Baadsgaardgirl

tale til HAM - manden i mit liv...

8 indlæg i dette emne

Hej.

ville gerne lige have et par råd om min... syns måske den er lidt for lang..????

Here it goes:

Kære C – min mand.

Det har jeg glædet mig til at kunne kalde dig.

Min ægtefælle, min mand, ægtemand, husbond, ja kært barn har mange navne.

I dag er du kommet mit hjerte endnu mere nær, det troede jeg ikke var muligt.

Derfor er det kun passende du får disse nye navne.

Jeg kan slet ikke fatte jeg står her og skal holde lige netop den her tale.

Det er helt surrealistisk. Jeg har drømt om den her dag så mange gange, og da du så friede for 5 mdr. siden slog du fuldstændig benene væk under mig.

Kan huske jeg gik og var konstant fraværende i ugerne efter frieriet. Ku slet ikke komme til mig selv og virkelig indse at du mente det! Det skulle jo først være når jeg var færdig min med uddannelse....

Men så igen vi skulle heller ikke have haft hund, eller bil nr. 2 før vi fik hus, og hus skulle vi heller ikke have før jeg var færdig.

Men tingene går ikke altid som vi vil, det har vi to fundet ud af. Alligevel holder vi fast i mange af traditionerne, det er lige noget for os. Det er sådan en dejlig ting, for så er der styr på alting og man ved altid hvad man skal gøre. Alligevel har der været mange, og store forandringer i vores liv. Både sammen og hver for sig. Men vi har klaret at være der for hinanden på vores egne måder.

F.eks. når jeg ikke kan sove efter et mareridt eller trænger til at få afledt mine tanker siger jeg tit; ”sig noget, fortæl mig noget.” Og du svarer altid: ”du er søøød.”

Desuden har vi vores helt særlige hyggestunder, om morgenen i weekenderne når vi endelig vågner op sammen. Det er noget af det bedste jeg ved. Da du startede med at arbejde i Århus og derfor måtte meget tidligt op, begyndte du at gøre en lille ting til en vane. Du kommer op og kysser mig farvel, putter dynen om mig og Arki. Det er en lille ting der varmer utrolig meget og gør hverdagen lidt lettere og bedre.

Dagen i dag er en stor dag. Du ved hvor meget den betyder, både for mig men også for dig.

Vi har altid følt at det at blive gift, i en kirke vel at mærke, det var det største vi kunne gøre for hinanden og for vores kærlighed. For er man først gift så kæmper man med alt hvad man har, alt hvad man kan, lige til det sidste og så lige lidt mere for at få det til at fungere, så hvis du går fra mig så går jeg med.

Det, at vi i dag er blevet gift, tror jeg ikke, er en kæmpe forandring af vores hverdag, jo jeg skal huske at fylde din kaffekop, men ellers ikke. ;)

Det eneste jeg ved med sikkerhed er at jeg vil elske dig for altid, og når for altid ender vil jeg elske dig for evigt.

Vi har været så meget igennem så det er ikke en impulsiv handling baseret på ren forelskelse. Vi har kæmpet og ved vi kan sammen.

I min store bryllupsbog, jeg har haft med mig, meget af tiden de sidste måneder, står der at en kommende brud kan få ”Bridezilla-syndrom” og gommen kan få et tilfælde af bryllupspanik. Jeg ved ikke lige om du har haft bryllupspanik, men jeg har i hvert fald haft det ”Bridezilla-syndrom” – lidt, det vil jeg godt indrømme.

Jeg har nok brugt temmelig meget tid på at knokle for at fikse de detaljer der simpelthen ikke har kunnet lade sig gøre præcis som jeg ville. Jeg ville have at alt skulle være perfekt, men som du sagde til mig på en af vores gåture: "husk at, i de der bryllupsprogrammer vi har set, hvor brude er hylet helt ud af den, stresser over alt og skælder ud på alt og alle, sidst på dagen når de er blevet gift og festen er godt i gang, så er selv den værste brud så ovenud lykkelig og ville ikke have ændret en eneste ting, og det endda selvom noget er gået galt."

Og det er præcis sådan jeg har haft det med i dag og jeg er sikker på også resten af aftenen.

Vi lever i dag i en verden hvor man bliver dømt på førstehåndsindtrykket. Både som kæreste, ven, kollega ja som alt! Man skal bare se godt ud og tiltale folk fra start.

Gang på gang har jeg været helt solgt over hvor dejlig en mand du i bund og grund er.

Får stadig kriller i maven hvis du gør noget særlig sødt eller ser på mig med dit særlige blik.

Du er som den sødeste og kæreste bamse, man elsker den ligeså højt som da man fik den, hvis ikke mere for den bliver bedre som tiden går.

Du er som den fineste vin, du bliver bare bedre med årene.

Du er som en rose. Den smukkeste mand jeg kender og dine torne er de mindste i verden.

Jeg er som sagt sproglig og derfor vil jeg slutte med en af de ældste klichéer og nok mest brugte ord i verden:

Jeg elsker dig.

Så hvad syns i???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god tale. Dog er den lidt svær at læse, da du referer meget til ting i hverdagen - men det er jo ting jeres gæster kender til, så det er jo fint.

Jeg kan godt lide du har så meget humor med :thumbsupsmileyanim:

De sidste sætninger du har, hvor du roser din kæreste meget... Sådanne havde jeg også i min tale og hvor godt de end lød, når jeg holdte den for mig selv, så fik de ikke den virkning jeg gerne ville have da jeg holdte min tale. Det blev lidt for meget opremsning/kliche og det formåede jeg i hvert fald ikke at formidle, så det virkede som mine egne ord.

Derfor kan det jo sagtens ske du kan formå det, jeg ville bare lige fortælle dig om min erfaring (men jeg er også matematisk, så det gør måske en forskel!! :D)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HOLD da op du fik mig til at tude, sikke en smuk personlig tale og så intim :griner:-

Jeg synes den er helt fantastisk, det eneste jeg synes er at de tre sidste sætninger med rose, bamse osv. er lidt for sukkersødt til min smag for i talen har du allerede beskrevet hvor meget han betyder for dig og hvad jeres kærlighed er .

Ellers så er jeg solgt, ja jeg hyler allerede :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også den er suuuper suuuper god :thumbsupsmileyanim:

Men er enig med de 2 andre om de sidste sætninger... måske de er liiige en tand for meget?

Men samtidig gælder det jo om at din tale skal være ægte og fra hjertet, så hvis du bare syntes det lige er det du gerne

vil sige til ham, så skal du selvfølgeligt gøre det :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

jeg har brugt rigtig lang tid på at finde ud af om jeg skulle svare i denne tråd, for jeg er ikke helt sikker på om du er interesseret i svaret. Jeg syntes det er super sejt at du ligger så personlig en tale ud til os alle sammen men når du nu gør og beder om kommentar så får du også lige min.

når jeg læser din taler syntes jeg den er svær at forholde sig til, den bærer tydeligt præg af at du har rigtig mange følelser med som du ikke ved hvordan du helt skal få udtrykt. Men det gør også at den for mig bliver lidt rodet. hvis den eneste pointe er din kærlighed til din kommende mand er det fint men hvis tale skulle højnes og blive en(i min verden) mere tilgændelig skullle du finde nogler pointer undervejs som udtrykte de føelser du gerne vil vise således at du fører selskabet med gennemtale.

åh jeg håber ikke du bliver støt over at jeg skriver sådan.

mvh Rikke, som slet ikke selv er modig nok til at offentlig gøre hendes tale... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej

jeg har brugt rigtig lang tid på at finde ud af om jeg skulle svare i denne tråd, for jeg er ikke helt sikker på om du er interesseret i svaret. Jeg syntes det er super sejt at du ligger så personlig en tale ud til os alle sammen men når du nu gør og beder om kommentar så får du også lige min.

når jeg læser din taler syntes jeg den er svær at forholde sig til, den bærer tydeligt præg af at du har rigtig mange følelser med som du ikke ved hvordan du helt skal få udtrykt. Men det gør også at den for mig bliver lidt rodet. hvis den eneste pointe er din kærlighed til din kommende mand er det fint men hvis tale skulle højnes og blive en(i min verden) mere tilgændelig skullle du finde nogler pointer undervejs som udtrykte de føelser du gerne vil vise således at du fører selskabet med gennemtale.

åh jeg håber ikke du bliver støt over at jeg skriver sådan.

mvh Rikke, som slet ikke selv er modig nok til at offentlig gøre hendes tale... :thumbsupsmileyanim:

EJJJ... :griner:-

Jeg er helt vildt glad for ALLE svarene...

syns også de sidste linier er lidt for "søde og mange" så tror jeg skal vælge en eller to ud men hvilken??

så fedt det berører jer....

TAK..!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puha det er jeg glad for.

jeg ville personligt fjerne dem alle...

Gang på gang har jeg været helt solgt over hvor dejlig en mand du i bund og grund er.

Får stadig kriller i maven hvis du gør noget særlig sødt eller ser på mig med dit særlige blik.

Du er som den sødeste og kæreste bamse, man elsker den ligeså højt som da man fik den, hvis ikke mere for den bliver bedre som tiden går.

Du er som den fineste vin, du bliver bare bedre med årene.

Du er som en rose. Den smukkeste mand jeg kender og dine torne er de mindste i verden.

for det er jo det du siger hele vejen igennem så for mig er det bestemt ikke nødvenigt med alle dem. kun når du siger jeg elsker dig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer