Guest Shedevil

Makeup - for dummies...?

4 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder - så har jeg brug for hjælp/gode råd..

Sagen er den - at jeg dybest set aldrig bruger makeup.. Jeg er, i skrivende stund, 31år - og har aldrig brugt makeup på daglig basis.. Jeg bruger det til festlige lejligheder - mascara og øjenskygge - men er nok bare aldrig blevet særlig god til at bruge det.. Synes det er besværligt og jeg er aldrig tilfreds med det jeg får smurt i fjæset! :pokey:

Jeg har aldrig brugt concealer, foundation og hvad det nu ellers hedder altsammen, og de gange jeg har forsøgt mig med alle disse smarte ting er jeg endt med at tage det af igen fordi jeg ikke synes det ser ordentlig ud.. Har heller ikke fået lagt makeup - sådan - professionelt, så jeg aner ikke hvad jeg skal spørge efter på min bryllupsdag! :blush:

Jeg har bestemt mig for at jeg skal have en til at lægge makeup - fordi den ene dag i mit liv VIL jeg altså se bare nogenlunde pæn ud i fjæset! :tunge:

Men - kan man få lagt en pæn makeup uden en HEL masse tætsluttende creme og pudder og den slags? Min hud kan simpelthen ikke ånde når jeg får den slags smurt i hele hovedet! *ARGH*

Og hvad med "stil" - smokeyeyes, afdæmpet, forlængelse af vipper og bla bla bla blaaaaa - jeg har snart læst så mange forskellige makeup guides og lignende på nettet at jeg blir rundtosset ved tanken om at hende jeg hyrer skal spørge mig: "Hvad havde du så tænkt dig?" - fordi det ANER jeg ikke!! :blink::unsure:

Så hjælp kære zillaer.. Whats a girl to do?? Kom gerne med billeder, gode råd, tips og så videre.. Jeg er total på bar bund..

Ting der kunne have indflydelse på folks gode råd: Mine farver er (Farver til brylluppet generelt) hvidt, sølv, isblå, støvet rosa.. Temaet er Winter Wonderland.. Kjolen bliver hvid.. Jeg skal bære slør (Ikke foran hovedet).. Det er et kirkebryllup.. Jeg skal have håret oppe.. Jeg er mørkhåret (leverpostejsfarvet vel nærmest).. Jeg skal have diadem på (sølv).. Jeg skal have sølvsmykker på.. Jeg kan godt lide at det glitrer lidt.. Jeg bruger briller (overvejer dog kontaktlinser til brylluppet)..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg er selv makeup artist og bruger ikke så meget make up på mig selv i hverdagen. Jeg kan varmt anbefale en mineral foundation, som er en let pudder. Makeup mærket ´Youngblood´ laver en god og dækkende, men samtidig let og naturlig foundation, som giver en helt fantastisk glød - og huden kan ånde! :)

I betragtning af at du ikke bruger så meget makeup i hverdagen, vil en let, naturlig og udtonet skygge få dine øjne til at virke større og et par enkelte påsatte vippetotter vil få det fuldendte resultat til at virke elegant, både fra afstand og helt tæt på. Mht. smokie eyes; Du vil måske komme til at føle dig for makeuppet og husk, at smokie eyes får øjnene til at se mindre ud og vil i nogle tilfælde virke trætte og tunge. Derfor vil jeg anbefale, at du går efter et "naturligt look", som fremhæver og forskønner dine træk ;)

Jeg ville ikke gå i krig med at bruge udelukkende rosa, sølv eller isblå farver i selve øjen makeup looket (på låget). Rosa farver på låget kan nemlig hurtigt se ud som trætheds tegn fra afstand (eller som om man har grædt) Isblå og sølv er kølige farver og indeholder perlemor, som virker fremhævende, de kan bruges varsomt som en lille effekt på selve øjeæblet når skyggen er lagt. En fin rosa på læberne og kinderne og lidt perlemor lige under brynet i knækket, er altid super elegant og så holder du dig stadig til dit farvetema.

Ja, der er mange ting du skal tage højde for når du planlægger din makeup, men det handler om at du skal føle dig godt tilpas og se lækker på denne store dag. Jeg håber det hjalp dig lidt på vej :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes, det lyder fornuftigt at få det gjort af en professionel på dagen, når du ikke selv er ekspert på området. Jeg fik ikke lagt prøve make-up, men havde en idé om hvordan jeg gerne ville have det... Men da dagen oprandt, satte jeg mig simpelthen bare tilbage i stolen og lagde skæbnen i make-up-artistens kyndige hænder - tror bare jeg sagde, jeg gerne ville se så pæn ud som muligt :griner:-

Mit bedste råd: sæt penge af til en GOD make-up-artist :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Inesines: Tusind tak for dit indlæg! :) Jeg har gemt det i et dokument, og printer det ud nu når dagen oprinder og jeg skal tale med hende der skal ligge min makeup! Det var SUPER med nogle prof tips! :)

Elva: Jeg tror måske det ender lidt ligesom du beskriver - jeg overlader det til dem der ved noget om det! :thumbsupsmileyanim: Men med ovennævnte råd som Inesines er jeg da ikke helt på bar bund! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer