CharlottevM

Charlotte & Christians bryllup 17.3.2012 Billeder fra fotografen!

273 indlæg i dette emne

Nu har jeg efterhånden fået lidt på plads, så der kommer lige lidt direkte links. :)

Huskeliste

Så hurtigt som muligt:

• Lav en foreløbig gæsteliste. Det har vi gjort. Hvis alle kommer bliver vi 57 pers. inkl. os selv.

• Fastsæt bryllupsdatoen 17. marts 2012

• Reserver plads i kirken Done! Det bliver kl. 13.00

• Reserver lokale til festen Er også klaret.

• Arranger musik/orkester/underholdning Done. Det bliver Diskobil.

• Arranger fotograf Done. Det bliver Jeppe Carlsen. Glæææææder mig!

• Arranger overnatning til bryllupsnatten Er booket på Skjalm Hvide.

• Lav et budget. Det er lavet. Når vi når til marts 2012 har vi sparet 47.000 sammen. Det HAR bare at være nok.

• Arranger transport fra kirken. På plads. Vores gode ven kører os i hans store Audi. :)

9-6 måneder før:

• Vælg forlover Er ordnet. Det er gommens bror.

• Vælg toastmaster Er ordnet. Det er gommens bror.

• Lav/køb invitationer De er sendt.

• Begynd at lave en ønskeliste Den er lavet og lagt på vores bryllupshjemmeside.

6 måneder før:

• Se på brudekjoler Har prøvet min venindes - den er sååååå smuk, og det bliver nok den. Vupti, mange tusinde kroner er sparet! :cheerleader3: .

• Send invitationerne ud – registrer omhyggeligt alle tilsagn og evt. afbud De er afsendt.

• Arranger transport til og fra kirken Jeg overnatter hos mine forældre og kører med min far til kirken.

• Bestil tid hos frisøren Er bestilt til kl. 9.00

• Køb brudekjolen og tilbehør Låner det hele, bortset fra skoene som jeg har købt.

• Bestil bryllupskagen Jeg har fundet en kageentusiast, som lever den.

• Arranger bryllupsrejse Det tager vi først når brylluppet er 'overstået'.

4 måneder før:

• Udvælg og bestil menuen – arranger en "prøve" middag på menuen Done!

3 måneder før:

• Hent en ægteskabserklæring på rådhuset Den er afleveret.

• Øv jer på brudevalsen

• Køb gommens påklædningDet er købt - og han så SÅ flot ud i det!

• Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler De er købt. :loveshower:

2 måneder før:

• Begynd at gøre dig klar med masser af søvn og motion, ansigtsbehandlinger, hårkure, manicure, pedicure osv. Ja okay... :tunge:

• Brudebuketten og knaphulsblomster til gommen, forlover og brudens far skal bestilles Min veninde og brudepige laver både buket+knaphulsdimser. :thumbsupsmileyanim:

1 måned før:

• Lav/køb bordkort, menukort og evt. takkekort.

• Hent vielsesringeneHa ha, vi er i god tid! De er allerede hentet og ligger sikkert inde i kærestens våbenskab!

• Gennemgå svarene på invitationerne og skriv en gæsteliste, udarbejd en bordplan og skriv bordkort Done!

• Giv det endelige antal på gæsterne til kokken. Done!

• Arranger et bord til gaverne og hør om gaverne kan blive til afhentning næste morgen, såfremt I ønsker det.

• Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten fra rådhuset.Den bliver sendt direkte til kirken.

• Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet. Vælg salmer og forhør jer om kirkens udsmykning og kor, samt regler for fotografering/video. Aflever evt. også prøvelsesattesten ved denne lejlighed. Er overstået.

• Kontroller at tøjet til bruden og gommen er i orden og kan leveres til den aftalte tid. Det hænger klar i skabet.

14 dage før:

• Gå nye sko til derhjemme

• Vær sikker på, at I har skiftetøj til bryllupsmorgenen.

• Tag en sidste kontrol af bryllupstøjet

• Afstem aftenens forløb med toastmasteren

• Find en der kan notere hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter.

• Øv jer på brudevalsen

Dagen før:

• Pak kufferten med skiftetøj til dagen efter brylluppet.

• Dæk bordene og læg bordkort på plads.

• Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng – hver for sig!

Bryllupsdagen:

• Arranger med familien og venner at de tager sig af følgende:

• Kufferten med skiftetøj og diverse skal sendes til det sted, hvor I skal overnatte

• Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos blomsterhandleren

• En sidste kontrol om bordplanen er overholdt under borddækningen.

• Der skal noteres hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter.

• Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres til jeres hjem.

Nyd dagen!

Efter brylluppet

• Få brudebuketten sendt til tørring/konservering hurtigst muligt

• Udsend takkekort

• Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, i passet osv.

Redigeret af CharlottevM
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu når jeg ser det på listen, så føles det alligevel som om vi har nået en del på de få uger vi har været forlovet. - Men sådan føles det bare slet ikke! :rolleyes:

Jeg har kigget på salmer til kirken (er bare i tvivl om hvor mange man må have?). Hvis man må hav 4 stk. så skal det være:

Du som har tændt millioner af stjerner

Op al den ting

I blev skabt som mand og kvinde

Det er så yndigt

0

Del dette indlæg

Nu når jeg ser det på listen, så føles det alligevel som om vi har nået en del på de få uger vi har været forlovet. - Men sådan føles det bare slet ikke! :rolleyes:

Jeg har kigget på salmer til kirken (er bare i tvivl om hvor mange man må have?). Hvis man må hav 4 stk. så skal det være:

Du som har tændt millioner af stjerner

Op al den ting

I blev skabt som mand og kvinde

Det er så yndigt

Det er meget forskelligt fra kirke til kirke og præst til præst hvor mange salmer der skal synges, så ring og spørg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har forøvrigt lige fået købt ind til invitationerne i går. Jeg har købt noget cremearvet, tykt, karton-agtigt papir med en lidt riflet struktur (+matchende kuverter).

Selve invitationen bliver et kort i A5 størrelse med selve invitationen på den ene side og navne+dato på den anden side.

post-53545-0-30547200-1315061530.jpg

post-53545-0-34260800-1315061536.jpg

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for al velkomsten! :denmarkflag:

Må hellere fortælle lidt om os.

Vi er hhv. 26 (mig) og 28 år gamle. Vi kører begge ambulance og ja, vi mødte hinanden på jobbet - vi var nemlig elever i den samme klasse.

Da først vi begyndte at kysse på hinanden gik det ret hurtigt - ja, faktisk gik der ikke mere end 4 måneder før vi havde fundet et rækkehus, som vi flyttede sammen i.

Når vi når bryllupsdagen har vi været sammen i 2 år (næsten - den 23.3 har vi i hvert fald).

Kæresten fortalte mig efterfølgende at han har planlagt frieriet siden foråret 2010 (hvor vi altså kun havde været kærester i 2-3 måneder).

Nåmen det foregik her i sommerferien.Vi var bl.a i Schwiz, hvor formålet var at prøve Via Ferretta (en slags klatring). Da vi stod oppe på toppen af bjergtoppen røg han pludselig på knæ (jeg troede at han skulle binde sit snørebånd ) - det var iskold og regnvvejr, men det ar helt perfekt - han havde sneget ringen med i sit øreprop-etui hele vejen!

Den er i hvidguld og med 3 brillianter. :loveboard:

post-53545-0-59500500-1315067106.jpg

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, så har vi lige fået svar tilbage ift. natmaden.

en af min kærestes kollegaer har en pølsevogn ved siden af. Han har spurgt ham om hvad han skal have for at komme til natmaden.

Han har lige ringet at han gerne vil komme 3 timer med det hele, hvis bare min kæreste vil tage hans døgnvagt juleaften.

Øv, øv, øv. Kæresten synes at det er en god måde at få en fed natmad gratis, imens jeg bare synes at det er trist hvis vi ikke skal holde jul sammen. Vi har aftalt at vi lige tænker over det, men jeg ved ikke helt hvad jeg synes...

0

Del dette indlæg

Smuk kjole! Du ser fantastisk ud i den - og smuk tanke at den er båret af en lykkelig brud (som du endda kender) tidligere..

Svært dilemma med natmaden/juleaftensvagten, men er jo en genial måde at få en super fed ting ind i budgettet! Og man kan sagtens holde et fantastisk bryllup på 47.000, vores kostede kun ca. 40.000 og det var en helt vidunderlig fest :loveboard:

0

Del dette indlæg

Smuk kjole! Du ser fantastisk ud i den - og smuk tanke at den er båret af en lykkelig brud (som du endda kender) tidligere..

Svært dilemma med natmaden/juleaftensvagten, men er jo en genial måde at få en super fed ting ind i budgettet! Og man kan sagtens holde et fantastisk bryllup på 47.000, vores kostede kun ca. 40.000 og det var en helt vidunderlig fest :loveboard:

Ja, det er skidesvært. Jeg har skrevet til ham (han er på arbejde nu), at hvis han kan få lovning fra arbejdstilrettelæggeren at han har fri nytårsaften+ 1. januar, så vi ikke 'mister' begge dage, så er det okay med mig. Desuden kan han jo - selvom han siger nej til pølsevognsmandens vagt - risikere at skulle arbejde juleaften, og så ville det bare være dobbelt-surt!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Juhuu, så har vi fået svar tilbage fra kokken. Hun er en af min kærestes gamle soldaterkammerater. Kæresten skyder selv kødet til forretten og hovedretten og hendes forslag lyder sådan her:

Forret:

Terrin og confit af due, æble & peberrod samt balsamicoglace.

- Hertil hjemmebagt brød.

eller

Confiteret duelår & vildtsouffle, rødløgskompot, pastinak & sprødt.

- hertil hjemmebagt brød.

----

Hovedret (buffet)

Marineret helstegt vildt - kølle samt filet,

2 slags kartofler

2 slags tilbehør (grønt)

1 slags salat

Sauce efter aftale

----

130,- kuverten inkl. tilberedning og anretning på selve dagen.

0

Del dette indlæg

Velkommen til.. :cheerleader3:

Super smuk kjole.. Men.. Du skriver : "Er den ikke okay?" - hvordan har DU det med at være i den? Synes ikke en brudekjole kun skal være "okay" - man skal have følelsen af at den er FANTASTISK! :)

(Jeg synes nu den er SMUK og sidder rigtig flot på dig - du har jo en virkelig smuk figur)

Og menuen lyder virkelig lækker! Og MEGET billigt!!! :blink: Vildt imponeret..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til.. :cheerleader3:

Super smuk kjole.. Men.. Du skriver : "Er den ikke okay?" - hvordan har DU det med at være i den? Synes ikke en brudekjole kun skal være "okay" - man skal have følelsen af at den er FANTASTISK! :)

(Jeg synes nu den er SMUK og sidder rigtig flot på dig - du har jo en virkelig smuk figur)

Og menuen lyder virkelig lækker! Og MEGET billigt!!! :blink: Vildt imponeret..

Ingen tvivl om at jeg følte mig som en prinsesse med den på - elsker 'fylden' i den. :loveshower:

Min bekymring gik netop på, om jeg ser okay ud i den, fordi jeg er bange for at blive forblændet af at den føles godt + er gratis.

0

Del dette indlæg

Smukke - og det er altså smart at holde det i hvidt/råhvidt papir når man er budget bryllupsplanlægger (man slipper for STORE udgifter til papir i specielle farver)

Ja, det var noget billigere end noget af det andet, meget fancy papir der var i forretningen. - Men jeg kunne heller ikke købe det helt billige, fordi det skulle have en hvis tykkelse, for at blive godt.

Måske var det også fjollet at købe matchende kuverter, men jeg synes bare at det hører sig til. :unsure:

Invitationerne (55 pers.) har i alt kostet 120 kr., så det synes jeg er okay.:)

Redigeret af CharlottevM
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer