Guest loui1475

Sølvskrift og sorte sider?!?!???

13 indlæg i dette emne

Jeg har købt en sølvfarvet gæstebog med sorte sider! Den er enormt flot og mangler nu kun at blive skrevet i :mellow:

Planen er, at jeg skal have skrevet sidetal med sølv på samtlige sider samt en "velkomst-ting" på første side!

Nu kommer problemet! :)

Jeg vil gerne skrive med samme skrifttype, som borkort, menukort osv. er skrevet med! Den er fra computeren!

Er der nogen a jer, der kan hjælpe mig med at gennemskue, hvordan jeg får den fine skrifr over på de sorte sider???? Jeg overvejede at printe teksten ud, skære bogstaverne ud og skrive ovenpå udskæringerne (kunne det forstås ;) ), men tror, det bliver ALT for bøvlet!

Nogle gode ideer/forslag???

KH Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg tror altså også det bliver for bøvlet.

Enten kan du jo skrive ud i sølv. Det har været oppe at vende her i forumet før. Jeg kan ikke selv huske helt hvordan, men du skal have downloaded et program til det.

Ellers kan du jo skrive det ud med en svag grå og så derefter skrive ovenpå med sølvpenne.

Det var mine forslag, måske der er andre der har et bedre???

Knus Iben jobbar

0

Del dette indlæg

Hej Møgelvang!

Har selv tænkt samme tanke, men hvis det kan lade sig gøre, vil jeg egentlig helst skrive direkte på de sorte sider, så jeg ikke skal sidde og "fedte" med lim osv....tror også det andet vil blive pænere - kan som sagt bare ikke gennemskue, hvordan det kan lade sig gøre :)

KH Louise

0

Del dette indlæg

Jeg tror desværre også det bliver lidt for bøvlet, men hvis du alligevel vælger at gøre det på den måde - evt som en prøve på et alm. stykke papir først - så få fat i sån noget plast som man bruger til at male borde på en væg. Jeg har hørt at man kan få dem i hele ark så man selv kan skære et mynster - bogstav!

Held og lykke :heppe:

Qnuz Melle :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man allerførst printer den tekst ud på et alm stykke papir som man vil have i sin bog. Så tager man et stykke alm madpapir og ligger ovenpå, så tager man en blyant og skriver ovenpå med (på madpapiret)

Når det så er gjort, tager du madpapiret med skriften på og ligger på det sorte papir, så skriver du igen med blyant på den allerede skrevne tekst, så "smitter" teksten af ned på det sorte papir - så kan i skrive med søl/guldpen ovenpå. Så slipper i for at klippe og klister og det er jo jer selv som har skrevet det!

Håber i kan forstå det.

Kh

Helle

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Vil sige næsten det samme som Helle, dog vil jeg undlade madpapiret ;)

Jeg ville printe teksten ud, lægge papiret ovenpå den sorte side og skrive ovenpå de trykte bogstaver..... så vil du få omridser af bogstaverne på den sorte side og kan så tegne det op med sølvtusch el. pen.

Hilsen

Britt

0

Del dette indlæg

Hvis det ikke kan ses ( det er jo sorte sider ) så bruge en skitse blyant og skriv på bagsiden af det du har printet ud.. Når du så skriver ovenpå så vil det smitte lidt af på de sorte sider og det er måske lettere at se ? Hvis der skulle være overskydende blyant at se, så er det jo lige til at viske ud bagefter,

Held og lykke med det ! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har gjort som Ninna foreslår og det ser kanon ud... sure det tager lidt tid, men resultatet ser enormt godt ud.

Har lige prøvet at scanne forsiden i vores gæstebog som jeg har lavet... det hele kunne dog ikke være der. Albummet er for stort til scanneren.

Her er det vores monogram og datoen. Ovenover monogrammet står der så "Vores Bryllup" i samme skrift som de andet.

post-41-1087405561.jpg

Redigeret af Lillith
0

Del dette indlæg

DEt er faktisk en af de helt tynde gele-ting jeg har brugt til det meste...

De større sølvtusch hvor farven nemt "flyder" når man trykker lidt med dem er for voldsomme. Sådan en har jeg kun brugt til de store områder i monogrammet og enkelte af de andre bogstaver...

Men mange tak for rosen... :loveboard: er ret godt tilfreds selv... regner med at lave en forside helt magen til, til vores scrapbog/fotoalbum...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer