Felinity

'Bærende' brudebuket?

19 indlæg i dette emne

Hej skønne kvinder!

Ja, jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle kalde denne tråd.

Jeg kigger efter brudebuket inspiration, og kan faktisk godt li´ de få buketter jeg har fundet på nettet, hvor bruden ligesom bærer den på - og lidt op ad armen.

Lidt ala det her;

91e4qe.jpg

Jeg har forsøgt at søge efter flere uden held - hvad mon jeg skal søge efter på engelsk?

Er der nogle, der har erfaring med denne type buket? Dem jeg har fundet, har intet bånd forneden, så jeg bliver bange for, at de sviner på kjolen. Eller hvad siger I?

Er de besværlige at håndtere, sammenlignet med den mere traditionelle buket?

Mange tak for svar, og sov godt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er heller ikke lige til den form for buket. Men jeg synes omvendt, du skal go for it når det er det du gerne vil. :) Jeg ville snakke med min blomsterhandler om ideen osv. De har mange hæfter med billeder, sådan fandt vi min buket. :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville bare snakke med blomsterbinderen om det.. Jeg skal have en buket i den der stil, bare kun med Calaer , jeg ønsker en simpel buket, og ikke en alm. rund buket.. Det er jo alligevel kun i kirken jeg skal rende rundt emd blomsten, jeg har ingen planer om at rende rundt med den fra vi lander i festlokalet :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt du lige bringer det op! :) Jeg var inde på vores blomsterbinders hjemmeside i går og se nogle videoer hun havde lavet. Nej vi har ikke privat blomsterbinder, men det er hende der er hyret til at lave brudebuket :tunge: ... nå, tilbage til sagen :wink:

Hun sagde at de eneste blomster der kan have fritlagte stængler er calla'er.. alle andre blomster vil svine kjolen til og hun henviste nemlig til at de buketter man ser i udenlandske bryllupsblade er til pryd g ikke funktion, fordi de vil svine kjolen.. men hvad den slags buket så hedder... det ved jeg desværre ikke.. syns bare lige at jeg ville fortælle det med stænglerne :)

0

Del dette indlæg

Tusind tak for input og links, tøser :heart:

Jeg er også lidt i tvivl, om den vil være mere i vejen end til gavn! Men vil rigtig gerne lige se et udvalg af den type.

Min favorit blomst er Cala, men synes egentlig også om den helt klassiske runde buket med hvide roser, bundet stramt sammen.

Tænker lidt frem og tilbage, skal til tilretning i denne uge - måske det hjælper lige at se kjolen en gang til for at finde ud af, hvad passer til. Selvom de fleste buketter nok passer til :)

Tak igen, jeg checker links, Shedevil! Masser af inspiration dér, kan jeg se, taaark :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for input og links, tøser :heart:

Jeg er også lidt i tvivl, om den vil være mere i vejen end til gavn! Men vil rigtig gerne lige se et udvalg af den type.

Min favorit blomst er Cala, men synes egentlig også om den helt klassiske runde buket med hvide roser, bundet stramt sammen.

Tænker lidt frem og tilbage, skal til tilretning i denne uge - måske det hjælper lige at se kjolen en gang til for at finde ud af, hvad passer til. Selvom de fleste buketter nok passer til :)

Tak igen, jeg checker links, Shedevil! Masser af inspiration dér, kan jeg se, taaark :cheerleader3:

Skal du selv bestille buketten eller er det manden der står for det? Grunden til at jeg spørger, er fordi hende der binder min, binder den efter hvordan kjolen ser ud og min figur. Hvis du er i tvivl, så tag et billede af din kjole med ned til en blomsterbinder og sig at du er i tvivl om, hvilken facon buket der vil passe til dig og kjolen og hvad hun vil anbefale.. så skal du nok få en, der komplimenterer både dig og kjolen :)

0

Del dette indlæg

Skal du selv bestille buketten eller er det manden der står for det? Grunden til at jeg spørger, er fordi hende der binder min, binder den efter hvordan kjolen ser ud og min figur. Hvis du er i tvivl, så tag et billede af din kjole med ned til en blomsterbinder og sig at du er i tvivl om, hvilken facon buket der vil passe til dig og kjolen og hvad hun vil anbefale.. så skal du nok få en, der komplimenterer både dig og kjolen :)

God tanke, tak for det :)

Det insisterer min kommende mand på at tage sig af. Men måske han kunne få et billede af mig med i en hemmelig kuvert, og så kan jeg håbe på, at blomsterhandleren holder det for sig selv?

0

Del dette indlæg

God tanke, tak for det :)

Det insisterer min kommende mand på at tage sig af. Men måske han kunne få et billede af mig med i en hemmelig kuvert, og så kan jeg håbe på, at blomsterhandleren holder det for sig selv?

Det kan du nok godt :) Vi var faktisk sammen på besøg hos blomsterbinderen :) Først snakkede hun med mig, hvor jeg viste billede af kjole og tilbehør og viste billeder af buketter jeg godt kunne lide og fortalte hvilke farver jeg IKKE vil have (kan ikke fordrage gule, orange og røde brudebuketter!)

Da det var gjort gik jeg ud og så var Thomas alene med hende, hvor de i samrum har besluttet bukettens form og farver, men hvor blomsterbinderen også har taget højde for at den skal passe til mig og kjolen. Jeg ved absolut intet om, hvordan buketten ser ud, ud fra at hun har specialtegnet den til mig og at den koster 1750,- :) Jeg kan faktisk rigtig godt lide, at jeg har haft lidt at skulle have sagt, men at det i sidste ende er Thomas der bestemmer :)

Thomas ville oprindeligt ikke have, at jeg skulle have noget som helst at skulle have sagt, men så mødte vi Elisabeth hér til en messe og fik en snak med hende. Der blev han solgt på stedet, fordi begges ønsker netop bliver respekteret :) Det var måske en løsning? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke du blir træt af at bære den, min buket (omend den jo overhovedet ikke minder om den der :) ) var RIMELIG uhandy, vejede 7 kilo - og kunne iøvrigt ikke hænge, ligge eller stå! :lol: Men jeg elskede den! :wink: Indrømmet - på mange af billederne hjælper min dejlige mand med at slæbe fordi "Ej - hold lige ved - den er bare for tung......." :lol:

Du skal jo ikke rende rundt med den fra morgen til aften - du bærer den i kirken, og måske på billederne "on location".. Ellers ligger den jo ved jeres plads - eller på et bord til "skue" for gæsterne (det gjorde min) :)

Så hvis du kan lide sådan en type buket - så go for it! :)

0

Del dette indlæg

Man kan altid få bånd på stilkene, det er bare en del af designet...

Oki, tak for det, vidste ikke, om sådan noget bånd evt. "kvæler" blomsterne :)

(...)på mange af billederne hjælper min dejlige mand med at slæbe fordi "Ej - hold lige ved - den er bare for tung......." :lol:(...)

Haha, Shedevil, altså - Det var da også en god idé! Jeg går i tænkeboks og hører måske blomsterhandleren ad så, den kommer nok ikke til at veje 7 kilo! Din buket var fantastisk unik!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er lige præcis den type buket jeg regner med at skulle have. Synes de er så flotte! Men har også selv haft svært ved at finde inspirationsbilleder.

Tænker ikke den er mere besværlig at gå med, end alle mulige andre buketter. Som Shedevil skriver, skal man jo ikke rende rundt med den hele dagen :)

0

Del dette indlæg

Det var bestemt også en løsning, tak for det :) Vil lige høre min kommende mand hvad han synes om det! :biggrin:

Wauw, glæder mig til at se din specialdesignede brudebuket, Lene, det lyder lækkert!

Hvis du glæder dig, så prøv at være mig! :tunge::lol: Jeg eeeelsker blomster og jeg har en kæreste der synes at det er for ordinært og kedeligt at give blomster :shooter: .. anyway.. han synes at brudebuketter var pokkers dyre, indtil jeg sagde til ham at brudebuketten jo gerne skulle være den smukkeste buket jeg nogensinde får + blomsterbinderens udtalelser.. så var den potte vendt! :lol: Så var det lige før at 3000,- havde været helt ok :rolleyes: men for vores budgets og min egen samvittigheds skyld er jeg glad for at den ikke blev så dyr! :)

0

Del dette indlæg

Hvis du glæder dig, så prøv at være mig! :tunge::lol: Jeg eeeelsker blomster og jeg har en kæreste der synes at det er for ordinært og kedeligt at give blomster :shooter: .. anyway.. han synes at brudebuketter var pokkers dyre, indtil jeg sagde til ham at brudebuketten jo gerne skulle være den smukkeste buket jeg nogensinde får + blomsterbinderens udtalelser.. så var den potte vendt! :lol: Så var det lige før at 3000,- havde været helt ok :rolleyes: men for vores budgets og min egen samvittigheds skyld er jeg glad for at den ikke blev så dyr! :)

Haha, det var et meget smart argument du brugte dér, well played! :biggrin:

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer