cillesl

har I tip til embossing?

10 posts in this topic

Jeg håber der er nogle flittige DIY mennesker der kan hjælpe mig... :ilovebryllupsklar:

Jeg er gået igang med vores invitationer og har lidt problemer.:help:

Emossings pulveret vil ikke sidde fast i det stemplede monogram, så der kommer huller i (selvom jeg prøver at lave stemplet så "fugtigt" som muligt ved at trykke det mange gange ned i puden). Og så er der mange små prikker af pulver uden om monogrammet og selvom jeg sidder omhyggelig med en pensel er der altid stadig nogle tilbage. Hvis jeg tapper på kortet til så meget som muligt af det overskydende pulver er væk mister selve monogrammet jo også noget af pulveret.

Jeg bruger pulver og pude til embossing (klar farve) fra Panduro Hobby.

Hvad gør jeg galt?

Jeg har følgende ideer selv:

Stempelpuden er for gammel (købte den i maj og prøvede den lidt der)

Monogrammet er for bredt og egner sig ikke

At jeg er en klaphat til DIY.

Kan man bruge en alm sort stempelpude til dette for at skjule evt huller i embossingen????

Billeder til hælp:

Billede 1: Prototype til invitation (her er monogram malet på) - dog kommer der et tyndere bånd + tyl på i stedet for det bånd der er nu (kunne ikke få det igen uden det kostede en formue, men det nye ser også godt ud (og så kan H2B bedre lide de nye :thumbsupsmileyanim:

Billede 2: Prøver med embossing af monogram

Håber I kan hjælpe!

post-46589-0-92976200-1317743213.jpg

post-46589-0-41476500-1317743229.jpg

Edited by cillesl
0

Annonce ♥

Altså du kan fint bruge almindelig sort stempelpude, så kan du bedre se om stemplet virker og dækker 100%

Stempel og så pulver over med det samme. "Ryst" forsigtigt pulveret henover stemplet, så du er sikker på alt er dækket (gerne et tykt lag). Hæld det overskydende forsigtigt af - uden at få rystet det af der skal blive der

0

Skal du ikke have det varmet op? :) Det er jo oprindeligt det embossing er til (siger den garvede scraphaj) :biggrin:

0

Det har været varmet op...

0

Annonce ♥

Hmm.. Det ser ikke helt rigtigt ud.. Det burde have en helt glat og plastikagtig overflade..

0

Det har det også, synes jeg, men der er huller hvor pulveret ikke har siddet fast.

Bruger I ovn eller kogeplade (eller noget helt tredje) til at varme op?

0

Nej jeg bruger en varmepistol fra Panduro :)

0

Nå Ok... Må se om jeg bliver nødt til at investere i sådan en eller kan klare mig uden....

0

Annonce ♥

Jeg embossede i ovnen, grill på 220 grader mener jeg (det var i hvert fald VARMT - grillhandsker og forsigtig anbefales!) og det gik fint :)

Jeg brugte en stempelpude i samme farve som pulveret (guld) så eventuelle huller ikke rigtig kunne ses. :) Og så brugte jeg en øjenbrynspensel (du ved sådan en hel tynd "skarp" en) til at skubbe pulver væk med. :)

Ellers synes jeg det lyder til at du gør det rigtigt, så ved ikke helt hvad der går galt :blink:

0

Man kan eventuelt lave dobbelt lag... Altså stemple, putte pulver på og varme, og så skynde sig at putte pulver på igen, mens det stadig er vådt. Det kan hjælpe lidt.... Men lidt huller er der altså også i mine...

Good luck...

0