Guest Martin&Julie

Min tale til min htb - vil I kigge?

12 indlæg i dette emne

Hej alle dejlige brides to be!! :heart:

Nu er der mindre end en måned til vores bryllup, og jeg har strikket en tale sammen til min kommende mand.. Jeg er i tvivl om, om den er for rodet - eller i det hele taget for mærkelig. Den ligger mit hjerte meget nært, og jeg har normalt meget svært ved at formulere sådan nogle store følelser, så jeg tror muligvis det er blevet næsten uden en rød tråd... Så giv endelig nogle råd/kritik - og selvfølgelig også gerne ros :)

Den kommer her:

Hej X.

Du sagde selv til mig, at hvis jeg ikke vidste, hvad jeg skulle sige, kunne jeg altid sige, at du var hurtigere til at gå i bad, end en brødrister er til at riste brød.

Men jeg har så meget, jeg gerne vil fortælle dig. Jeg har så meget, jeg ikke har fortalt dig endnu, og så meget jeg vil høre dig fortælle – og vi har hele livet til at gøre det i. Jeg glæder mig til at blive ældre og gammel med dig. Til at opleve, hvilken retning, vores liv kommer til at tage.

Selvom vi har været kærester i over seks år, så lærer vi stadig så meget nyt om hinanden. Fx har jeg for nylig erfaret at du kan spise næsten et kilo kartoffel-broccoli-mos uden at blive mæt (!)

Siden vi blev kærester for anden gang har jeg haft svært ved at sove… Jeg troede det havde noget at gøre med travlhed eller det faktum at vi hver nat ligger viklet fuldstændig ind i hinanden. Men så faldt jeg over det her lille digt af dr. Seuss:

“You know you're in love

when you can't fall asleep

because reality is finally better

than your dreams"

Og det forklarer jo mine søvnproblemer rigtig godt. Fremover vil jeg tænke på det hver gang jeg ligger mig til at sove hos dig.

Du kan rumme hele mig. Når jeg har ævlet hele dagen om den samme forbandede opgave, så lytter du stadig med samme interesse som første gang jeg brokkede mig. Når jeg falder i søvn på sofaen, selvom jeg skulle have købt ind, synes du bare jeg er sød. Du står op kl. 7 om morgenen for at løbe sammen med mig, selvom du først skal møde kl. 12. Og da jeg lige pludselig blev sendt akut til Skejby – så var du der. Og du blev der.

Vores kærlighedshistorie har været en udviklingshistorie. Vi har kendt hinanden siden vi ikke helt vidste, hvem vi var endnu. Vi har udviklet os sammen – både som par, men også som mennesker. Og X; vi gør hinanden gode. Du gør mig lykkelig. Vi gør hinanden lykkelige.

Du er min mand nu. Min mand. Vi står lige pludselig på helt ny jord. Som ægtefæller. Og det lyder så fint og voksent.

Sandheden er, at vi har meget af det med at blive voksne og tale om terrasser og pensionsordninger til gode.

Sandheden er, at vi nok bliver ved med at opføre os som nyforelskede kærester, selvom vi nu er ”mand” og ”kone”.

Sandheden er, at jeg vil blive ved med at elske dig.

Og vi to, min mand, vi kan klare hele verden sammen.

Skriv endelig :) - Kram

Redigeret af Martin&Julie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer