BirgitA

Inspirationstråd for Birgit & Niels 16. juni 2012

12 indlæg i dette emne

Velkommen til alle på sitet!

Jeg vil også forsøge mig med en lille planlægningstråd til vores bryllup.

Det skal nok mest bruges som en metode til at huske egne ideer og inspiration, men I er meget velkomne

og I må låne og stjæle ideerne lige så tosset I vil :-)

:heart:

En kort præsentation af min H2B og jeg

Min mand er jordens dejligste kæreste. Han støvsuger og rydder op og den slags mens jeg er på arbejde, og står glad og forventningsfuldt og venter på at jeg bliver glad når jeg opdager det. Og det gør jeg, for hvor er det dejligt. Han tænker mere på om jeg har det godt end jeg selv gør. Han giver gaver når jeg ikke forventer det, og han får mig til at føle mig smuk. Jeg snupper ham endda i at lave elevatorblikket på mig hist og her, så han er også en rigtig mand, måske det er på sin plads at tilføje sømand. Hans humor er bare god, jeg kan grine så meget af det han finder på, og vi smådriller hinanden på en rigtig skæg måde. Så i sådan en drømmetilværelse med daglig forkælelse på husarbejdet, hyppige gaver, masser af søde og frække sms'er, de skønneste lange breve når han er væk, komplimenter og små klap bagi svæver jeg rundt på en lyserød sky af lykke

:loveshower:

Budget eller luksus?

Vi holder festen i de smukkeste omgivelser. Et vaskeægte herregårdsbryllup blev det på mirakuløs vis til. Jeg ved ikke rigtigt, må have sendt nogle tilpas våde hundeøjne over bordet for jeg har ikke nævnt det med ét ord at det var det jeg ønskede. Med få penge på min konto var det ligesom ikke et issue uanset, og at afpresse min kommende mand et dyrt bryllup syntes som en dårlig start. min kæreste gik pludselig fra spejderhytte/havebryllup på lavt budget "og vi skal jo også have nye vinduer" til det helt store drømmebryllup som ved et trylleslag. Og det bedste ved det er, at han bare skulle have lidt tid at tænke sig om, så fandt han nemlig selv ud af hvad hans ønskebryllup er. Og han render ovenikøbet rundt og siger, at han bare gerne vil gøre mig glad og lykkelig (jeg siger kun det her én gang; at opfylde et par sexfantasier er åbenbart godt givet ud :lol: )

Tak gode fe... jeg ville blive rigeligt lykkelig i spejderhytten og vi ville have vores livs dag, men nu får jeg også lov til at få drømmebrylluppet (jeg kan overhovedet ikke tåle at blive forkælet på den måde vil jeg så lige forsigtigt tilføje :o )

En mandag aften i januar

Starter min brudeplanlægning - i et excel ark efter en lille tilfældig samtale, og en udfordring. Lav et budget og lad os se på det. Det var sådan set frieriet. Og nu er jeg nok lidt grov, for vi blev forlovet i påskeferien 2011, men ikke sådan med frieri og ned på knæ og vil du giftes

Der er til gengæld masser af kærlighedserklæriinger i ham i det daglige

:kiss:

:shopping:

Onsdag i uge 7

Kjolen er købt! Hurraaa!

:cheerleader3: :cheerleader3:

Og den er bare så smuk. Men sikke en oplevelse. Og ups, jeg kom vist til at skuffe h2b lidt. Et tip! Der er faktisk en praktisk grund til hvorfor du ikke skal lade ham se kjolen, også selvom det ikke er på dig han ser den... :blush:

Lad i hvert fald være med at gøre som jeg og lad ham se alle billeder af samtlige 37 kjoler du har prøvet, for huha! hHn kom til at sige noget grimt om M I N kjole!!! (kunne have hamret stilethælen i gulvet i tøset fornærmelse, men måtte bide det i mig og være sød, jeg havde jo selv sagt han måtte se billedserien og han gjorde det jo af interesse for sagen uden at vide hvilken kjole jeg har købt).

Og hvis det så bare var det, men så sidder man jo der bagefter og tænker: hvad nu hvis jeg ikke indfrier hans forventninger når jeg går op ad kirkegulvet? Bare rolig - den er clearet helt af, og han taler selv om den der wauv effekt og at han slet ikke vil kunne lade være, og det ved jeg jo godt...

:oops:

Nå, men her er kjolen, og jeg glæder mig helt vildt til at bære den, for jeg føler mig bare... smuk og yndefuld i den.

post-57058-0-08867400-1332447113.jpg

Du kan se et par billeder af mig i den i dette link

Lørdag i uge 7

Feststedet er valgt - og nøøøj hvor er det lækkert

Vi har været mange steder. Både på Esbjerg egnen og vores gamle hjemegn ved Lemvig/Ringkjøbing.

I esbjerg så vi på Hjerting badehotel, som jeg kan anbefale. Der var smukke lokaler og hyggelig stemning, og maden er pragtfuld.

Vi så også på Gammelhavn Restaurant, men der manglede overnatningsmuligheder, og hvor fedt er det lige at se ud på den havn, når nu man ved ens kæreste rejser afsted med sådan et kæmpeskib igen engang? altså det var jo næsten som hvis Niels skulle være på arbejde på bryllupsdagen. Ej vel?!

Så vi endte med at vælge smukke, gamle, romantiske Nørre Vosborg. Langt fra os, men tæt på venner og familie.

Vi skal holde receptionen i riddersalen og vi må sidde i de gamle smukke møbler i stuerne og få kaffe og spise kagen. Hvor fedt er det lige!!!

:thumbsupsmileyanim:

post-57058-0-32341900-1332447355.jpg

post-57058-0-48451000-1332538515.jpg

Menuen

Mums, mine tænder løber i vand

Forretten er røget, lokalt krondyrvildt i sådan en cannelloni

Hovedretten noget oksekød fra kødkvæg der har gået på engene omkring herregården og en hel masse andet lækkert jeg har glemt

Desserten er 4 små overraskelser med friske jordbær, chokolade, marcipan, is osv.

Velkomstdrinken er SÅ fed!

Vi skal åbne champagner med sabel - det har jeg aldrig prøvet før sådan rigtigt, men jeg synes det er totalt fedt til en fest som denne her, og det er en lidt speciel oplevelse til en speciel dag

Resten har vi ikke helt på plads, men en bailey og en kop kaffe med en lille kvalitetschokolade til bliver der - og noget natmad.

Torsdag i uge 7

Svigerfar er overgearet

Og aftaler med 5 venner at de skal komme med hver deres Rolls Royce til brylluppet til at køre os og mange af gæsterne.

Sikke en sød tanke og meget fornemt. Og tænk sig at alle de mennesker gider køre så langt i så benzindrikkende en gammel bil for vores skyld.

Men vi er jo ikke royale, vel!!

:td:

Fik ham overtalt til at koge ideen ned til 2 stk. (en til os og en til vores forældre) og en klassisk åben mercedes sportsvogn til min mand at ankomme i, som alligevel er svigerfars egen bil.

Fredag i uge 11

Invitationerne er færdige

Og hvor er jeg stolt. Jeg har selv lavet dem og selv fundet på udseendet. det tog så sådan cirka 14 dage at lave de f... små kort med bundne sløjfer, monogram, sølvstempler, udskåret karton og pyntepapir og hvad har vi ellers.

Her er en hurtig lille prototype. Forestil dig at der er limet et transparent ark papir ind med teksten på, og på den ene klap sidder en informationsblanket og på den anden monogrammet.

post-57058-0-97038400-1332448489.jpg

Accessories

Og alt det der fascinerer mig

hvorfor kan man dog ikke bare bære det hele på en gang?!?!

Tasker

Redigeret af BirgitA
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til et fantastisk forum :balloons:

Lækkert feststed... det ser drøn romantisk ud :loveboard: Og sikke en lækker menu... mine tænder løber i vand!

Det er såååå fedt, når man har fundet DRØMMEKJOLEN - tillykke med den. Den er også rigtig smuk, så kan godt forstå du glæder dig til at bære den på Jeres store dag :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil se meeere, BirgitA!

'Siger hende, uden sin egen planlægningstråd, jeg ved det godt' :rolleyes:

Har alt for travlt med at læse alle de spændende tråde herinde!

Hvor lyder din H2B skøn. Fantastisk at du får drømmebrylluppet, det feststed ser magnificent ud :)

Spørgsmål - hvad havde han dog af grimt at sige om den flotte kjole? :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer