N&B

ønskeliste/gaveliste

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har ikke lagt den i de danske indbydelser, men derimod givet dem et link til vores "oenskeblog", hvor den ligger.

I de italienske har vi lagt visitkort til henholdvis rejsebureau og isenkraemmeren, og det haenger sammen med, at det vist er ok brugt hernede.

0

Del dette indlæg

Nu er jeg slet slet ikke nået så langt endnu med invitationer, men når jeg kommer dertil, så tror jeg ikke jeg vil vedlægge den.

Jeg regner med at få en gavekoordinator, hvis kontaktinfo kommer til at stå i indbydelsen, også får pågældende person vores ønskeliste.

Derudover tror jeg også vi opretter en gaveliste i Imerco... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at skrive, at vi har registreret vores ønsker i Inspiration og Imerco. Derudover vedlægger vi en ønskeliste med de ting, der ikke kan købes i de to nævnte butikker. Vi har valgt min svigermor som gavekoordinator over de ting, der står på den vedlagte liste.

:)

0

Del dette indlæg

Vi har IKKE vedlagt en ønskeliste! Jeg synes sgu det er rigtig dårlig stil at gøre det.

Vi har i stedet skrevet i vores invitation, at hvis de skulle have lyst til at give os en gave i dagens anledning har vi en ønskeliste de kan få. :)

Så folk spørger efter den og får den tilsendt per mail. :) På vores ønskeliste står der at vi er registreret i Inspiration og så er der nogle ønsker som ikke kan fåes der.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har IKKE vedlagt en ønskeliste! Jeg synes sgu det er rigtig dårlig stil at gøre det.

Vi har i stedet skrevet i vores invitation, at hvis de skulle have lyst til at give os en gave i dagens anledning har vi en ønskeliste de kan få. :)

Så folk spørger efter den og får den tilsendt per mail. :) På vores ønskeliste står der at vi er registreret i Inspiration og så er der nogle ønsker som ikke kan fåes der.

Jamen så kører vi da med meget dårlig stil :rolleyes: Jeg forstår bare ikke helt, hvorfor det er så dårlig stil. Vi sparer både vores gæster og vores gavekoordinator for en masse besvær ved bare at vedlægge den. Vi overvejede en hjemmeside, men ikke alle vores gæster er online, så de ville alligevel ikke kunne finde ud af det. Så synes vi da, at det er meget nemmere bare at vedlægge den, når nu vi ved, at vores gæster kommer med en gave. Vores invitation er lavet som en "lomme-invitation" og ønskelisten er lavet på ét af de indstikskort, der sidder i lommen.

Så ligesom man kan tillade sig fx at lave dresskode for sine gæster, så synes jeg også, at man kan tillade sig at vedlægge ønskelisten :) Jeg kan da også tilføje, at de seneste to bryllupper vi har været til, har ønskelisten været vedlagt. Og jeg har som gæst syntes, at det har været rigtig dejligt og nemt!

0

Del dette indlæg

Vi vedlagde ønskelisten i invitationen. Ind til videre har vi fået god respons, for ikke alle vores gæster bruger internettet (såsom gamle tanter, onkler osv). Vi har også skrevet min mors telefonnr. og email på, for hun er gavekoordinator.

0

Del dette indlæg

Jamen så kører vi da med meget dårlig stil :rolleyes: Jeg forstår bare ikke helt, hvorfor det er så dårlig stil. Vi sparer både vores gæster og vores gavekoordinator for en masse besvær ved bare at vedlægge den. Vi overvejede en hjemmeside, men ikke alle vores gæster er online, så de ville alligevel ikke kunne finde ud af det. Så synes vi da, at det er meget nemmere bare at vedlægge den, når nu vi ved, at vores gæster kommer med en gave. Vores invitation er lavet som en "lomme-invitation" og ønskelisten er lavet på ét af de indstikskort, der sidder i lommen.

Så ligesom man kan tillade sig fx at lave dresskode for sine gæster, så synes jeg også, at man kan tillade sig at vedlægge ønskelisten :) Jeg kan da også tilføje, at de seneste to bryllupper vi har været til, har ønskelisten været vedlagt. Og jeg har som gæst syntes, at det har været rigtig dejligt og nemt!

I min verden er det at forvente at folk kommer med en gave, og dét synes jeg er dårlig stil..

Jeg forstår ikke hvordan du kan sammenligne ønskeliste og dresscode?? Når vi skriver dresscode i vores invitationer er det ikke fordi vi vil have folk klæder sig på en bestemt måde, det er en service til gæsterne så de ved hvilken fest der bliver lagt op til. Som gæst er det da supertræls at være under eller over dressed.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I min verden er det at forvente at folk kommer med en gave, og dét synes jeg er dårlig stil..

Jeg forstår ikke hvordan du kan sammenligne ønskeliste og dresscode?? Når vi skriver dresscode i vores invitationer er det ikke fordi vi vil have folk klæder sig på en bestemt måde, det er en service til gæsterne så de ved hvilken fest der bliver lagt op til. Som gæst er det da supertræls at være under eller over dressed.

Jeg har absolut ingen forventning om, at folk medbringer en gave! Men jeg tror da, at de fleste gør det alligevel, for det er vel kutúme ved bryllup, fødselsdage etc?! Og hvis ikke de gør, jamen så betyder det absolut ingenting for os!

Ligesom du ser en dresscode, som en service til gæsterne, så ser vi også en vedlagt ønskeliste som en service.

Jeg er ikke tilhænger af dresscode, for jeg synes netop, at det er et påbud om, hvordan man skal komme klædt (hvilket jeg synes er dårlig stil), men det er ikke det denne tråd handler om :wink:

Vi er bare ikke enige på det område, og det er vel også ok? :)

Redigeret af frk_hrj
0

Del dette indlæg

Dette er taget herfra hjemmesiden fra "kreative ideer" -> invitationer.

"- gavekoordinator:

Har I udpeget en gavekoordinator til at holde styr på alle gaverne, så I ikke får 5 ens stegepander? Her kan også stå, at ønskesedlen kan udleveres af gavekoordinatoren. Det er nemlig lidt dårlig stil at vedlægge ønskesedlen sammen med invitationen, det virker mere beskedent at gæsterne selv kan få den udleveret efter eget ønske. "

Jeg ved ikke hvorfor det skulle være dårlig stil at vedlægge sin ønskeseddel - det gør det jo nemmere for nogle familie medlemmer..

Vi har dog valgt en gavekordinator som for den fulde ønskeseddel, og derfor sender vi ikke nogen ud, vores gavekordinator er også toastmaster, så kan de få ordnet det hele på en gang hvis der er kreative indslag.

Hvis vi valgte at vedlagde vores ønsker, ville jeg kalde det noget i stil med "Ønskeliste". Så er det noget i ønsker jer. Jeg syntes personligt at "gaveliste" lyder mere som noget man forventer..

0

Del dette indlæg

Jeg må nu altså erklære mig enig med ChariteK - jeg ville aldrig drømme om at lægge en ønskeliste med invitationen, lige så lidt som jeg ville kalde det en gaveliste.

Om det er janteloven der styre mig eller almindelig beskedenhed ved jeg ikke, men jeg synes altså også at det virker som en "kom til vores bryllup men husk lige gaven!" jeg synes det er lige så usmageligt som at komme med en (mellem min mor og jeg kaldet) bestillingsliste med nogle få helt specifikke ønsker, som man for guds skyld ikke må fravige.

Man kan jo nok godt regne ud at vores ønsker ikke kom med i invitationerne, vi har en inspirationsliste på den hjemmeside vi har med praktiske oplysninger osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi diskuterede det der med ønskeliste i invitationerne, og jeg var splittet, men endte med at vedlægge den. Vores invitation er et lille hæfte, og jeg lavede den som sidste side, hvilket jeg synes var en okay løsning. Vi har en gavekoordinator, men jeg synes ikke min mor skulle have besværet med listen og der var en del der i forvejen havde spurgt til ønsker.

Jeg kan sagtens følge tankegangen og argumentationen med at det "er dårlig stil", men jeg tænkte over de invitationer, vi har modtaget hvor ønskelisten var vedlagt, og helt ærligt så rører det mig ikke. Tror egentlig ikke at det støder nogen - alle skal jo have fat i den alligevel. Vores invitationer (og ønsker) er i hvert fald blevet vel modtaget!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer