GoDiamond

Må man sy sin egen brudekjole ??

8 indlæg i dette emne

Hej

Min kæreste har lige friet til mig :marryme: , efter 5 år. Jeg er bare SÅ glad. :thumbsupsmileyanim:

Jeg syr alt mit tøj selv og vil gerne sy min egen brudekjole, men har hørt at hvert et sting i kjolen betyder en tåre i ægteskabet :balloon:

Er der nogen der har hørt det samme, eller har erfaring indenfor det ??

Jeg har prøvet at finde en tråd herinde om emnet, men forgæves.

Hjælp mig :)

Qnuzz Coco

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja der er noget meget særligt over at sy kjolen selv. Jeg har tænkt mig at gøre det til et fællesprojekt med min mor, (fordi jeg ikke er særligt god til at sy bl.a.). Men jeg synes det er så fedt du vil sy den selv, og desuden er ordsproget noget der er kreeret af dem der havde råd til at få den skræddersyet i gamle dage.

Det var faktisk tradition at den unge kvinde i de lange vintermåneder brugte aftnerne på at lave alt deres brudeudstyr :thumbsupsmileyanim:

Og nu glemmer jeg helt mig selv: TILLYKKE MED FRIERIET!! :balloon: Så har du også ventet længe ;)

0

Del dette indlæg

Har hørt det før - og har kommet det i samme skuffe som alt muligt andet pjattet overtro. Sy da din kjole selv, hvis det er det du har lyst til

Ja jeg har også tænkt på det ;)

Mansiger at hvert et sting man laver på sin egen kjole, vil betyde tårer i ægteskabet, men der siges jo ikke noget om hvilke slags tårer..... Det kunne jo ligeså godt være glædestårer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja der er noget meget særligt over at sy kjolen selv. Jeg har tænkt mig at gøre det til et fællesprojekt med min mor, (fordi jeg ikke er særligt god til at sy bl.a.). Men jeg synes det er så fedt du vil sy den selv, og desuden er ordsproget noget der er kreeret af dem der havde råd til at få den skræddersyet i gamle dage.

Det var faktisk tradition at den unge kvinde i de lange vintermåneder brugte aftnerne på at lave alt deres brudeudstyr :thumbsupsmileyanim:

Og nu glemmer jeg helt mig selv: TILLYKKE MED FRIERIET!! :) Så har du også ventet længe ;)

Tak Sunsprit :)

Jeg ser at du er fra ringsted - jeg bor kun 8 km derfra ;)

Skal du først giftes i 2012 ??

Min søster mener at vi har alt for lidt tid til at planlægge, da der kun er 5 mdr til. men det kan da ikke tage så lang tid :balloon:

0

Del dette indlæg

Hvor hyggeligt, der er andre brude i lokalområdet :D Bor du i en af de små byer i nærheden så ?

Ja, jeg er tidligt ude. Ved godt at det er tradition at man højst må vente 1 år efter forlovelsen til man skal vies, men det passer os bedre lige at vente det ekstra år.. selvom tiden godt kan gå ret langsomt. :P

hehe respekt for at i vil gøre det på den tid, men det kan jo også sagtens lade sig gøre :bearhug: det der kan være flest problemer med er at få det sted man gerne vil, hvis det altså er en restaurent eller såan. Men ellers så kan man i princippet gøre det på en måned.

Starter du ikke en planlægningstråd, så man kan følge din ideer og sådan, det elsker vi jo herinde :)

0

Del dette indlæg

Hvor hyggeligt, der er andre brude i lokalområdet :D Bor du i en af de små byer i nærheden så ?

Ja, jeg er tidligt ude. Ved godt at det er tradition at man højst må vente 1 år efter forlovelsen til man skal vies, men det passer os bedre lige at vente det ekstra år.. selvom tiden godt kan gå ret langsomt. :P

hehe respekt for at i vil gøre det på den tid, men det kan jo også sagtens lade sig gøre :bearhug: det der kan være flest problemer med er at få det sted man gerne vil, hvis det altså er en restaurent eller såan. Men ellers så kan man i princippet gøre det på en måned.

Starter du ikke en planlægningstråd, så man kan følge din ideer og sådan, det elsker vi jo herinde :)

Hej igen

Det tager jo den tid det tager at planlægge ;) og der ikke nogen for kort eller for lang tid - det er jo os selv der bestemmer :D

Hvordan starter man en planlægningstråd ??

Ja jeg bor i Fjenneslev ;)

Qnuzz

0

Del dette indlæg

Til godiamond

Jep det er sådan der er :)

Her er linket til en udførlig beskrivelse, men i basis er det bare at gå ind under emnet bryllupsplanlægning og opret et nyt emne, der hedder hvad du nu vil have din planlægning skal hedde, og så kan du jo kigge på nogle af de andres og se hvordan de bygger det op :bearhug: somregel viser man hvilke ting man har booket og billeder af bordkort og billeder af kjoleprøvninger. - LINK - Er som du nok kan høre lidt afhængig af forumet - elsker at man deler en masse ideer herinde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer