller lign... kun et lag.... dejlig let ;)

Tusind tak for dine svar!

Jeg har netop mailet med makeupartisten, og hun bruger personligt også selv mineralprodukter, så hun kender alt til det (bruger det dog ikke på sine brude, underligt nok)

Jeg bruger i forvejen Jane Iredale, så jeg smutter en af dagene ned og køber en Amazing base som er deres mineralfoundation - jeg har nemlig kun en fast mineral pudder.

Jeg har en børste jeg har købt fra Nilens Jord - mon jeg kan bruge den??? Dvs. hvad er en fast pudderbørste...

:heart:

Redigeret af Marisus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ser ud til I har fundet ud af det?

Jeg tror det der er sket er, at du har bedt om at få et make-uppet look, så ville jeg også have valgt en meget dækkende foundation til dig som f.eks. Esteé lauders Double wear, som godt kan føles ubehagelig hvis man ikk er vant til det og godt kan lide det naturlige.

Men nu hvor du har sagt til din makeupartist at du har det på den måde, vælger hun sikkert en lettere foundation eller en farvet dagcreme til dig. Der er jo mange forskellige foundations, da vi alle har foskellige behov :heart:

Håber du finder den helt rigtige til dig :)

P.S. Jeg bruger Double Wear light og den er er meget let i det.

Redigeret af bayfoldager
0

Del dette indlæg

Så vidt jeg kan se, så skinner din foundation også en smule lige over næsen i panden.. så tror også den er alt for fedtet til dig :heart: Men det vil en løs mineral foundation ihvertfald lave om på :)

Ja, børsten fra Nilens Jord er fin ;)

Man kan bruge en øjenskygge pensel til at dække render under øjnene og uren hud/ sprængte blodkar osv. med.. bare kom lidt mineral foundation på penslen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer