Millebabe

Medlem
  • Content count

    77
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Millebabe last won the day on December 24 2011

Millebabe had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About Millebabe

  • Rank
    Aktiv bruger
  • Birthday

Profile Information

  • Vielses dato
    18.08.2012
  • Køn
    Kvinde
  • Lokation
    KBH
  1. Mysteriejagt lyder lige som noget for hende, men hvis vi nu kun bliver 3-4 der skal betale er det ret meget af vores budget der ryger på det. Medmindre det altså er passende som den eneste aktivitet udover mad & drikke.
  2. Hej Tøser, Tak for mange gode forslag. Det er ikke kun druk der er udelukket. Med andre "vilde ting", mener jeg også at f.eks. kajakpolo, paintball, menneske bordfodbold mv. heller ikke er sagen. Fiskespa har hun prøvet og hun interesserer sig ikke for madlavning. Jeg prøver netop at tænke på at dagen skal være fuld af noget hun synes er fedt. Jeg vil ikke begå den samme fejl som til min egen PA hvor tøserne havde gjort meget ud af at arrangere en PA som tog hensyn til alle, men som jeg ikke synes passede så godt til min personlighed.
  3. Min veninde skal giftes og jeg skal arrangere PA for hende. Jeg ved at hun ikke er til hverken druk eller andre vilde ting og er derfor lidt ide forladt. Jeg tror heller ikke spa er noget for hende, så jeg har lidt svært ved at finde på hvad vi så skal lave. Jeg regner med at deltager antal bliver 4-6 personer inkl. bruden, så der er også økonomiske begrænsninger idet vi jo kun bliver 3-5 personer til at finansiere dagen og jeg tror budgettet ligger i omegnen af 500-600 pr. mand. Nogle gode forslag?
  4. Nu er jeg en af dem der har boet som single i KBH uden bil og langt fra en lånebil indtil for 2 år siden. Jeg kan godt skrive under på at det ikke altid er lige sjovt at blive inviteret til steder hvor det var besværligt eller umuligt at komme hen med offentlig transport. Hvis I ved at flere af jeres gæster ikke har mulighed for at køre i bil, synes jeg I skal tilbyde jeres hjælp. Det bliver jo temmelig dyrt at tage taxa de 44 km og hvis man nu også har regnet med at tage taxa hjem igen fra festen, bliver det pludseligt rigtig dyrt. Det er jo langt fra sikkert man ender med at være 4 i taxaen. Det kan være problemet løser sig selv, hvis gæsterne kender hinanden godt og kan finde sammen om at køre - eller kan hygge sig på den lange togtur. Men ellers ville jeg klart tilbyde at stå for enten noget kontakt vedr. samkøring eller leje en bus, minibus eller lignende. Gør evt. som Blomst, så finder I ud af om det er nødvendigt at arrangere noget.
  5. Har du en mandlig ven som kan følge dig op? Hvis det altså ikke bliver din nevø. Jeg kan læse du gerne ser det bliver en mand og helst ikke din kommende mand. Hvis du har et godt forhold til din svigerfar eller svoger kunne det også være en af dem. Jeg var nok gået op alene eller med min kommende mand, hvis det havde været mig der stod i samme situation og min mor ikke ville følge op.
  6. Hvor danseglade er jeres gæster? Vi havde regnet med at der skulle danses meget, men havde alligevel sparet musikken da en af gæsterne (går på musikkonservatoriet) gav os hyggepianist forestilling og betjente playliste. Det viste sig at der var HEDEBØLGE netop på vores bryllupsdag, så det var over 30 grader. Det meste af festen foregik derfor udendørs og vi var derfor lidt glade for at vi ikke havde hyret et band til at spille op i et lokale hvor der kun blev danset i meget kort tid ad gangen. Samtidig har jeg været til 2 bryllupper med musik - et med DJ og et med liveband. Bandet var fedt, men der blev danset mere til DJ'en. Familien til det bryllup med live musik var ikke lige nogle der hoppede på dansegulvet af sig selv, så den eneste grund til der blev danset var fordi vi (brudens veninder) tvangsindlagde diverse onkler og fætre til at danse med os. Hvis jeres gæster er nogle der bare giver den gas på dansegulvet og sætter pris på livemusik, er det bare det fedeste. Men hvis I er i tvivl om hvor meget der bliver danset, ville jeg nok spare lidt på budgettet og hyre en DJ. Overvej også at der bliver spillet musik til festsangene, vi fik spillet til alle undtagen en, der var lavet på en melodi kun et par stykker kendte og pianisten ikke kunne skaffe noder til. Det var en meget svær sang at komme igennem!
  7. Jeg blev også gift i en stor kirke og ville derfor have langt slæb. Jeg valgte at skifte kjole efter reception, billeder osv. Min kjole med det lange slæb er i øvrigt til salg hvis det skulle have din interesse :-) ( jeg bor i KBH)
  8. Bor I i københavns kommune? Vores kirke kunne først 16:30 den dag vi skulle giftes, så vi fik lov at bruge en anden, så vi kunne blive viet tidligere på dagen. Så længe det er inden for samme kommune tror jeg det går ( undtaget er selvfølgelig domkirker el. lign. der har stor søgning) Det er bare at gå igang med at ringe rundt til de kirker der ligger i den kommune i bor i og høre.
  9. Tror også I har for lidt sodavand
  10. Så vil jeg lige dele mine erfaringer efter et meget varmt bryllup i lørdags. Det virkede: - at få lagt makeup og sat hår i salonen og ikke derhjemme. (vi havde salonen for os selv) det var skønt ikke at kunne piske rundt efter ting og sager. - at vi ikke have bestilt live band eller DJ - må indrømme jeg ville have været lidt ærgerlig over at have betalt en formue for musik. Det var simpelthen så varmt at det blev til max 2 danse i træk og så stod halvdelen af gæsterne udendørs det meste af aftenen efter middagen. - at vi havde købt ekstra mange sodavand - vi havde købt overdrevet mange sodavand ( syntes jeg i hvert tilfælde). Der var overskud, men ikke vildt mange. P.g.a varmen blev der drukket masser af hvidvin og sodavand og knap så meget rødvin og øl. Spiritus til kaffen blev næsten ikke rørt, der røg kun 1 fl. bailys og under en halv fl. cognac til 50 gæster. - at have skiftesko og vabelplaster med - det er bare et must! - jeg huskede at gå langsomt op ad kirkegulvet ( det var bare så fedt) - jeg kastede min brudebuket og min bedste veninde greb den (held, men uanset var det sjovt at kaste, specielt da jeg ikke havde et slør de kunne rive) - at bruge bryllupskagen som dessert + vi brudeparret skar og læssede stykker på folks tallerkener ( de kom op et bord ad gangen) Det gik hurtigt og vi nåede brudevalsen lidt i tolv. - At vi ikke havde booket overnatning på et fint hotel. Vi var hjemme halv seks om morgenen og faldt i søvn med det samme ( ja måske lidt uromantisk, men vi havde jo festet igennem) Nu kan vi tage revance en anden dag hvor vi har mere tid til at nyde hinanden. Det virkede ikke/ gik galt - Dagen forinden skulle vi gøre klar i forsamlingshus. Jeg var ikke sammen med min mand, men hos min mor og vi skulle alle mødes i forsamlingshuset ( ja min skyld at det blev lavet om på falderebet, men jeg skulle lige være færdig med bryllupskagen). Min mand havde dog fået bryllupskuller og kunne ikke tænke selv, hvilket resulterede i en meget kaotisk og langtrukken affære med at få kørt de rigtige ting til forsamlingshuset. I bagkogskabens lys skulle jeg have skrevet en udførlig liste og givet til min veninde eller en af de andre der hjalp. Så husk: skriv alt ned, lige pludselig får en af jer måske bryllupskuller (minder om ammehjerne) og kan pludselig ikke huske hvad I selv hedder. Det er ikke nok at have sagt tingene før. Få en anden til at hjælpe med at være hjerne. - Min kjole var ligesom blevet et par cm længere lige pludselig, så den var lige lidt for lang. Jeg er ret sikker på jeg ikke har tabt mig. Jeg tror at den er blevet glattet mere ud af at blive renset efter tilretningen og det har så resulteret i lige 1-2 cm ekstra længde. Det irriterede mig lidt. (bonus info: jeg prøvede den sidst ca. 5-6 uger før brylluppet til tilretningen og den blev så renset efter tilretning) - Min taske blev glemt ved receptionen. Den stod i min fars bil da han havde hentet mig fra frisør, og blev taget ud da han ikke skulle have bilen med til feststedet. Desværre blev den ikke lagt i vores bil, men i receptionslokalet og ingen opdagede den ekstra taske og tog den med. Heldigvis fik jeg overtalt nogle gæster til at hente den for mig, men vi måtte udskyde middagen lidt. Held i uheld var der så lidt ekstra tid til at tage billeder. - tyllet i min kjole blev revet på et kant der var i nærheden af min plads - det er derfor man skal have sikkerhedsnåle med - jeg havde ingen, men brugte den fra min mands brystbuket ( der i øvrigt allerede var død i varmen da vi nåede hovedretten) - Min kusine havde skrevet en rigtig god sang. Desværre var der kun et par stykker der kendte melodien. - Frisøren havde beregnet for lidt tid. Så det blev ret stressende at komme i kjolen + jeg kom 10 minutter for sent ( der var en anden vielse efter os, så der var grænser for hvor meget for sent jeg kunne komme) Det var vist det fra nu - jeg kommer måske på lidt mere senere.
  11. Jeg tror der er mange der har det sådan. Selv var jeg syg på min PA, men syntes ikke jeg gik glip af noget. Jeg havde en OK dag og er super glad for at mine veninder havde anstrengt sig for at planlægge min dag, jeg var virkelig rørt over at så mange dukkede op. Men det var ikke lige hvad jeg selv ville have valgt at lave. Og så er jeg også lidt ærgerlig over at jeg ikke havde givet en liste over hvem der skulle med. Jeg havde lagt en udførlig gæsteliste hos toastmaster og sørget for at nævne at der var et par veninder der ikke rigtig kendte andre der skulle med. De blev desværre ikke inviteret og det synes jeg er synd da det jo ikke gør det nemmere at komme alene til brylluppet.
  12. Jeg har selv prøvet brudekjole i bride fashion og jeg er sikker på de kan hjælpe dig. Jeg havde en fantastisk oplevelse med at prøve deres fantastiske kjoler. Dog syntes jeg sælgeren var en smule pågående med at få mig til at købe kjolen med det samme og det, kombineret med den forholdsvis høje pris fik mig til at bakke ud. Når man skal betale 10.000 kr. + tilretning, skørt, slør og sko, vil man måske gerne lige gå hjem og tænke over det uanset om kjolen virker perfekt når man står i butikken.
  13. ærlig talt synes jeg det lyder som om dine veninder har været lidt egoistiske. Jeg synes jo at man på en PA skal lave noget man regner med bruden har lyst til. Det er efterhånden blevet til at det skal være noget alle arrangørerne har lyst til og der skal tages hensyn til alle deltagere (f.eks. gravide veninder) . Som brud skal man bare være evigt taknemmelig for overhovedet at få en PA. Det synes jeg er noget fis! Det må være muligt at finde på noget som er ok både for bruden og arrangørerne uden kæmpe anstrengelser hvis man bare kender bruden sådan rimeligt. Og ellers kan man jo spørge, som dine veninder. At de så vælger at lave nøjagtig det du ikke havde lyst til er nærmest respektløst. Hvorfor så spørge? Jeg forstår godt at man ikke har krav på en PA, men hvis alternativet som i dit tilfælde er en forfærdelig da, tror jeg de fleste hellere vil undvære. Tror desværre mange tøser går totalt i selvsving når de skal arrangere PA, får skabt en masse problemer ud af ingenting og ender med at have brugt ufattelig meget tid på at arrangere en PA hvor de helt har glemt hvad bruden ville synes om.
  14. Hej, du bruger 1 sk. ring der kan indstilles til at stikke ud - og så laver du karton ringe rundt om de øvrige kager. dvs. du klipper ringe af karton (beklæd dem med fryseposer indeni). Er dine kager firkantede kan du lave "ringene" af kagepap, det er stivere. Jeg er dog i tvivl om hvordan man stikker en kage rund kage på Ø40 ud ringene er jo ikke så store. Nogen der har ideer? + man bager vel bundene i halve? for min ovn er ikke dyb nok til Ø40
  15. er også umiddelbart den eneste. Der er ikke tradition for kirkebryllupper i min familie. Dog blev min mormor gift i kirke i næsten hvid, lyseblå kjole