MariaBøndergaard

Maria & Simon! <3 14 dage tilbage!

234 indlæg i dette emne

Velkommen til min planlægningstråd!!!

GÆSTER TIL BRYLLUPPET BEDES FUTTE AF IGEN!

:) -OGSÅ DIG MOR....

Jeg er blevet så forelsket i BK! Bruger oceaner af tid herinde, og elsker at smugkigge i alle jeres tråde. Nu håber jeg jo så, at min planlægningstråd også vil interesserer jer.. Vil jo så gerne vise alle mine forberedelser frem...

Index (Som ikke virker endnu!!!!) -Og sikkert aldrig kommer til det...

Se mine STD - HER!

Se ringene - HER!

How we met - HER!

Frieriet - HER!

Gæstebog - HER! og HER!

Personlige chokolader - HER! og HER!

Bordhæfter under produktion - HER!

Mit sparetrip - HER!

Billedespam ( Topfigur, min skattekiste, brudepigekjole, bordkort, bannere, lyspynt, - HER!

Redigeret af MariaBøndergaard
2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen :balloons:

Må vi ikke se billeder af STD-??? Uhh - og hvad med en lille historie om frieriet?? Det er altid deeeeejligt :loveshower:

Men tillykke i hvert fald.

Vil hellere end gerne ligge billeder ind, men de er allesammen for store.. ved ikke lige hvad jeg så skal.. Jo, håber at få tid til at fortælle vores forhistorie i dag.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

How we met...

Har skrevet 2 små eventyr, om hvordan vi mødte hinanden.. De skal bruges i vores bordhæfter, deraf slutningen... :thumbsupsmileyanim:

Simons del:

Eventyret…

Der var engang en ung stærk mand, der boede på øen sjælland. Han tjente til føden ved at arbejde med jord og beton. Han havde haft nogle turbulente år, hvor tab i familien og ulykkelig kærlighed havde givet ham en trang til, at der skulle ske noget drastisk i hans liv. Men som altid blev det ved snakken.

For at gøre ondt værre blev den unge mand ramt af en alvorlig lungebetændelse og han måtte ligge i sengen i flere uger. Tiden var lang og han søgte rundt i diverse tidsskrifter for at finde noget at læse, og pludselig så han det. En annonce fra en guideskole der lå i Spanien. Mange mil væk fra det liv han kendte. Beslutningen blev taget med det samme, og den unge mand tog sin eventyrlyst på ryggen og rejste. Men at han ville finde mere end bare eventyr på denne rejse, kunne ingen jo vide.

Efter den lange rejse, så han frem til at møde en masse nye mennesker, hygge sig og lære nye ting, uden at have nogen forpligtigelser. Han fandt især sammen med 6 andre unge mennesker som han havde det rigtig godt med. Sammen studerede de hårdt om dagen og festede og hyggede sig om aftenen. Det var ”Time of their lives” og den unge mand var i sit es.

I blandt de unge mennesker var det især en ung pige der fangede hans opmærksomhed. De var rigtig gode venner, ja faktisk så gode, at den unge mand skrev et lille brev til pigen, aftenen før de skulle hjem. Han skrev, at hun havde fået en særlig plads i hans hjerte og at han ville savne hende meget. Der havde været gnister imellem de to, og den unge mand var ked af, at skulle forlade det hele. Han ville ikke hjem og fortsætte i samme kedelige liv.

Efter hjemkomsten, drog den unge mand til Fyns land, for at hente den unge pige. Han tog hende med til hans ø, hvor de sammen med venner hyggede sig. En anden bejler forsøgte på dårlig vis, at fange pigens opmærksomhed, så den unge mand ville redde hende. Han kyssede hende for, at det skulle se ud som om hun var optaget. Dette kys tog pusten fra dem begge.

Tiden herefter var fyldt med varme tanker og brevduer i pendulfart. Kærligheden blomstrede stadig. Den unge mand var dog stadig fuld af eventyr, og han rejste endnu engang udenlands. Næsten 4 måneder fløj forbi, før savnet til hans prinsesse blev for stort, og han rejste den lange vej tilbage og kastede sig i hendes arme. Nu var de enige om, at det skulle være dem for altid, og i dag har de sagt ja til hinanden og glæder sig til, at leve lykkeligt til deres dages ende.

Min del:

Eventyret…

Der var engang en ung smuk pige, som så gerne ville ud at rejse. Hun havde drømt om det længe, men havde aldrig rigtig fortalt om det. En dag sad hun på en lang ø, og snakkede med sin gode veninde. Veninden fortalte, at hun havde bestilt et ophold på en guideskole i Spanien. Der kom lys i øjnene på den unge pige, og hun vidste med det samme, at det ville hun også gerne. Hun spurgte ydmygt veninden, om det var okay at hun tog del i denne rejse, og det var veninden heldigvis helt med på.

Sammen planlagde de nu turen og de glædede sig begge rigtig meget. De håbede på en masse gode oplevelser og nye bekendtskaber… Men ingen kunne vide, at dette ophold ville betyde, at den unge pige fik sin drømmeprins.

Da begge piger var landet sikkert i Spanien, begyndte en måned fuld af sjove og lærerige timer. Om dagen studerede de hårdt, og var begge ivrige efter, at bestå deres eksaminer. Men om aftenen var der i den grad plads til sjov og de to piger fandt hurtigt sammen med 5 andre unge mennesker. De 7 byggede et tæt bånd til hinanden, og var sammen konstant.

I blandt disse unge mennesker, var en lyshåret fyr fra sjælland. I starten så den unge pige ham, som en rigtig god ven, på lige fod på de andre, men der var alligevel tidspunkter, hvor det slog lidt gnister imellem dem.

Det var først efter hjemkomsten, at kærligheden blomstrede mellem de to.

De var sammen med venner, taget i byen. Den unge pige blev lidt forulempet af en anden ung bejler, og den lyshårede sjællænder gav pigen et kys, for at den anden bejler skulle tro, at hun var optaget. Dét kys, gjorde begge de unge mennesker svimle.

Nu fulgte en tid med talrige brevduer og kærlige tanker, ja den unge mand forsøgte endda at krydse det store hav mellem Fyn og Sjælland, blot for at overraske sin udkårne. Desværre gik bejlerens transportmiddel i stykker og han måtte betale en masse guld for at komme hen til sin pige. Hun smeltede da hun så ham, og så var der ikke længere tvivl om, at det skulle være dem.

Rejselysten trak stadig i dem begge to, og de forsøgte begge at rejse udenlands igen. Men kærligheden og savnet til hinanden blev for stort, og de endte begge med, at opgive den store verden for hinanden. I dag har de sagt ja til hinanden, og de glæder sig til, at leve lykkeligt til deres dages ende.

0

Del dette indlæg

Neej en sød historie :cheerleader3:

Når jeg lægger billeder ind åbner jeg dem i Paint og går ind der, og formindsker dem (typisk til 25 % i både bredde og længde). Så skulle det kunne lade sig gøre.

Jeg krydser fingre :biggrin:

Det vil jeg skynde mig og prøve... :) Håber det virker, det er altid sjovere med billeder...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet...

Juleaften 2010 fik jeg en helt fantatsisk julegave af Simon. Han havde bestilt en forlænget weekend i Paris med moulin rouge show og det hele... Jeg blev så glad at jeg tudede helt vildt. Det har altid været min store drøm at komme til Paris, så det var så perfekt. Jeg havde slet ikke i mine tanker, at der kunne gemme sig et frieri i den gave. Simon har hele tiden gjort meget ud af at fortælle mig, at han absolut ikke var klar til at blive gift endnu. Så det var slet ikke en mulighed...

Vi tog afsted i februar og så frem til en dejlig weekend hvor vi bare ville vade Paris tynd, og nyde hinanden. :loveflag:

I lufthavnens security område, hvor man skal køre alle sine løse dele igennem en scanner, kom simons kasket ikke ud på den anden side af scannerer. Og han gik næsten helt i panik... Endelig kom den, og han slappede af igen. Jeg tænkte lidt at det var en voldsom reaktion, det var jo bare en kasket..... :rolleyes:

efter indlogering på hotel og udpakning, klædte vi os varmt på og gik så mod eiffeltårnet. Det var smukt og selvom det var koldt og gråt, emmede byen stadig af romantik og historie. Love it...

Nå, vi når ind under eiffeltårnet og står jo selvfølgelig og glor op i det. Simon siger at han tror han står liiige i midten af det hele. Jeg står et par meter fra ham og begynder så også at kigge op. "Nej nej, jeg står i midten" siger jeg. Simon blev meget påståelig og ville hele tiden ha at jeg skulle komme over til ham og kigge op. Jeg gav efter og gik over til ham og står så igen som en anden idiot og glor lige op i luften.

Da jeg vender blikket ned igen, er Simon forsvundet og der går lige et par sekunder inden jeg opdager at han sidder på knæ foran mig. Min første tanke er hvad han dog laver dernede.... Jeg ser slet ikke ringen til at starte med. :blush:

Jeg må ha lignet en komplet tåbe som jeg stod der med åden mund og polypper... Simon siger de magiske ord og jeg får vist fremstammet et ja inden jeg tuder helt vildt... Han rejser sig, vi krammer og tuden inden han så giver mig ringen på... :a1221: Først der går det op for mig hvor mange andre mennesker der rent faktisk er under eiffeltårnet... haha....

Senere fandt jeg så ud af, at simon havde gemt ringen i den indvendige kant i hans kasket, derfor flippede han sådan i security... :loveshower:

0

Del dette indlæg

Save the date...

Mit første DIY projekt var mine STD. Jeg elsker kreativt arbejde, men synes ikke selv jeg er såå dygtig endnu. Men øvelse gør vel mester, I hope...

Med strithår og en velfortjent weekend øl fik jeg sat simon igang med at hjælpe.

post-47535-0-54189000-1312787586.jpg

Og den færdige STD..

post-47535-0-13613800-1312787552.jpg

Og min aller første blærerække...

post-47535-0-41286600-1312787570.jpg

0

Del dette indlæg

Har også lavet vores gæstebog.. Den er ikke blevet heelt så god som håbet, men det er okay. Desværre blev sidste linje så skæv og det er nu en torn i øjet på mig hver gang jeg sen det. Gjorde mig ellers så umage, men den har jo så alligevel rykket sig.. øv øv...

post-47535-0-28956000-1312787770.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gud hvor er du bare langt - men hvor er det dejligt med billeder.

Hvor mange har I inviteret ialt?

og skønt frieri - Paris er jo byernes by.

Vi er på ca 75 inviterede... Jeg har en del veninder, og det er sku ikke lige til at hitte rede i hvornår de har påhæng og hvornår de ikke har. Så det er lidt usikkert endnu...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih hvor er det allerede en rigtig god bryllupsplanlægningstråd du har skrevet! Glæder mig til at følge med i den.

Og hvor er det sjovt. Min mand og jeg mødte også hinanden i Spanien og vi blev forlovet i Paris :thumbsupsmileyanim: Så jeg er sikker på at det er den perfekte kombination til "de levede lykkeligt til deres dages ende".

Og må jeg lige sige, hvor er du bare allerede kommet langt med dine projekter, og de ser oven i købet super godt ud! Det er du vist total sej til!

Velkommen til i hvert fald, og held og lykke med den kommende planlægning. Du kan allerede godt forberede din htb på at du skal bruge MANGE timer herinde :wink:

Knus Cecilie

0

Del dette indlæg

Ih hvor er det allerede en rigtig god bryllupsplanlægningstråd du har skrevet! Glæder mig til at følge med i den.

Og hvor er det sjovt. Min mand og jeg mødte også hinanden i Spanien og vi blev forlovet i Paris :thumbsupsmileyanim: Så jeg er sikker på at det er den perfekte kombination til "de levede lykkeligt til deres dages ende".

Og må jeg lige sige, hvor er du bare allerede kommet langt med dine projekter, og de ser oven i købet super godt ud! Det er du vist total sej til!

Velkommen til i hvert fald, og held og lykke med den kommende planlægning. Du kan allerede godt forberede din htb på at du skal bruge MANGE timer herinde :wink:

Knus Cecilie

Velkommen til :ilovebryllupsklar:

Sikke meget du har gang i allerede, og hvor ser det bare super godt ud alt sammen.. :thumbsupsmileyanim:

Et rigtig sødt eventyr og en skøn beretning fra jeres forlovelse :loveshower:

tusind tak begge to... dejligt at I synes det ser godt ud, man er jo altid selv så kritisk.. :rolleyes:

Cecilie, ja det er godt nok sjovt.. Er slet ikke i tvivl om at det er en god kombi.. Vi bliver så lykkelige allesammen.. haha....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En krone sparet er en krone tjent...

Da vores rådighedsbeløb til brylluppet af en eller anden mystisk grund, hele tiden bliver mindre, prøver vi at spare hvor vi kan. Det har indtil videre faktisk været meget sjovt og med god fortjeneste.

Bryllupskagen: efterspørgsel hos 3 proffesionelle bagere/konditorier resulterede i en cirka pris på 4500-5500 for vores bryllupskage. SHIIIT tænkte jeg bare! Begyndte så at søge rundt på nettet (Google er min ven!) og fandt masser af amatørbagere. Fandt én her fra fyn, tjekkede hendes galleri med billeder af alle hendes super flotte kager og skrev så en mail til hende. vi har snakket lidt frem og tilbage og hun vil gerne lave vores kage. Den er selvfølgelig ikke 100% booket endnu, da der jo stadig er laaang tid til brylluppet. Men, hun kan lave kagen for 2000,-! :cheerleader3:

KACHIIING 2500-3500 kr liiige ned i lommen! :thumbsupsmileyanim:

Feststed: Vi har booket et hyggeligt lille forsamlingshus, der ligger i en lille landsby ikke så langt fra hvor vi bor. Da vi så det første gang faldt vi bare for det... SÅ fint! Vi var der så igen i søndags, for at måle rummene op, så vi vidste hvor meget pynt vi skulle bruge osv. Desværre ser vi så at vægmalingen på badeværelserne skaller forfærdeligt og baren ligeså. Det så hæsligt ud... Simon siger så til udlejeren, at han da godt vil male begge dele, mod at vi så får et afslag i prisen. Hun vil lige tænke over det... Da jeg så ringer til hende og modigt foreslår et STORT afslag på 3000,- (Min plan var, at vi så kunne forhandle os nedad..) -Så siger hun sku ja med det samme!!! :cheerleader3:

Skal nu kun betale 1000.- for leje af feststed..

KACHIIING 3000 kr liiige ned i lommen! :thumbsupsmileyanim:

Der går helt sport i det...

0

Del dette indlæg

Endnu en krone sparet...

Vi har sendt mine forældre til tyrkiet, og de har fået til opgave at få vores vielsesringe med hjem. Min forlovelsesring skal genbruges, men slibes og der skal 2 sten mere i... Og så skal simon laves. Herhjemme var prisen lige over 10.000 men i tyrkiet bliver det... dam dam dam... 5200!!! Weee...

Jeg har fået købt engangskameraer i lilla og er stadig i fuld gang med at embosse vores servietter. Puha det tager lang tid... Er kun halvejs, og jeg synes jeg har været igang i 100 år.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer