ninam

Pynt på bordende?

3 indlæg i dette emne

Kære Piger...

Hjælp...

Jeg er lidt lost mht pynt og borddækning... hvordan har i andre gjort for både at få plads til blomster og lys, og service og bordkort?? Der skal vel og være plads til gæsterne?:) Tænker samtidig også at hvis man eks vælger fyrfadslys så går der jo ikke mange timer inden de alle er brændt ud?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Fyrfadslys kan fås med 8 timers brændetid, hvis du vælger den slags levende lys. (4, 6 og 8 timer - det står på posen). Med 6 eller 8 timers brændetid når I helt igennem middagen og hen imod brudevalsen, hvor personalet kan skifte dem ud til nye.

Vi har store runde borde, så der er god plads ind mod midten til blomster og lys. Man kan lave festprogrammet i a6 format, og bare have flere sider i den lille bog, så fylder det ikke så meget.

Bordkortet kan laves på mange måder. Men hvis man virkeligt vil spare på pladsen kan man jo personliggøre festprogrammet med en lille fin etikette med gæstens navn, eller evt. binde en lille snor om servietten med en etikette i med gæstens navn. Det fylder ikke nede på bordet og kan lægges til side, men det mister det fine touch så snart servietten er i brug. Det skal du også overveje - skal det kunne se lækkert ud hele aftenen...?

Håber det kan bruges bare lidt.

En undertallerken som middagstallerkenen står på fylder meget. Jeg tænker på de der sølvtallerkener, som bare er til pynt. Dem kan man jo undvære at bruge hvis pladsen er trang.

Og ud over det handler det vel om at der er en passende afstand mellem alle ved bordene. Hvis det er behageligt at sidde 8 er det dumt til så lang en middag i jakkesæt og kjole osv. at stuve 10 sammen ved bordet. I kan jo prøve det af når I dækker op, hvis I selv gør det. Ellers ved personalet hvor mange der er passende.

0

Del dette indlæg

Der bliver desværre ingen personale, men måske jeg kunne finde to piger der gerne ville tjene lidt....

Ja lige præcis det med at bordene skal være pæne hele aften, lige så snart folk bruger servietten og der har været et par sange, synes jeg bordet begynder at sejle lidt...

Men god ide med at kombinere tingene, så sparer det på pladsen... TAK:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer