ReginaA

Tale - konstruktiv kritik - tak

4 indlæg i dette emne

Vil I læse min tale og give noget konstruktiv kritik. Jeg synes selv at den er meget rådet. Og mangler det følelser?

Her it comes

Jeg er ikke en stor taleholder, men jeg VIL gerne sige et par ord til de mennesker som jeg og vi holder af og det er jo alle jer som er her i dag.

Jeg vil starte med at sige mange tak fordi I alle vil komme og fejre denne dejlig dag sammen med os og tak for al den hjælp vi har modtaget, for at vi kunne få den bryllup vi har ønsket os.

Kære mor og far

Tusind tak for at I er så dejlige som i er og at I har givet mig en dejlig og kærlig opvækst og værdier, som jeg også vil gerne give videre til mine børn. I har altid været der for mig og støttet mig i alle mine valg og det er jeg meget taknemlig for.

Jeg vil også sige en stor tak til dig Margus for det du er. Jeg synes at du er på mange moder meget inspirerende som mennesker.

Jeg sender også mine tanker til min anden storbror Andres, som desværre ikke kunne være med i dag pga. Estiske mesterskab i triatlon.

Jeg vil sige en stor tak til min svigerfamilie for jeres hjertevarme og at I fra dag 1 har taget mig til sig og budt mig velkommen i familien, Jeg kunne ikke ønske mig en bedre familie at blive en del af.

Men jeg har jo en familie mere – Sille, Heli, Anne, Moonika, og Kai. Ord kan vist ikke helt beskrive hvor glad jeg er for at I er en del af mit liv. I er alle helt fantastiske på sin måde og bidrager altid i vores livlige diskussioner.

Tusind tak for den fantastiske polterabend.

Specielt vil jeg sige en rigtig stor tak til dig Sille. Du har været en kæmpe støtte hele den tid jeg har boet her i Denmark. Du har altid været der for mig og du har aldrig bedømt mig, selvom vi måske nogle gange også kan være uenig. Du er et fantastisk mennesker og blev ved med det.

Kære Karsten, kære skat!

Det er en rutsjebanestur vi har været i gennem de 10 år vi har kendt hinanden. Vi kan virkelig skrive under på, at ægteskab er i medgang og modgang. Lige nu føler jeg at vi kan klare alt.

Jeg ved godt at jeg kan være lidt svær at leve med, men det kan du virkelig os. Jeg hader når du ikke rydder op efter dig selv, eller når du ikke vil komme i seng, selvom du 2 minutter senere falder i søvn på sofaen. Vi kan skændes over småting og du kan gør mig fuldstændig gal med din stædighed, men jeg kan ikke leve uden dig og jeg kan ikke lade være med at elske dig.

Jeg har prøvet at slibe nogle kanter i de 10 år, men det er ikke lykkedes for mig. Så alle dine venner kan jeg sige at du er blevet til den mand, som du altid har været.

I starten af vores forhold blev jeg meget syg og til dagligt har jeg med mit at kæmpe med. Du har altid været der for mig, selvom jeg ved at det ikke altid har været nemt for dig. Du gør altid dit bedste og det er jeg meget taknemlig for.

Når det er sagt mener jeg jo at vi allerede har bestået en stor prøve og selvom vi har været meget i gennem, har tiden ikke været spildt. Vi har fået to dejlige børn sammen, der hver dag giver vores liv indhold og mening.

Anton er jo fars dreng og ligner dig på så mange områder. Han har din stædighed og dit temperament men også din kærlighed og omsorg og hvis han bliver som dig, så skal det nok gå ham godt. Dig og Anton har noget helt specielt, og han ser meget op til dig – du er han stort forbillede.

Sebastian har været mors dreng men jeg beundrer virkelig din tålmodighed hvordan du med tiden fuldstændigt har vundet hans hjerte og nu vil han hellere slås med dig på sofaen end puttes hos mig. Han savner dig altid når du ikke er der og snakker om dig på en meget kærlig måde.

Sammen har vi skabt et hjem, en hverdag en familie, en fremtid – noget helt unikt. Kærlighed kræver tid, nærvær, balance, plads og fantasi men også forpligtelser, ansvar og tilgivelse.

Jeg vil gøre alt for at bidrage med det bedste til vores ægteskab. Og jeg prøver at gør alt hvad jeg kan for at ikke prøve at lave dig om mere Og hvis jeg alligevel kommer til det, er det jo kun fordi at jeg ved bedst

Jeg Elsker at vi er så forskellige

Jeg elsker dig for alle kys og kram jeg får hver dag.

Elsker at kigge ind i dine flotte øjne og for dit dejlige smil

Jeg elsker dig fordi du er den bedste far for vores to børn.

Jeg elsker dig for den fantastiske gourmet mad du laver til os hver dag.

Jeg elsker at falde i søvn med dig når vi holder hinanden i hånd

Jeg elsker dig min skat og glæder mig til at dele resten af mit liv med dig!

Da ord ikke kan omfavne, hvad du betyder for mig.. har jeg fundet en sang som jeg har bedt min bror at synge til dig, Så kommer berhaps love

Til slut vil jeg gerne udbringe en skål for min mand.

Karsten længe leve.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

MEGET dejlig tale!

Så smuk og flot!

Jeg synes ikke der mangler følelser, dem er der masser af!

Du skriver at du synes din tale er rodet. Det ved jeg ikke om jeg synes den er.

Du skriver også i talen at du ikke har boet i DK altid. Måske kunne det være en idé at få en ven eller veninde der er god til dansk stavning og grammatik til at læse den igennem for dig, der er nemlig nogle små sproglige fejl rundt omkring.

Jeg er sikker på at Karsten og resten af din familie bliver MEGET glade for din flotte tale :-)

1

Del dette indlæg

Jeg blev virkelig rørt over at læse din tale.. Den er smuk. Og jeg er desværre ikke enig i at der skal laves noget som helst om i talen. Du læser den vel ikke op?? De små fejl hist og pist er jo dig!!! Hvorfor rette den ægte vare. Det kan jeg ikke se meningen med. Det er jo ikke en skriftlig aflevering med en tale til dem du elsker allermest. :)

Men smuk og rørende, det var hvad jeg fik ud af den!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer