Kisberg

Salmer

6 indlæg i dette emne

Hej alle de damer:o)

Jeg går og tænker en del over hvilke salmer man skal vælge til vielsen, har gjort en del brug af den fantastiske funktion, der findes på folkekirkens hjemmeside, hvor man kan lytte til simple musikudgaver af salmerne - men synes virkelig det er svært at finde noget lidt originalt.. Tænker på "Du som har tændt millioner af stjerner" bl.a... Men lad mig evt. inspirere af jeres valg (og grundene!), hvis I vil dele den info med mig..!

God aften

Kisberg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt:

Den nye bryllupssalme - fordi den er meget nutidig, ikke så "gude"-agtig..

I blev skabt som mand og kvinde - fordi jeg elsker den gamle melodi fra 1849

Du som har tændt millioner af stjerner - fordi den handler om at sige tak, og fordi htb er gammel fdf'et

Det er så yndigt at følges ad for to - fordi det er en klassiker, som bare har hele følelsesregistret med..

0

Del dette indlæg

Vi har valgt:

Nu Titte til hinanden

O Kristelighed

Lysets Engel går med Glans

Den Signede dag med fryd vi ser

Og så synger koret "I blev skabt som mand og kvinde" for os som 4-stemmigt korarrangement + Sicut Cervus af Palestrina. Det skal nok blive fint!

0

Del dette indlæg

Vi sang:

Nu titte til hinanden - en morgensang, som jeg synes er rigtig sød.

Op al den ting som gud har gjort - en lovprisning og sang om troen.

I blev skabt som mand og kvinde - jeg synes melodien er skøn og teksten er rigtig fin.

Det er så yndigt at følges ad - en klassiker, som i vores øjne ikke kunne undværres.

Vi gik efter at få "lidt af hvert", men selvfølgelig med fokus på, at det er en vielse. De fleste af mine yndlingssalmer hører sig til jul og nytår, og det synes jeg ikke var passende til årstiden, så vi har altså ikke primært valgt efter hvilke der var vores favoritter, men derimod hvilke vi og præsten fandt passende til lejligheden. :)

Det var dog meget vigtigt for mig, at vi fik en salme ind der omhandlede gud og troen. :) Og jeg bliver ret forarget når nogle gerne vil være fri for salmer der omhandler gud osv. - hvorfor så bliver viet i kirken altså??

Jeg håber I finder frem til nogle gode salmer. Tag evt. en snak med jeres præst om det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt salmer ud fra hvad vi selv (læs: mest jeg) godt kan lide og hvad vi ved at folk de kender. Min familie er meget kirkevant og har stort salmekendskab hvor h2b's kun kommer der til bryllupper og begravelser (også et par konfirmationer)

Vi har mest valgt nyere salmer, fordi jeg synes de fanger godt, har et godt liv og er utrolig glædelige.

Nå, vi har altså valgt:

Spænd over os dit himmelsejl (rent mit valg, da vi manglede en - det er en salme jeg altid nyder at synge)

Du kom til vor runde jord (har jeg sunget meget og elsker den, men var faktisk begyndt at overveje at droppe den - h2b nedlagte dog veto - han ville have den, så den skal være der)

Kære linedanser (ikke i salmebogen, men en virkelig smuk sang med stor betydning for os)

Det er så yndig at følges ad (det var rent h2b's valg - jeg kan ikke fordrage den, men det betød meget for ham at den var der, så det er den)

Jeg har så lige fundet ud af at det ligger til familien ikke at have traditionelle bryllupsalmer, det havde mine forældre heller ikke :thumbsupsmileyanim:

Vores salmevalg er blevet rigtig godt modtaget af de fleste, bare ikke præsten og organisten :rolleyes: men da det er min onkel og moster har de lovet at klappe i og gøre som vi gerne vil have :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer