miama

Barnedåb + bryllup.. Farvetema?

9 indlæg i dette emne

Jeg er helt blank og har brug for inspiration.

Vi skal holde bryllup samtidig med at vores yngste (endnu ufødte) skal døbes. Jeg har forlængst besluttet at farvetemaet ved en pige skal være rød/hvid (lyserødt/hvid og lilla/hvid er brugt ved vores to første døtre), og ved en dreng skal det være en blå nuance og hvid. Har dog ikke lagt mig fast på hvilken nuance. Vi kender dog ikke kønnet på baby endnu.

Men hvordan kombinerer jeg det med en anden farve? Skulle vi udelukkende holde bryllup, ville jeg vælge farver som bordeaux, rosa, lilla, elfenben, sølv eks.

Jeg vil desuden gerne holde festen i ca 20 % barnedåb og 80% bryllup. Dermed også farverne.

Kan I ikke komme med lidt inspiration? :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jo, tænkte bare at vores 2. Datter havde et brunt/gyldent bånd om sin kjole. Men ser nok ikke nogle farvetemaer som specielt barnedåb.

Jeg ville personligt måske vælge

Pige: orange, pink, gul etc

Dreng: blå, lilla nuancer

0

Del dette indlæg

Ok. Jeg har dog en barnedåbskjole, som de andre to også er døbt i, og der følger et specielt bånd med, med roser og matchende sko og hue - og båndet er lyserødt. Der er også blåt bånd med roser, hvis det bliver en dreng. Det er et rigtig fint sæt, så det vil jeg helst ikke røre :-) Derfor skal temaerne være blåt/rødt, så det udstråler noget typisk pige/dreng også. Den røde farve er nok rimelig simpel at få flettet ind, det er nok sværere med den blå. Men er stadig på bar bund med hvilke farver, der skal sættes til. Men der er jo også lang tid til endnu. :wink:

Tak for dine forslag iøvrigt.

Jeg havde tænkt den blå sammen med limegrøn/hvid og evt sølv? Men går det mon?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes til sep. 2013 og håber på at de rnår at komme en lille bebs som så kan blive døbt samtidig. Lidt tidspress men jeg håber ;o)

Hvis det bliver tilfældet har jeg tænkt på lilla og limegrøn som tema. Med hovedvægt på lilla hvis vi får en pige og hovedvægt på limegrøn (måske lidt mere babygrøn) hvis det bliver en dreng. På den måde kan jeg allerede nu begynde at lave og planlægge tingene uden overhoved at vide om det bliver til barnedåb eller ej ;o)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer