Rikke aka rapanden

Brugt, hvor meget er i villige til at betale?

27 indlæg i dette emne

Der er en helt særlig glæde ved at købe noget nyt. En ny kjole, et nyt skørt eller lign. Man er den første der har det på - man ved det ikke fejler noget.

Hvis man skal afgive denne "glæde/oplevelse" skal der kompensation til - det skal være billigere - også så det kan mærkes. Køber tit brugt på TS - man det skal være under halv pris!! Og varen skal selvfølgelig være i orden.

Jeg ved godt det ikke helt er det samme - men jeg bruger rigtig rigtig mange penge på studiebøger. Og jeg køber dem næste altid fra ny. jeg synes nemlig at de brugte er for dyrt til slag. hvis en bog fx koster 900 kr fra ny - kan den måske købes for 700 kr brugt. bogen er jo den samme - men jeg synes det er irriterende at skulle bruge min "dyrebare" læsetid med at skulle forstyrres af andres overstregninger. Og hvis jeg skal gøre det, skal det være fordi der er mange penge at sparre.

Min brudekjole har jeg købt fra ny - men det var også dels fordi jeg havde meget svært ved at vide hvad jeg gik efter og derfor var det fint at prøve mange rigtigt i butikken - og da jeg så var forelsket så var det true love og jeg skulle ikke ud at lede efter en brugt! (har lige hentet den i går - og jeg GLÆDER mig). Hvis jeg skulle købe brugt skulle der spares MANGE penge - også fordi det er mere besværligt selv at skulle ud og finde skrædder til tilretning osv. bagefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med det udbud der er af brudekjoler osv. på udsalg, lagersalg og diverse sider (ja og ikke at glemme Kina), så er det købers marked... hvis man vil af med sin brugte kjole. Jeg kan se på DBA at der er stadig kjoler til salg, de var til salg da jeg kiggede efter kjoler for 2 år siden. enten vil hun ikke sælge den eller også er prisen for høj. En kommende brud har så mange steder at købe kjole nu, så prisen ikke er rimelig for hende... så smutter hun bare videre.

Det er svært at sætte pris på, det er en mavefornemmelse om man har gjort et "kup" der afgør det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer