Miss-Lena

Bling til håret

16 indlæg i dette emne

Synes ideen med at sætte smukke brocher og andre fund sammen til en smuk hårbøjle er super god - og helt sikkert noget jeg selv vil prøve.

img_1224.jpg?w=300&h=240

Sådan gør du!

1. Køb en masse smukke brocher, ørenringe og andre flotte smykker. Det må meget gerne være vintage fund, lidt luksuøst og måske med et lille twist som fx den lille bille i hårbøjlen på billedet

2. brug et bidtang til at skille de gode dele fra det knap så gode dele, så du ender op med en række fabulicious bling

3. Tag en matalhårbøjle (fra fx den lokale hobbybutik) og beklæd den med silkebånd - det er bare at lime og vikle

4. Læg dit bling i en linie, så du ca. ved hvordan det skal sidde og i hvilken rækkefølge

5. Det hele skal nu sættes fast på hårbøjlen med wire. Der er ikke rigtig nogen universalløsning på dette, det er bare at gå i gang og være kreativ

img_1223.jpg

img_1229.jpg

img_1226.jpg

Jeg har lånt billederne herfra KLIK

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg har... Man kan jo både købe nye - eller lave vintagefund på fx etsy.com eller i den lokale genbrugsbutik. Kunne man liste mormors gamle broche med i hårbøjlen vil det jo være et stort plus til et bryllup (synes jeg)

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor meget tror du sådan ca. en bøjle, du har lavet kommer op i??

Den er da bare så meget flottere end den du har fundet på nettet!! Lige min stil

Lige et andet spørgsmål..tror du, du kan få kontakt til hende der solgte dit hårsmykke til dit bryllup?? En af de store flade perler på smykket er faldet af, imen jeg havde det på til en andes bryllup..Jeg er bare så ærgerlig over det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lena, har ad flere år i forskellige forbindelser stødt på denne kvinde, som bare er såå fantastisk med sin hårpynt...

Til alle nysgerie:

http://www.etsy.com/shop/myrakim?ref=pr_shop_more

Lååve it :loveboard: ! Hmm, hvor mange stykker pynt kan man have i håret på en gang????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lena.

Jeg er helt vild med dine hårbøjler og vild gerne springe ud i selv at lave en. Jeg tror ikke helt jeg har forstået fremgangsmåden. Silkebåndet vikles om hårbøjlen. Derefter lægges bling i rækkefølge. Limes bling så på hårbøjlen eller på wiren? Hvordan vikler du med wiren uden man kan se den?

Glæder mig til at springe ud i endnu et DIY-projekt :-)

0

Del dette indlæg

Jeg har bare sat det på med sølvtråd, som jeg vikler igennem brocherne og om hårbøjlen og fra broche til broche. Gav det lidt lim til sidst fra bagsiden - limpistol. Har så sat velour bånd på bagsiden af hårbåndet, så tråden fra vikleriet ikke hiver fast i håret. Man lægger ikke specielt mærke til tråden fra forsiden af hårbåndet.

Det tager tid, men er ikke specielt svært.

0

Del dette indlæg

Metoden til at fæstne blinget/brocherne er faktisk samme metode som når du syer i hånden. Den teknik plejer jeg ihvertfald at bruge når jeg laver smykker og hårpynt.

Samme princip kan jo bruges til at lave fine hårnåle.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer