Guest Nienna

Pede og Jean 04/09-10

1 indlæg i dette emne

Nu må jeg vist hellere få lavet den beretning. :)

Pede og jeg havde jo taget ferie i ugen op til brylluppet og ugen efter, så vi havde masser af tid til at blive færdige. :) Min mor kom om torsdagen så vi kunne være klar til at knokle fredag :) Jeg har desværre ingen billeder af arbejdet dagen før brylluppet.

Fredag:

Vi lagde ud med at rydde op og gøre rent i lejligheden (hvilket vi kunne have sparret os - kommer senere), og så tog mor og jeg ellers i Bilka for at handle ind til borddækning, suppe og kager. :17: Vi var heldige og fandt en masse fantastiske tilbud på bl.a. chips, duge, fyrfadslys, servietter, x-ray (til mig), og grøntsager til suppen. Vi var der i 1½ time, fordi Pede blev ved med at ringe og tilføje ting til listen. Så det tog lidt tid at få fundet det hele. :P Især når de hele tiden flytter rundt i Bilka, de lede damer! :P

Bagefter tog vi til festsalen for at gå i gang med borddækning og madlavning. Men lige som vi skulle til at gå i gang dukker Pedes moster op, og hende og mor stod og snakkede i et par timer, så Pede og jeg tog hen til lejligheden og legede med misserne og lavede playlist til om lørdagen.

Så ankom Pedes bror og ville have strøjet en skjorte (den knægt kan intet selv :P ), så ham sat vi til at hjælpe. :P Vi kom endelig i gang med at flytte bordene på plads, men så var der lige to kvinde (mor og moster), der mente det skulle stå anderledes. Og de havde ret, det var meget mere praktisk i E-form end i U-form. Så vi skulle til at lave en ny bordplan, mens de dækkede op. Vi havde sorte duge, en masse fyrfadslys, hvide tallerkner og solsikker på bordene. Det blev bare så fint :D

Da klokken var omkring 18 kom min far og stedmor (vonne) fra jylland og de havde vores øl med. Og svigerfar kom lige efter med vores sodavand, så det var ganske praktisk. :)

Vi fandt en køler inde bag alle stolene, så den blev fluks sat til, så alle drikkevarerne kunne være kolde til dagen efter :) Super praktisk. :)

Nu var klokken blevet lidt over 19, og vi var alle pænt sultne, så der blev holdt pause og bestilt pizza. Midt i maden kom vores plejekat over forbi. Han er meget nysgerrig. Så han fik lidt pepperoni og meget nus, især af Vonne. ^^ Så var det tid til at gå i gang igen. Klokken var lidt over 20.30 nu, og vi var kommet en del bagud p.g.a. alt for meget snak (ups) :denmarkflag:

Far og Vonne tog tilbage til deres hotel og Pede kørte med svigerfar hjem, da han skulle sove der. :) Så var det tid for mig og mor til at knokle. Vi skulle have lavet suppe og bagt cupcakes. Hun gik i gang med at lave tomatsuppe og aspargessuppe, mens jeg bagte brownies og makronlinser. Da jeg blev først færdig, ordnede jeg lige noget vasketøj, da vi manglede viskestykker og karklude til festsalen. Vi var langt om længe færdige med det hele, da klokken var 23.40. Så vi smuttede tilbage til lejligheden, gav misserne noget mad, og så Mulan mens vi ordnede negle og drak rødvin. Det var rigtig hyggeligt. Men vi var alt for meget oppe at køre til at vi kunne sove, så vi kom først i seng lidt over 3. Ups :P

Fortsættes senere....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer