Bibi yake

Flaskepost papir.... ?

15 indlæg i dette emne

Nårhm - jeg har udskudt det længe. For jeg har absolut ingen evner inden for det kreative. Nada. Nothing. INGEN.

Men. Eftersom vi skal giftes på en strand, har vi valgt at vores gæstebog skal være flaskeposter gæsterne skriver til os.

Jeg har efter lang tids søgen fundet nogle eddike ( ?!?) flasker der er rigtigt fine - så dem købte jeg en hel masse af og har tømt eddiken ud, renset dem, fjernet etiketter og hyret en gammel masai bedstemor til at komme perler på lågene i stedet for at bruge korkpropper.

Så alt i alt bliver selve flaskerne vist fine nok.

Men. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre papiret i flaskerne fint. Jeg har noget hvidt karton. Det er det eneste nogenlunde tykke papir jeg har kunnet støve op hernede.

Hvordan får jeg det til at se nogenlunde fint ud? - Jeg har forsøgt at farve et enkelt stykke i kaffe for at få et lidt mere "vintage" udtryk.. Men det blev nu ikke noget hit.

Så. Jeg har ikke adgang til fine redskaber. Her i Kenya kan vi hive os op på en saks og en kniv til at klippe/skære ud.

Men jeg kunne godt tænke mig, at papirerne havde en lidt mere ehm - oldschool flaske-post feel til dem. Og at de måske ikke alle sammen var ens.

Så. Any ideas til en ideforladt anti-DIY med 10 fede fingre der bor i et land, hvor man ikke kan købe krea ting og skal giftes om 12 dage så derfor ikke kan nå at købe noget online?? ;)

Tak på forhånd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne måske prøve at hænge papiret ud i solen, så det falmer lidt ? Måske gøre det lidt vådt i det og hænge det i solen ? Dunno om 12 dage er lang tid nok til at få det til at se ud, som du gerne vil ..... ?!? Ellers .... jeg lavede engang nogen .... jeg tog en lighter og brændte papiret hele vejen rundt i kanten .... det blev ellers meget pænt så vidt jeg husker (er dog 15 år siden, hehe) ....

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså ingen redskaber - ingen adgang til andet end hvidt karton.. Ehmm.. Hmm.. GODT jeg ikke bor i Kenya! :lol:

Spøg til side..

Jeg ville også bruge det gode gamle trick med ild.. Jeg har lavet UTALLIGE pirat skattekort til nevøer, børnefødselsdage og lignende - og fremgangsmåden er som følgende:

1. Smør papiret ind i citronsaft.. (Har de citroner i Kenya?? Hmm.. Ellers må du jo springe over - måske smøre med noget andet eksotisk :lol: )

2. Krøl papiret (lidt sværer med karton - men.... )

3. Tænd et stearinlys..

4. Fold papiret ud..

5. Før papiret frem og tilbage henover lyset.. Lad det brænde lidt i kanten eller et hul i midten - du kan jo gøre det så meget og så lidt som du synes..

6. Klip lidt hakker i (se evt. billedet henover med kortet - der er små hakker i siden)

Held og lykke med projektet! :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ønske jeg kunne komme med gode råd, for det lyder til at kunne blive rigtig fint - men held og lykke med projektet GP

Tak Tine. :)

Altså ingen redskaber - ingen adgang til andet end hvidt karton.. Ehmm.. Hmm.. GODT jeg ikke bor i Kenya! :lol:

Spøg til side..

Jeg ville også bruge det gode gamle trick med ild.. Jeg har lavet UTALLIGE pirat skattekort til nevøer, børnefødselsdage og lignende - og fremgangsmåden er som følgende:

1. Smør papiret ind i citronsaft.. (Har de citroner i Kenya?? Hmm.. Ellers må du jo springe over - måske smøre med noget andet eksotisk :lol: )

2. Krøl papiret (lidt sværer med karton - men.... )

3. Tænd et stearinlys..

4. Fold papiret ud..

5. Før papiret frem og tilbage henover lyset.. Lad det brænde lidt i kanten eller et hul i midten - du kan jo gøre det så meget og så lidt som du synes..

6. Klip lidt hakker i (se evt. billedet henover med kortet - der er små hakker i siden)

Held og lykke med projektet! :)

Haha ja jeg ved det - Kenya har sine begrænsninger - men heldigvis også sine fordele!! (Blandt andet sol-garanti til beach-wedding!!! :) )

Tak for tippet, jeg vil prøve med citroner (som vi dog kan få ;) ) og lys og se hvad der sker. - Det lyder som noget selv jeg kan finde ud af :)

680505_03.jpgAltså jeg har lavet flaskeposter som STD kort og der bruget jeg dette papir, det er helt blankt og kan køres igennem en printer.

Tak Stephanie - de er rigtigt fine. Men mit problem er, at jeg ikke kan skaffe sådan ordenligt papir. Jeg forsøger mig med Shedevils forslag og ser hvad der sker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor var det nu jeg så flaskepost papir til salg IGÅR??? Det kommer jeg i tanke om senere.

Men alm papir med lidt mælk på og så i ovnen (som du nok heller ikke har), men det giver måske alligevel bare mere den der "skattejagt kort" effekt.?!

Det var ikke til megen hjælp... Held og lykke med det :)

Redigeret af Laikaa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev engang en "vintage" kæreste brev til min kæreste... Fandt denne hjemmeside og synes det virkede rigtig godt, du kan jo prøve det... På billederne på siden ser det ikke så godt ud, men det virkede rigtig godt for mig... http://www.things-to-make-and-do.co.uk/paper-and-card-projects/treasure-maps/treasure-maps.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold op hvor er I gode. Tak for alle råd, tips og tricks! :thumbsupsmileyanim:

Der skete det, at jeg sagde til min kæreste at jeg nu havde spurgt her i forummet omkring det papir. Så siger han..."Nå?!- Jamen det kan jeg da bare tage på arbejde, der har vi en kæmpe printerafdeling, hvor de har alt slags papir...."

Que? - Hvad? What?

Helt præcist, hvorfor den oplysning ikke kom frem da jeg stod i køkkenet og farvede papir med kaffe og i ovnen - og endda nedslået viste ham et semi-fesent resultat står stadig hen i det uvisse. - Sikkert er det dog, at jeg i dag har fået leveret det (næsten) helt rigtige papir, i den helt rigtige størrelse - helt uden brug af kaffe, papir og citron... :wink:

Mænd altså :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer