katrine12

Talen

7 indlæg i dette emne

Så har jeg fået lavet min tale - har hugget lidt hist og pist

Først til far og mor

Uden jer stod jeg ikke her i dag, i har givet mig livet, og et godt liv. I har altid været der for mig, også selvom jeg ikke altid har fortjent det - vi har haft vores ture en del ture men dem tager vi lige en anden dag, for ellers bliver jeg ikke færdig i dag - og jeg synes i har været træls mange gange, men den dag i dag hvor jeg selv er blevet mor, forstår jeg det hele meget bedre... Og håber at jeg kan hjælpe dem som i har hjulpet mig!!!!!!!!

Jeg elsker jer meget højt

Kære svigermor og svigerfar. Jeg vil starte med at takke jer, for at have fået sådan en dejlig søn. Tak for jeres dejlige måde at være på, I har altid fået mig til at føle mig velkommen.

Kære skat ,ja kærlighed ved første blik kan vi ikke prale af var der nogle der havde sagt at jeg ville stå her i dag ville jeg nok ikke have troet dem.

Mor sagde til mig en dag jeg brokkede mig over den skide kærlighed, at kærligheden kommer når du mindst venter det og det må man sige at den gjorde!

Jeg har ikke fortrudt at vi satte vores venskab på spil for kærligheden og i dag har vi 2 dejlige møgunger.

Skat jeg elsker dig nogle dage mere end andre :o)

Hvad synes I - er den for kort??? Feedback tak

Redigeret af katrine12
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kommer jeg bare med min mening, og mange er sikkert ikke enige, men du får lidt feedback fra mig :loveflag:

Nu har jeg ikke selv prøvet at skrive bryllupstale (endnu), men her er de ting jeg tænker:

Helt generelt holde en positiv tone - altså fokusere på de gode ting, fremfor de negative (fx at I har skændtes, eller er uenige eller andet). Ikke fordi det hele skal virke rosenrødt, men på denne dag synes jeg godt man må lægge et lidt mere lyserødt slør over det hele - det er jo kærlighedens dag. Jeg tænker både mht. den del til dine forældre, og den del til din mand.

Ellers ville jeg nok gøre den del, der er til din mand, lidt længere. Det er jo trods alt jer to der er hovedpersonerne, så hans del må godt fylde noget mere synes jeg. Hvis du ikke lige kan finde på, hvad du skal sige, hvad så med at fortælle hvorfor du elsker ham, hvad du sætter pris på hos ham - at han er en dejlig far, humoristisk, eller hvad du nu kan finde på. Håber du kan bruge det til noget :17:

0

Del dette indlæg

Nu kommer jeg bare med min mening, og mange er sikkert ikke enige, men du får lidt feedback fra mig :loveflag:

Nu har jeg ikke selv prøvet at skrive bryllupstale (endnu), men her er de ting jeg tænker:

Helt generelt holde en positiv tone - altså fokusere på de gode ting, fremfor de negative (fx at I har skændtes, eller er uenige eller andet). Ikke fordi det hele skal virke rosenrødt, men på denne dag synes jeg godt man må lægge et lidt mere lyserødt slør over det hele - det er jo kærlighedens dag. Jeg tænker både mht. den del til dine forældre, og den del til din mand.

Ellers ville jeg nok gøre den del, der er til din mand, lidt længere. Det er jo trods alt jer to der er hovedpersonerne, så hans del må godt fylde noget mere synes jeg. Hvis du ikke lige kan finde på, hvad du skal sige, hvad så med at fortælle hvorfor du elsker ham, hvad du sætter pris på hos ham - at han er en dejlig far, humoristisk, eller hvad du nu kan finde på. Håber du kan bruge det til noget :17:

enig.

Nu kender vi dig jo ikke, men den virker ikke særlig kærlig og jeg synes også det til din mand skal være længere og mere personlig. Du kan fortælle lidt om hvordan i mødtes, hvad du elsker ved ham og jeres liv sammen osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med Sofie. Naturligvis kan det også blive for rosenrødt men når du skriver at I ikke kan prale af kærlighed ved første blik og så lader den ligge, så kommer der ligesom til at mangle noget, for der ligger formentlig en historie eller episode bag som måske også lige skal med til sammenhængen. Her ligner det et venskab som blev til lidt mere og det kan man udmærket brygge lidt mere på.

Dertil måske lidt om hvorfor du elsker ham og måske lidt oplevelser fra jeres liv. Den her med "nogle gange mere end andre" skal måske heller ikke have lov at stå alene men følges op af noget humoristisk/nogle ting ved ham.

Men som Sofie også siger: Vi kender dig ikke og i en tale er det vigtigt at man er sig selv, så hvordan det skal gøres vurderer du bedst selv. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer