Elva

Hortensia

6 indlæg i dette emne

Jeg skal finde på kirkepynt og overvejer om man kan bruge hortensia (afklippede naturligvis)? Nogle der har erfaringer med hvordan den opfører sig afskåren? Falder den hurtigt sammen og bliver kedelig, eller er den god til at holde sig frisk?

post-29855-034225500 1299269899.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved det ikke, men rent intuitivt tror jeg den maa vaere ret sart... Blomsterbladene er jo mange, fine og tynde. Hernede har jeg faaet den opfattelse, at det er en hel videnskab for sig med hortensia :huh:

Det er svaert med de blomster, synes jeg, men hernede raader de til at tage saesonens blomster, som dermed vil vaere baade billigere og mere friske... Fra en italiensk hjemmeside med blomsterforslag til bryllupsceremonien - frit oversat med google translate :17:

"Sommer: stokrose, Aster, Azalea, Calendula, Camellia, Delphinium, Erica, Freesia, Fuchsia, Gardenia, Pink i bundter, Tiger Lily, Gladiolus, Lille, Lupino, Daisy, liljekonval, Orchid, Peony, Sweet pea, Rhododendron, Rose , Speronella, wallflowers.

En ting er sikker, i blomsterarrangementer til ceremonien og i restauranten, samt roser, tulipaner og liljer, jeg ønsker freesias, kameliaer, smørblomsterne og Callas."

0

Del dette indlæg

Hortensia er glimrende snitblomster! De er ganske enkelt fantastiske.. De skal jo forhåbenligt stå i vand, men mener også helt bestemt, at de kan klare sig nogle timer uden hvis det skulle være nødvendigt. Især hvis de står køligt, men det gælder jo for alle blomster. Du kunne jo prøve, at klippe en blomst af en busk, og stille den i en vase uden vand, hvis det er uden vand du tænker!

Ved ham blomsterdesigneren / Jeff "et eller andet?" bruger hortensia rigtig meget...

Et tip når man har med afskårne hortensia el.l. at gøre; Afskåret er de store hoveder, (og små fine blomster) på korte stilke jo ret sårbare! Da lærte jeg engang, at jeg skulle sætte de afskårene blomster ned igennem hønsetråd. At forståes med en spand vand e.l. under :biggrin: Det er især smart når der er meget lille stilk på blomsten. - Tråden skal selvfølgelig støtte hovederne af blomsterne..

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer