M&S

Bryllupskage

9 indlæg i dette emne

Jeg har altså ledt over det hele og har muligvis sprunget det over, men kan altså ikke finde det!

For jer, der selv bager jeres bryllupskager, hvordan er tidsplanen for jeres kage?

Tænker noget i denne stil:

Tirsdag: Bunde bages (måske har jeg bagt dem på forhånd, hvis den opskrift jeg prøver bliver god efter en tur i fryseren)

Onsdag: Chokolademoussen laves og stilles i køleskabet til næste dag

Torsdag: Hindbærmoussen laves og stilles koldt i nogle timer og kagen samles

Fredag: Kagen smøres op og overtrækkes med hvid chokolade

Lørdag: Kagen pyntes med friske bær og spises

Det er sådan en hurtig tanke tidsplan - jeg har ikke gennemtænkt det super meget, så hvis jeg mangler noget - SIG ENDELIG TIL!!

Tænker også på, sådan noget som hvornår I smører den op? Den dag den samles eller den dag den pyntes eller gør I det hele samme dag? Sætter i lagene sammen dagen inden eller på dagen osv?

Er der nogle af jer, der har en hindbærmousse opskrift med husblas! Jeg bruger nemlig en opskrift uden og umiddelbart har jeg ikke haft nogle problemer med at den er for blød og faldet sammen, har nogle af jer det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har personligt valgt at lave min kage på forhånd og fryse den mere eller mindre færdig ned. Det er testet og virker.

Men ellers ville jeg bage bunde onsdag lave mousser og lægge samme tidligst torsdag aften. Fredag ville jeg smøre op og pynte.

Hindbær mousse

1/2 liter piske

1 ps hindbær

5 bl husblas

Husblas lægges i rigeligt koldt vand

Hindbærrene koges og de udblødte husblas kommes i når de er taget af varmen, det sættes til afkøling.

Fløden piskes til stift skum. Når bærrene er afkølet vendes de i flødeskummet. Nu kan man vælge at sætte det i køleskab til det er helt stift eller komme det direkte i kagen.

0

Del dette indlæg

Jeg har testet min plan et par gange efterhånden og nået frem til denne endelige plan:

tirsdag aften:

Bundene tages ud af fryseren for at tø op

onsdag :

Fyldet laves (skal have lavet eleyashextensions fra 12-15 og til studentergilde kl 17 - ? så er lidt presset.) Kagerne fyldes. den ene om morgenen, den anden om eftermiddagen og den 3. om aftenen ( har kun en bagering som jeg fylder i så passer meget godt at de lige kan stå 3-4 timer inden den næste skal fyldes) smører kagerne op når de har stået et par timer.

Torsdag:

kagerne overtrækkes med fondant

Fredag:

kagen stables og pyntes ude på feststedet

Lørdag:

kagen spises

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak! Hvis andre laver de på andre måder, vil jeg meget gerne se det også :cheerleader3:

Jeg bagte bundene weekenden før og lage kagerne sammen med fyldet, smurte dem op og overtrak dem med fondant. så blev de filmet og kom i fryseren. jeg tog dem op torsdag så de kunne tø op, og pyntet dem fredag og samlet dem helt lørdag på stedet, da den ikke kunne flyttes samlet.

0

Del dette indlæg

Tak! Hvis andre laver de på andre måder, vil jeg meget gerne se det også :cheerleader3:

Jeg bagte bundene weekenden før og lage kagerne sammen med fyldet, smurte dem op og overtrak dem med fondant. så blev de filmet og kom i fryseren. jeg tog dem op torsdag så de kunne tø op, og pyntet dem fredag og samlet dem helt lørdag på stedet, da den ikke kunne flyttes samlet.

Ja, det var super smart! Men jeg har ikke fryser mulighed til at kunne få det til at hænge sammen... Ellers meget fedt, så man kan få det ordnet inden den sidste uge!

0

Del dette indlæg

Jeg har testet min plan et par gange efterhånden og nået frem til denne endelige plan:

tirsdag aften:

Bundene tages ud af fryseren for at tø op

onsdag :

Fyldet laves (skal have lavet eleyashextensions fra 12-15 og til studentergilde kl 17 - ? så er lidt presset.) Kagerne fyldes. den ene om morgenen, den anden om eftermiddagen og den 3. om aftenen ( har kun en bagering som jeg fylder i så passer meget godt at de lige kan stå 3-4 timer inden den næste skal fyldes) smører kagerne op når de har stået et par timer.

Torsdag:

kagerne overtrækkes med fondant

Fredag:

kagen stables og pyntes ude på feststedet

Lørdag:

kagen spises

Hvis det er kan du også lave en ring af karton i samme diameter som bundene, så kan den også bruges som ring når kagen skal ligges sammen. Så kan du få dem alle færdig på en gang :thumbsupsmileyanim: Men husk lige at ligge film i inden kagen fyldes i :thumbsupsmileyanim:

Det brugte jeg selv fordi 3 af kagerne havde samme str. og jeg jo kun har en form.

post-42566-0-33206100-1308069735.jpg

0

Del dette indlæg

Ja, det var super smart! Men jeg har ikke fryser mulighed til at kunne få det til at hænge sammen... Ellers meget fedt, så man kan få det ordnet inden den sidste uge!

Vi var så heldig at vi næsten lige har købt nyt køleskab, så vi havde det gamle stående hvor der var halv køl halv frys. det var jeg ret glad for da sådan en kage fylder en del

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var så heldig at vi næsten lige har købt nyt køleskab, så vi havde det gamle stående hvor der var halv køl halv frys. det var jeg ret glad for da sådan en kage fylder en del

Ja, det er super smart! Gid vi havde det - men i en 3 værelses lejlighed, er der ikke lige plads til en ekstra fryser :rolleyes:

Jeg har bare købt bageringe ind til alle 3 kager (selvom jeg lige nu overvejer en lille ovenpå, så i alt 4..) - det er nu meget smart! Men jeg bager altså også VILDT meget, så det er ikke helt overkill for mig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer