MissRex

Talen til min kommende mand

8 indlæg i dette emne

(Jeg har fundet lidt inspiration fra andre herinde)

Min tale til Frederik

Som jeg kan forstå på folk, er der delte meninger omkring hvorvidt bruden holder tale til sin mand, men jeg har fundet ud af, at det er individuelt, hvad man gør. Jeg har valgt, at jeg gerne vil sige et par ord til dig – det fortjener du og jeg vil jo også gerne gengælde de fine ord du havde til mig.

Under min søgen efter inspiration og takt og tone på nettet, fandt jeg for det første ud af, at brudens tale, formelt set, er nr. 7 i rækken. Det betyder ofte, at gæsterne nu er trætte af at høre på taler, bare trætte generelt eller ved at være godt berusede. Derfor skulle brudens tale gerne være sjov, så gæsterne liver lidt op, men den må heller ikke være for lang, stod der på nettet. Jeg gik nærmest lidt i panik da jeg læste dette, men jeg vil prøve at leve op til kravene og for min skyld, lad lige være med at falde i søvn! 

Først og fremmest er der lige nogle vigtige personer i mit liv, som jeg gerne vil takke:

Kære svigermor og svigerfar. Jeg vil gerne sige jer tak fordi I har sat Frederik på jorden og gjort ham til den mand som jeg i dag elsker mere end livet selv. Jeg beundrer begge jeres familier umådeligt og føler mig mere end velkommen i jeres hjem, så tak fordi I har taget så godt imod mig og tak fordi I er der for både Micas og jeg.

Kære far. Tak fordi du har gjort mig til den jeg er og tak fordi du førte mig op ad gulvet og gav mig væk. Jeg har altid følt mig som ”fars lille pige” og det ændrer ægteskabet så sandelig ikke på! Det vil jeg altid være. Og tak fordi du er der for mig – for os, i tykt og i tyndt.

Farmor: Ord kan ikke beskrive hvad du betyder for mig og hvor meget det betyder for mig, at du er med her i dag. Du har været min faste klippe hele mit liv igennem, du har været som en mor for mig. Og Gud ske lov for det! Du har lært mig manerer, takt og tone, at be’ aftenbøn, ja, du har lært mig om livet selv og om kærligheden. Du har beriget min verden med alverdens ting, som jeg vil huske og ære resten af mit liv. Du er alt for mig!

Og tak til alle dem der har arrangeret og været med til min polterabend – det var simpelthen den dejligste dag og tak til mine brudepiger, I ser vidunderlige ud og har gjort det godt i dag!

Men nu vil jeg have lov at sige et par ord til min mand! Min mand, det lyder jo helt vildt, men det er du jo nu! Jeg vil starte med at fortælle dig, at jeg beundrer dig utroligt meget. Du besidder så mange værdier og kvaliteter, som jeg sætter så utrolig meget pris på. Du har en varme og en udstråling, som jeg aldrig har set før og din charme og evne til at få mig til at le, er ikke til at stå for. Du er omsorgsfuld, pålidelig og ansvarsbevidst og ikke mindst formidabel i et køkken. Der skød jeg squ papegøjen, må man sige! Du er sød til at ordne mine veninders computere og til at forsyne dem med alverdens serier på dvd. Du er engageret i alt hvad du får hænderne i, især i dit arbejde, hvor du jo har været nomineret som ”kvartalets medarbejder” flere gange og tilmed også vundet prisen ”årets initiativtager”. Det fascinerer mig – jeg håber jeg får samme gejst og passion for mit arbejde, når det bliver min tur engang. Ord kan ikke beskrive hvilken fantastisk far du er for Micas, som bare forguder dig overalt på jorden! Din stolthed over ham lyser ud af dig og det får mig bare til at elske dig endnu mere! Han kommer altid i første række og intet er godt nok for din dreng! Jeg vil gerne indvi jer alle i en sød lille beretning fra sidste sommer, da Micas var ca. 10 mdr. gammel. Vi var ude at gå en tur på vej ned til havnen ude i Vestbyen og Micas spiste en lille ispind i klapvognen. Det sker jo ellers ikke så tit?  Jeg ser et kæmpe stort insekt på Micas’ is og beder Frederik om at fjerne det. Han kunne jo egentlig bare have fjernet det med fingeren eller med en vådserviet (som man jo altid har med sig, når man er på tur med sådan en lille størrelse), men nej, Frederik vælger at spise insektet! Han tog simpelthen en bid af isen, der hvor insektet sad! Sikke en god far! Så gør det insekt i hvert fald ikke hans søn noget.

Frederik, vi har jo, mest mig selvfølgelig, lagt mange timer og hårdt arbejde i forberedelserne til brylluppet. Vi har bl.a., bare for hyggens og for inspirationens skyld, læst andre folks bryllupsberetninger på nettet, og her faldt vi bl.a. over et lille citat, som vi begge var ret fascineret af. Måske virker det lidt plat at genbruge det, især når vi sammen fandt det, men jeg synes det passer så godt på min kærlighed til dig og jeg har ikke kunnet få det ud af hovedet siden. Så jeg har altså valgt at tage det med her i min tale til dig. Det lyder sådan her:

Grisling listede sig bagfra hen til Peter Plys.

”Plys?” hviskede han.

”Ja, grisling? Hvad vil du?”

”Ingenting” sagde Grisling og tog Plys’ pote. Jeg ville blot være sikker på, at du var der”.

Som Peter Plys også siger det: ”En er nemlig for lidt til at lege, to er passende, og ikke for meget”. At være to gør at sorgerne føles halvt så tunge, men glæderne føles dobbelt så gode. Og sådan har det virkelig været gennem de sidste 4 år med dig.

Du er den perfekte mand for mig, du er min eneste ene, min bedste ven. Sammen har vi skabt et hjem, en hverdag og en fremtid – ja, og en søn! Du har gjort mig til den lykkeligste kvinde på jorden og jeg glæder mig til hvert minut af fremtiden, hvor vi skal indfri alle vores håb og drømme sammen. Med dig går livet aldrig i stå…

Jeg elsker dig!

Og for at det ikke skal være løgn, så har jeg lige lavet en lille sang også, helt selv! Gad vide hvor jeg har de evner fra? – Hva’ far? Mens den lige deles ud, synes jeg, at vi alle skal rejse os og udbringe en skål for min helt fantastiske ægtemand!

Hvad synes I?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der slet ikke nogle der kunne tænke sig at fortælle, hvad de synes?? Jeg har sådan brug for hjælp! Vil virkelig gerne vide, om I synes den er for kort, om det er dumt det med Peter Plys, når nu han har hørt det før eller om der mangler en sjov historie mere? Anything?

Håber virkelig der er nogen der vil gøre mig den hjælp.

Krydser alt hvad jeg har for at der kommer nogle besvarelser.

på forhånd tak fra Camilla :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg syntes det er en rigtig fin tale. Er lidt ambivalent med at bedømme talerne, for de er jo meget personlige og det vigtigste er jo, at du får fortalt hvad du føler og det syntes jeg bestemt du gør. Syntes det er rigtig fint, at du kommer med eksempler.

Og Peter Plys citatet er da såå sødt og fint og jeg syntes sagtens du kan bruge det - selvom din kommende mand har set det. Det er da en sød historie, at I har fundet og læst det sammen.

Held og lykke med talen - den skal han nok blive glad for.

0

Del dette indlæg

Jeg er græde færdig :unsure: Som altid når jeg læser eller høre taler... ALT repekt for at du er en af disse mægtige kvinder der tør at stille sig op og give sådan en (intens) tale... Den er så flot... Den eneste grund til at jeg ikke kan stille mig op og sige noget er fordi at jeg ved at jeg bryder sammen i gråd og det er måske ikke så forfærdelig passende under en tale :pokey:

Men ros fra mig, den er så smuk! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en smuk tale og Peter Plys citatet er fantastisk. Som der er en der skriver, det er selvfølgelig svært at vurdere en personlig tale, men jeg er sikker på han bliver både glad og rørt.

Håber I får et rigtig dejligt bryllup :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så fik jeg også læst din tale - og jeg elsker din indledning! Den havde jeg hugget, hvis jeg ikke allerede havde holdt min tale!!

Jeg kan rigtig godt lide, at du har så meget humor med så det ikke bliver pladderromantisk.

Jeg tror længden på talen er meget god, men det er svært at vurdere, når man ikke hører dig tale den. Hvad handler sangen om?

0

Del dette indlæg

Så fik jeg også læst din tale - og jeg elsker din indledning! Den havde jeg hugget, hvis jeg ikke allerede havde holdt min tale!!

Jeg kan rigtig godt lide, at du har så meget humor med så det ikke bliver pladderromantisk.

Jeg tror længden på talen er meget god, men det er svært at vurdere, når man ikke hører dig tale den. Hvad handler sangen om?

Hej allesammen.

Endelig var der nogle der responderede. Dejligt! Og tak for rosen :cheerleader3:

Jeg har tilføjet et par enkelte linier dertil, så jeg lægger den lige ind igen. Og PiaK: jeg putter sangen med, så du også kan se den. Tak for interessen :unsure:

Mvh Camilla.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer