dittemuzz

Bryllup i Hjorthede - sneak peaks

128 indlæg i dette emne

Har den sidste måned siddet og kigget med herinde, og tænkt at det nok kun blev ved kiggeriet og inspirationen der kommer ud af det, men så endte det jo alligevel med at jeg fik lyst til at skrive herinde alligevel.

Lidt om os:

Jeg hedder Ditte, er uddannet sygeplejerske for et par år siden, og bor sammen med min kæreste gennem 7 år. Sammen har vi 2 børn fra2006 & 2007, og så har jeg en søn fra 2000 fra et tidligere forhold. Sebastian og jeg havde været alene siden han var 8 måneder.

Da vi blev kærester i januar 2005 var jeg helt overbevist om at jeg ikke hvert fald ikke skulle have flere børn før jeg blev gift, og allerhelst skulle det være den 7/7/07, men så vandt ønsket om at få en lillebror, til Sebastian som på det tidspunkt var 4 år, over det med bryllup.

Da jeg var halvvejs i min barsel besluttede vi at det var på tide jeg fik gjort min drøm om at læse til sygeplejerske til virkelighed, så jeg begyndte i september da Lucas var 8 måneder gammel. Midt i min første kliniske undervisning som var 1 uge på min drømmeafdeling begyndte jeg at blive så træt så træt, og jeg havde kvalme og puha, men jeg undskyldte det med at jeg slet ikke var vant til at stå op kl 5....... Men nej det var ikke årsagen og så kom Laura i maj 2007, og vi blev forlovede på hendes fødselsdag...... På dette tidspunkt var mit ønske om ægteskab slet ikke så stort mere for jeg syntes det var svært at tabe de 15 - 20 kg som ikke er forsvundet efter 3 børn.....

I løbet af de næste år gik det jo meget godt og egentlig var det mest "alle andre" der syntes vi skulle giftes, ikke at jeg ikke stadig gerne ville, men det var ligesom ikke det alt overskyggende. Desuden var der nogle praktiske ting i det, da jeg som nyuddannet sygeplejerske kun blev ansat i tidsbegrænsede stillinger og ledig i et par måneder ind i mellem, og min kæreste er selvstændig, kan det være lidt bøvlet med dagpenge reglerne..... you know excuses, excuses.....

Dato:

Men nu skal det altså være, den 7/1/2012 hvor vi har været kærester 7 år, fik jeg den fineste buket af 7 røde roser af kæresten, og vi fik sat en dato på, den samme som for 5 år siden :-) Så nu venter jeg spændt på den 7/7/12!

Vielsen:

Vielsen skal foregå i Hjorthede Kirke, hvor min kæreste er døbt og konfirmeret, og vores søn er ligeledes døbt der. Præsten er dog ikke den samme pga sommerferie, så det bliver spændende at lære den anden præst at kende. Vi skal mødes med hende i uge 26.

Brudekjolen:

Kjolen er købt, det blev en Lucca kjole, model karin og jeg elsker den! Sko, slør, og skørt er også i hus.

Brudebørn;

Tøjet til min datter er i hus, samt sko og bolero.

Drengenes tøj bliver sorte bukser og skjorte, samt ivory butterfly og veste.

Mangler kun at købe sko til den ældste.

Reception:

Vi har valgt ikke at hold en decideret reception, men vi byder på kaffe og kage i haven efter vielsen, og skulle der være nogen der kommer til "glo-bryllup" er de meget velkomne i haven!

Festen:

Festen skal holdes på Kongensbro Kro, som simpelthen er et fantastisk smukt sted, og så er jeg langt ude i familie med ejeren, så det er lidt hyggeligt.

Bryllupskørsel:

Jeg bliver hentet hjemme i hestevogn af en af H2B´s gamle fodboldvenner, som også kører os fra kirken.

Invitationer:

Invitationerne er lavet med hjælpe fra en god veninde, og de er sendt ud, selvom jeg godt ved det var tidligt, men datoen er jo lige midt i sommerferien så nu har folk da en chance for at planlægge lidt.

Hår & Make-up:

Jeg har en dejlig veninde der er uddannet frisør, som kommer og ordner det med håret. Make-uppen tager min skønne lillesøster sig af.

Sikkert stadig mange ting jeg mangler, men lige nu er det bare hyggeligt at læse med i alle jeres tråde og blive inspireret, og tænke "Nej det havde jeg slet ikke tænkt på det, det skal vi da også!"

Sikke en lang smøre, men nu kom jeg da i gang.

Redigeret af dittemuzz
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Længe siden jeg har skrevet her i tråden men der skete lige pludselig mange ting i vores liv.

For flere år siden da vi talte om at blive viet var jeg bare helt sikker på min morfar skulle give mig væk. Jeg har et kompliceret forhold til min far, og det bliver nok aldrig anderledes. Mine forældre blev skilt da jeg var 5 og siden hen er de begge gift igen.

Nu var det bare sådan at min morfar efterhånden var blevet gammel (89 år ), så da jeg fortalte min mor at jeg virkelig gerne ville have ham til at give mig væk sagde hun at det troede hun ikke han kunne. Men da hun fortalte morfar det, svarede han meget hurtigt ;"hvad ved du om det?" Det kunne han slet ikke se noget problem i.

Herefter gik han i skarp gangtræning, for han skulle i hvert fald ikke have sin rollator med. Han glædede sig så meget på mine / vores vegne, det betød virkelig meget for ham. Som da han flyttede på plejehjem for 2 år siden og de var ved at rydde op i hans tøj, mente han at han hellere måtte tage sin smoking med hvis nu jeg skulle giftes en dag! :wink:

Min mor og jeg talte sammen flere gange om hvor meget det betød for morfar, men at hun var bange for at han måske ikke ville kunne overskue det på selve dagen, og at jeg så skulle have en plan B.

Jeg ringede derfor til min ældste lillebror og spurgte om han ville følge mig op, hvis morfar af den ene eller anden grund ikke kunne klare det, og det ville han heldigvis meget gerne.

Den 9. februar bliver jeg så ringet op af plejehjemmet der ikke har kunnet få fat i andre end mig, og de vil bare informere mig om at morfar er faldet om og de er i gang med genoplivning, og ville bede mig tage stilling til hvad der skulle ske hvis ikke de fik ham genoplivet.

Smider nærmest ungerne ud af bilen på vores gårdsplads og begynder en meget lang tur mod Herning.

Jeg ringer til min mor på hendes arbejde og vi kører begge mod plejehjemmet. På vejen ringer de så tilbage til mig og fortæller mig at han er død. Min mor og jeg ankommer nogenlunde samtidigt og sammen får vi morfar gjort rigtigt flot inden resten af familien kommer for at sige farvel.

I dagene efter synes jeg der er så meget jeg skal, og så alligevel synes jeg intet jeg får lavet.

Begravelsen er vel overstået, hverdagen har igen meldt sig, og bryllupsplanlægningen er forsat igang.

Jeg er rigtigt glad for jeg fik spurgt min bror, og han glæder sig meget til det.

Jeg har heldigvis en masse at give mig til, hver onsdag bruger jeg 4 ½ time i vores lokale gymnastiksal på at underviser næsten 100 skønne børn og 60 voksne, og foråret er jo heldigvis sæson for opvisninger etc. Og sikke nogle dygtige børn jeg havde til opvisning her i weekenden, man kan ikke andet end bliver stolt og glad!

Derudover var der så lige en hyggelig weekend med familielejr på Sletten sammen med min ældste søn, og så arbejder jeg jo hver anden weekend, så synes egentlig tiden flyver afsted.

I morgen er der 100 dage til brylluppet, det er faktisk ret vildt!

Mangler stadig at høre fra 19 ud af 76 men de har da også lidt tid at svare i endnu.

0

Del dette indlæg

100 dage tilbage! Synes faktisk tiden flyver afsted!

Vi har talt om at tage på bryllupsrejse søndag eller mandag efter vielsen. Min mor har ferie og vil gerne passe ungerne! Det bliver altså underligt at skulle afsted uden dem! Det længste de har været hos mormor var 5 overnatninger!

Vi har talt om Kreta eller Rom men tror vi ender med Kreta, så bliver Rom til foråret i stedet!

100 dage..... Det er lige om lidt!

0

Del dette indlæg

Kære Dittemuzz,

Sikke en rørende og hjertegribende fortællling om din kære morfar. Han lyder til at have været en meget særlig mand, fyldt med varme og kærlighed. Det er så trist, når vi ikke længere har vores kære iblandt os, men når alt kommer til alt lyder det til, at han har fået en god "rejse" herfra, uden smerter og sygdom.

Jeg har selv altid drømt om at have min far til at følge mig op. Han var en utrolig dejlig mand, som jeg elsker og savner rigtig meget. Desværre døde han i 1998, men savnet er ikke blevet mindre. Da han ikke kan følge mig op af gulvet har jeg besluttet mig for, at få mit favoritbillede af ham og mig syet ind i kjolen tæt på hjertet. På den måde er han hos mig hele dagen alligevel, og det er jo en dejlig tanke. Du kan jo overveje at gøre noget lignende med din morfar.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for din besked Pia, jeg har meget overvejet om jeg skal have et lille billede med af morfar i min buket. Synes også det er en sød ide at få det syet ind i kjolen, det vil jeg lige overveje.

0

Del dette indlæg

Endnu en milepæl! 3 måneder til bryllup! Synes tiden går hurtigere end jeg forventede da vi bestemte os for en dato i januar!

Mangler stadig svar fra 21 men SU er jo også først til maj.

Sidder lige nu i sommerhuset sammensmeltningen h2b og alle ungerne, om lidt skal vi ind og kigge lidt i IKEA så jeg kan få lidt inspiration til ungernes nye værelser som meget gerne skal være færdige 1. Maj!!!!

0

Del dette indlæg

Held i uheld ....eller?

Har forsøgt at overtale kæresten til at vi skulle have nye ringe men han syntes godt om dem han valgte dengang da vores datter blev født, men jeg ku evt få en sten i.

Idag er han i byggecentret og da han læsser gipspladerne ind klemmer ringen ham og den ryger i lommen. Telefonen ligger i lommen, og mens han er ved at læsse ringer den.

Da han kommer hjem og har læsset af er ringen væk.

Har ringet til butikken og de har kigget udenfor men kunne ikke finde den. Så nu skal vi nok have nye ringe alligevel, og selvom jeg gerne vil det få er det da lidt trist at den er væk alligevel....

0

Del dette indlæg

Øv, det var da træls. Det var jo ikke helt på Den måde du gerne ville have nye ringe. Håber i finder den :)

Jeg fandt engang en guldring der havde været væk i 10 år. Ejeren blev rigtig glad. Hun havde mistet den da hun var igang med havearbejde. Da jeg overtog huset og var gang med at grave i haven fandt jeg den :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, det var da træls. Det var jo ikke helt på Den måde du gerne ville have nye ringe. Håber i finder den :)

Jeg fandt engang en guldring der havde været væk i 10 år. Ejeren blev rigtig glad. Hun havde mistet den da hun var igang med havearbejde. Da jeg overtog huset og var gang med at grave i haven fandt jeg den :)

Ja det ville være skønt hvis den dukkede op men jeg tror det desværre ikke. Skriften inden i er næsten væk og så er det jo en rind guld ring så den er let at lave om :-(

Men skulle nogen finde den ville det være fantastisk! Med lidt god vilje kan man ane teksten " DITTE 14-05-07"

Kan sørme godt forstå hun blev glad! Hvis du kommer forbi Jem og Fix i Viborg må du gerne finde min også! :-D

0

Del dette indlæg

Det var lidt skægt for lige inden jeg tog det sidste spadestik, havde jeg sagt "gad vide om der snart dukker en skat op" og pludselig kunne jeg se nogle glimte. Den var stadig pæn. Der havde kun været en ejer af huset, så jeg vidste hvem ringen tilhørte :)

Jeg kommer næppe til Jem og Fix i Viborg. Men krydser fingre for, at den der finder ringen, aflevere den

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Træls måde at miste sin ring på! :( Håber da en venlig sjæl indleverer den i butikken - men chancen er nok desværre ikke så stor.. :td:

Håber i finder nogle nye smukke ringe... :loveboard:

Ja jeg håber også men der manden jeg talte med fortalte at der var en rist lige omkring der hvor min h2b havde parkeret så jeg er ikke så tror desværre ikke vi er så heldige men håbet er lysegrønt!!!! :-)

0

Del dette indlæg

Har kigget på ringe i dag, og hvor er der mange flotte men bliver altså lidt nærig ..... Sikke nogle priser hvis vi skal op i nærheden af samme type ring som den vi mistede. Min stakkels kæreste var bestemt ikke nærig da han købte dem den gang!!! en meget smuk 14k enkel guldring med 2 riller i så den ser ud til at være sat sammen af 3 ringe.

I sin tid blev vi forlovet på vores datters fødselsdag og jeg har altid kaldt den min "Laura-ring" ligesom jeg har en smuk hvidguldsring som er min "Lucas-ring" og Laura spørger ofre hvilken der er hendes og nu kommer dilemmaet så:

Når vi nu skal have nye ringe og er blevet viet, kan man så stadig bære sin forlovelsesring?

Jeg har altid båret min Lucas-ring på højre for der passede den bedst da han blev født, og havde vi beholdt vores forlovelsesringe havde jeg fået den lavet mindre og bare byttet rundt på ringene, men nu ender jeg jo med 3 så Lucas og Laura ringene på venstre og den nye på højre... ( håber det giver mening)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til! :) Er slet ikke nået omkring din tråd endnu. Syns det er vildt så meget du allerede er nået .... det ville jeg jo sleeet ik ha kunnet, hehe .... og ift. ringene ... altså det er et symbol og en ting .... det er self ærgeligt, at den er væk, men det er en ting, hehe.... og nu hvor du såååå gerne vil have nye, så var det jo et el andet sted meget godt, haha.

Altså jeg syns faktisk godt man kan bruge forlovelsesringen sammen med vielsesringen.... tror det kommer an på, hvordan den ser ud osv. Men altså... jeg syns da sagtens man kan det :) Det er kun een selv, der sætter grænser :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til! :) Er slet ikke nået omkring din tråd endnu. Syns det er vildt så meget du allerede er nået .... det ville jeg jo sleeet ik ha kunnet, hehe .... og ift. ringene ... altså det er et symbol og en ting .... det er self ærgeligt, at den er væk, men det er en ting, hehe.... og nu hvor du såååå gerne vil have nye, så var det jo et el andet sted meget godt, haha.

Altså jeg syns faktisk godt man kan bruge forlovelsesringen sammen med vielsesringen.... tror det kommer an på, hvordan den ser ud osv. Men altså... jeg syns da sagtens man kan det :) Det er kun een selv, der sætter grænser :)

Tak :-) har været her en del men får ikke skrevet så meget :-)

Hvad angår ringene så har du helt ret, og kan godt mærke at h2b er mere skuffet end mig, men synes alligevel at det er lidt trist for har jo elsket den ring i snart 5 år... Ambivalent beskriver mig nok meget godt

0

Del dette indlæg

Milepæl kun 10 uger! Vildt så hurtigt tiden går!

Tirsdag er der S.U. på invitationerne og der er 6 der ikke har svaret endnu men ellers kommer de fleste. So far kun 5 afbud ud af 73 og de 5 havde vi regnet med ( bor på Grønland bla...)

0

Del dette indlæg

Wiii, skønt at være et skridt nærmere så :)

Og hvor dejligt at de fleste gæster kan komme :cheerleader3:

Ja det er skønt. Synes tiden går helt vildt stærkt, det er jo lige om lidt....

Mangler stadig at høre fra 6, og sidder nu og overvejer om jeg godt kan tillade mig at skrive til dem og spørge om de har glemt det?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer