Guest Cyber26

Kan man? (vedr polterabend)

27 indlæg i dette emne

Synes klart at man godt kan have veninder med, som ikke nødvendigvis skal med til bryllup. Som flere også skriver, så kan det være relationer, hvor det ikke ligger til højrebenet at de skal med til ens bryllup, men hvor det f.eks. er en god gammel veninde som man bare vil blive vildt glad for at se til PA. Det er jo et eller andet sted ( i min verden) mellemvejen, når man gerne vil vise at man er glad for bekendtskabet og nogle nære bånd, - men omvendt at man ikke forventer at blive inviteret med til hendes bryllup. Det er i hvert fald sådan jeg selv har det til mit eget.

Jeg har givet liste til en af arrangørerne, og på den har jeg også skrevet, at jeg har en enkelt veninde, som de gerne må spørge, og som jeg blot vil blive rigtig glad for at se. Vi har ikke set hinanden i flere år, har begge fået børn i mellemtiden, som vi heller ikke har set. Men det er en god gammel veninde fra teenageårene, og et julekort bliver det nogle år til mellem os, men heller ikke meget mere, da vi bor langt fra hinanden. Vi har studiekammerater og andre nære venner med til bryllupsfesten, men denne ene veninde vil jeg ikke stille i en situation, hvor hun føler hun også skal invitere mig til hendes bryllup en dag, når nu vi ikke har mere kontakt end vi har.

Hvis jeg kender hende ret, vil hun tage det i stiv arm - som jeg også selv ville gøre, selvom jeg skulle være den eneste - og glæde sig over, at hun er blevet spurgt om hun vil med til PA. Hvis ikke er det også helt fint, men det ville da bare være stort, hvis hun var med.

Omvendt har jeg selv været arrangør til en venindes, hvor vi synes, at hendes to gode kollegaer hun hygger godt med, naturligvis også skulle med, selvom de ikke skulle med til festen. De takkede nej, og det virkede faktisk meget som om, de synes det var underligt at de skulle med uden at skulle til festen. Så må sige at det vist afhænger meget af, hvor meget man går op i den slags (i min verden) peditesser, da det jo må handle om at få en festlig dag for B2B med dem hun allerhelst kunne tænke sig at se..

..jeg ville i hvert fald bare glæde mig over at blive spurgt uanset om der var 'plads og råd' til at have mig med til festen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt man kan invitere venner med til polter der ikke er inviteret til brylluppet. Det er som tidligere skrevet no go at invitere en enkelt der ikke skal med til brylluppet. Medmindre personen selv har givet udtryk for at de gerne vil med, selvom de ikke er inviteret. Tror det bedste er hvis man kan aflure stemningen hos vennerne. Vil de inviteres? Jeg har selv været til PA hvor jeg ikke skulle med til brylluppet, men man kan ikke forvente at folk takker ja og jeg synes ikke man skal presse på. Ligesom mange brudepar må sortere i gæsterne pga. økonomi er de færreste der vil betale 1000 kr for et polterabend, hvis de ikke skal med til brylluppet.

Personligt har jeg det lidt mærkeligt med den der: Dem der er inviteret til brylluppet bliver inviteret til polter. For hvad hvis der så kommer nogen bruden slet ikke kender? Og hvad er aldersintervallet så til Polteren. Hvis jeg får en polter hvor min mor, svigermor og tante Else kommer, tror jeg hellere jeg vil undvære :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer