FrFI

Vores ø - bryllup den 16. juli 2011

125 indlæg i dette emne

Aah, bliver spaendende at se din kjole :cheerleader3:

Traels, at I lige blev ramt af KBH/Regn-kaos, men pyhh, fik lige nerver paa, da du var ved at komme for sent :o

Husk at saette dig ned og nyde de smaa oejeblikke ved forberedelserne - de er altsaa OGSAA skoenne, selvom jeg ved alt om, hvor presset man kan vaere :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kører jo bare videre med at forberede og prøve at sætte alle de løse ender på plads. Udover dem som er på min kjole ( og der er maaaaaaaange) så er der jo også ca miljard miljoner andre små ting som jeg skal lige få på plads! I dag har jeg fået ordnet min øjnbryner (liiiiiidt mørke, men stoler på at et par gang i bad gør dem bedre) og fået bestilt brudebuketten :) Der bestemte jeg at ikke holde mig til den danske tradition at H2B fik lov til at tage sig af det, og gjorde det helt selv :) Han ved faktist til og med slet ikke hvordan den blir ;)

Jeg havde også lidt svært ved at finde ud af det selv, men endte så bare med at bestemme det lidt på stedet...og ved faktist ikke helt hvordan den bliver :) Men jeg er sikker på at de får lavet en fin buket, så er det bare at håbe at nogen af gæsterne kan hente den, eftersom jeg allerede er ud på Øen fra torsdag eftermiddag...

bouquet_flowers_306_10_m.jpg

Jeg tror den kommer til med at ligne den der, bare i mørke-røde farver. 3 Gerberer og så masser af mørke-røde roser. Jeg fik hende så til at sætte lidt bruderslør indimellem, bare lige til at brude op den røde farve, og så bliver der lidt blade rundt om den til at "lukke" den :) Så er det bare at håbe at den overlever turen ud til øen, og natten over i noget vand.. :)

Desuden kigger jeg nu efter om jeg kan finde et sted som kan sælge nogle gerberer til mig til ok pris. Vi gerne sætte ca 5 stykke gerberer på bordene, i de der Ikea vaser som passer jo perfek til ca 1 Gerber.

Kjoleprojektet går fremad....problemet er jo bare at min mor arbejder den her uge, H2b kommer først i aften, så jeg skal jo lige tage mig af vores søn - så om eftermiddag/aften er jeg og min mor jo helt færdige, og sidder stadigvæk til kl 12 og syer sammen og planlægger...

Imorgen er det tid til at farve mit hår (som trænger SÅ meget til det ) og få diskuteret med min frisør hvordan jeg får sat mit hår! det får jeg lov til at gøre selv, så jeg må lige se om han ikke kan hjælpe mig lidt med at planlægge det :)

- jeg må tilbage til mit hækleri - og så må jeg ned i kælderen og sy et stk tyl-skørt til at min nederdele kan blive lidt mere bryllupskjole agtig end den er nu! :D Lover billeder snart :)

0

Del dette indlæg

Jeg er på fra mobilen og kan derfor ikke vise billede af mit tyl-sy-projekt fra i dag - men jeg kan sige en ting: total respekt til folk som laver en hel kjole i dette stof! !

Imorgen efter frisør aftalen går vi i fuld sving med at stryge hækle dimser med stivelse på og puslespil dem sammen!!:-)

H2B kommer om et par timer - lige nu glæder jeg mig bare til at han kommer og passer sin søn og deler bryllups-bekymringer med mig!:-)

......og så haber jeg bare at min veninder ikke har tænkt sig at holde PA på lørdag fordi det har jeg ikke tid til!!(læses:jeg vil elske dem for at lave en, men kan slet ikke overskue det nu...)

Redigeret af FrFI
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjole - update

Det kører videre med kjolen. I går fik vi endelig en ordenlig arbejdsdag ud af det. H2B passede sønnike og min bror, så jeg og min mor kunne holde os på vores sy-stue i kælderen! Og det var også produktivt.....min mor har ordnet alt ved "under" kjolen, den røde (som vi så fand ud af at der er knapt 10 år siden vi syede!) og efter at jeg havde presset alle vores hækle-dimser fik jeg dem placeret på kjolen, og begyndt på det store sy-arbejdet - sy alle delene sammen! Vi fand ud af at der mangler lidt hækle-dimser til at fylde hele kjolen ud, så min mor er gået i gang med at hækle igen, og jeg syer på livet løst! Men men, jeg kan se for enden af projektet, og jeg kan se at vi kan godt nå det :D Enda måske sådan at jeg også får tid til at ordne de andre sidste ting, afprøve Carmen rullerne, bage kagen og så videre...

Lige nu forstår jeg ikke på nogen måde at jeg vil gøre så meget selv for dette bryllup og har bare lyst til at holde sommerferie, løbe rundt med min søn og lege...men men, jeg skal altså nå det!

Jeg er så glad for at jeg ikke har nogen PA i dag, tror at hvis min veninder overhoved har tænkt på det, så har de nok gået fra idéen når de så hvor stresset og presset jeg er (har næsten ikke mødt nogen af dem de dage jeg har været på Island fordi jeg bare laver kjole hele tiden...). Nu er det så at vende snuden ned i kælderen igen, jeg fik lov til at sove en ordenligt i nat, helt til kl halv ni, og det var bare så godt :)

Vejret er stadigvæk utrolig godt for islandske forhold, men jeg tør overhoved ikke at tænke på om vi får lov til at have så godt vejr om en uge....ja EN UGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

post-46774-0-51675100-1310204730.jpg

Tyl all over! Er igang med at sy et extra tyl-skørt under kjolen

0

Del dette indlæg

PA - version 2

Jamen... min veninder er simpelhen de bedste!!! De tog selvfølgelig total fusen på mig og havde planlagt den bedste PA til mig i dag! Lige efter jeg havde lagt computeren fra mig i morges ville H2B endelige afsted til svømmingpoolen som vi plejer at tage meget til når vi er på Island. Når jeg var skeptisk og ville heller sy kjole begyndte han på en lang tale om at jeg nu også skulle huske at holde sommerferie med ham og nyde at være kærester! Han fik mig lige til at få dårlig samvittighed, indtil jeg foreslår at vi tager afsted om en time - og han lige med det samme vil gerne at det er om en halv time istedet! Så var jeg jo lidt mistænksom og begyndte at tænke på muligheden...og det var rigtig nok - 8 af min gode veninder ventede på mig i svømmehallen og vi havde den mest fantastiske dag med kæmpe udklædning, svømmeundervisning (jeg er gammel træner), super lækker brunch, keramik-maling, kage, hygge og vikingspil i den lokale park, karioki på en dårlig karioki-bar (som dog har en masser af sjove minder fra i gamle dage), massage, lækker grill-mad og så afsluttede aftenen af med at ham som vi havde lyttet til hele dagen på CD mødte op og sang for os!!!! Jamen, det var simpelhen sådan en god aften, og vejret har været perfekt, ca 20 grader og sol ! (som sker næste aldrig her..) - det har bare været så godt og jeg eeeeeeeeeelsker jo min veninder for at have brugt så meget tid og energi på den dag for mig (--og været i gang siden marts måned (og Islændinge som aldrig planlægger frem i tiden!!)) :D :D :D :D

- hilsen den gladeste kommende brud som dog ikke er færdig med kjole, kage, menuhæfte eller noget andet - men det bliver alligevel godt :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Naaaa, hvor fint, at de lige fin taget fusen paa dig :thumbsupsmileyanim:

De er soede og det lyder til at have vaeret alletiders dag - vigtigt :7himmel:

Rigtig god arbejdslyst og I skal NOK naa det - og det I ikke naar faar ikke betydning paa dagen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Så er overdelen til kjolen FÆRDIG!!! Helt utrolig dejlig følelse at noget af kjolen er faktist klart til at tage på om 6 dage... :D --og jeg har ikke tømmermænd fra i går, og har derfor arbejdet hårdt i kælderen, ca 12 time i dag! :) Og nu kommer der lidt billeder fra processen..... og et enkelt af en glad pige til PA ;)

post-46774-0-72889500-1310338143.jpg

En heeeeeeeel masse hækle-dimser som skal liiiiiige syes sammen også videre...

post-46774-0-01609200-1310338187.jpg

Tyl-skørtet kommet under nederdelen - så den er klar til at få syet en hel masse hækle-dimser på !

post-46774-0-07857400-1310338263.jpg

Hækle-dimser får en omgang stivelse-spray og en omgang strygning

0

Del dette indlæg

post-46774-0-06345300-1310338339.jpg

Det sværeste - puzzle det hele sammen og finde ud af hvor hver enkel hækle-dims skal være...og hvordan man kan få det hele til at passe sammen!

post-46774-0-55466200-1310338423.jpg

Syer de sidste hækle-dimser på overdelen og sætter binde-bånden i ryggen (det er ikke sådan at de fungerer til at binde kjolen ind, kun til at gemme noget udvidelse af overdelen væk ;) )

post-46774-0-69669500-1310338501.jpg

Overdelen forfra (med den forkerte BH på)

post-46774-0-64902500-1310338535.jpg

Overdelen bagfra (eller så meget som man kan se, meget dårligt billede... men giver en idé om hvordan det ser ud :) )

0

Del dette indlæg

PA version 2

post-46774-0-18760400-1310338752.jpg

Så smuk så jeg ud i går - det var simpelhen den bedste dag, og jeg liver stadigvæk af den positive energi det gav mig ( så jeg orkede at sætte mig ned og sy i 12 timer i dag...) - Vil skrive mere om dagen efter bryllupet.

Imorgen starten ugen op til!! Det er så vildt! Har låndt carmen ruller til håret, og skal til at lave prøve-opsættelse imorgen mens jeg syer nederdelen færdig. Vi mangler stadigæk en hel masse, men med god hjælp fra familie og venner skal vi nok nå det til sidst :) Jeg har i hvert fald fået bekræftet aftale med alle, fået fat i alle gæster og fået styr på hvor de overnatter og hvornår de kommer, brudebuketten bliver hentet, barnepigerne har fået transport til øen på plads, mit hår har fået farve og vi har fået styr på økonomien. Så nu er det bare liiiiiiige at lave: bordkort, menuhæfte, bordplan, bordpynt, finde ud af om vi skal have blomster, købe gaver til hjælpere, handle ind til når vi er ud på øen, handle ind til natmad - og så en lille ting mere:

Kagen!!!

Men den må vente indtil kjolen er færdigsyet - heldigvis kommer der en hel masse af mennesker ud på øen allerede fredag, så de bliver simpelhen sat i arbejde!

Nu vil jeg lige lægge mig til at sove og live lidt højt på at overdelen er faktist FÆRDIG !!! :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak søde piger, det er så godt at dele alt det her med jer når h2b må ingenting vide og andre gider ikke høre mere om den ;-) kan nu se for enden af projektet og det er bare SÅ dejligt! Har sat h2b til at lave bordkort og menuhæfte og sendt sønnike at lege medlemmer sin fættre hos min bror. Om 5 dage er jeg fru...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

post-46774-0-06863000-1310513320.jpg

Nu er det meeeeeeeget snart....

Er i gang med at printe menuhæfterne - de sidste 10 er ved at komme ud af printeren. Kjolen er næææææææsten færdig (mangler liiiiiiige at sy 2 hækle-dimser fast og så ordne et par sådan små ting) og min taske er næsææææææææsten færdig og mit uld-sjal-ting er nææææææææææsten færdig! :) Har bagt 10 bunde til kagen og lavet masser af fondandt blomster i røøøøøøød farve (og farvet min hænder i samme farve ;) )

- Imorgen skal vi købe ind til den store guldmedalje- alle de sidste ting, natmad, fredags-aften-grill, børnemad, fløde til creme og alle de andre ting vi har glemt - og så det store arbejde - pakke det hele! Og ikke glemme noget vigtigt! Desuden skal jeg også liiiiiiiiiiiige sy det sidste, øve mig mere med carmen rullerne til håret og så videre :) Torsdag morgen, tidlig tidligt kører vi så afsted til min gamle hjemby, hvor vi har møde med fotografen allerede kl 10. Vi skal så først sejle ud til øen kl lidt i 4, så vi har heldigvis lidt tid til bare at være en lille familie! Det bliver såååååå godt! Vores søn kan næsten ikke genkende sin mor som andet end nogen han ikke må forstyre!! Uff...på en måde er jeg også bare begyndt at glæde mig til at sooooooooooooove i næste uge!! :) Nej, først skal jeg nyde den bedste dag i mit liv :D

0

Del dette indlæg

og så er kjolen FÆRDIG! og der er stadigvæk 3 dage til bryllup....hvad er det for noget ??? ;) Jeg og min mor er helt op at køre over hvor hurtig vi er færdige, H2B er helt op at køre over at vi bliver færdig så tæt på bryllupet ;) ;) Godt at han får lov til at se mig i mit rigtige mode inden han siger ja ;)

Ellers er alt pakket, vi skal jo afsted imorgen tidlig - næst på planen er at købe ind til weekenden, det sidste, (vi har så liiiiiige kommet til at invitere 37 personer til pølser og kartoffelsalat fredag aften!!!), møde med fotografen og så sejle til øen. Så er det igang med den store kage-projekt! Har allerede bagt bunde, lavet nogle blomster og købt ind til det hele. Så er det bare godt spørgsmål hvordan det går med at få det hele til at passe sammen...eller hvordan det kommer til med at se ud...specielt når den bliver så transporteret over til båden efter at jeg sætter dem sammen... :) Det bliver spænende!

Men jeg er også begyndt at glæde mig...rigtig meget :) Det bliver simpelhen så godt ! :) Så godt!!!!

:loveboard::cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor vildt, at kjolen er færdig! Glæder mig så meget til at se hvordan den endte med at se ud :):cheerleader3: :cheerleader3:

Hvis jeg ikke får tid i weekenden, så håber jeg I får det mest fantastiske Ø bryllup ever! Og det er en dag lige i jeres ånd :loveshower:

0

Del dette indlæg

Der er i dag!!! Familien er her, kjolen og kagen er klar, svigermor har slået sig og blevet syet af lægen i gæstegruppen, buketten star i vand og venter og er smuk, min morbror vil køre os væk fra kirken i sin traktor og solen skinner. Det er perfekt :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer