Sweetness

Esajas kirken på Østerbro i København

8 indlæg i dette emne

Vi skal giftes i Esajas kirken, det er den vi hører til - vi er lige flyttet her til så kender den ikke rigtig. Da jeg ringer for at høre om der er plads til os siger kordegnen, at det da er i alt for god tid - og at de ikke har ret mange vielser. Er der nogen af jer der kender kirken - er blevet viet der eller har været der? Bliver lidt nervøs over hvorfor der ikke er ret mange vielser... :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke kirken, men til det med at det er i alt for god tid, så er der mange kirker der ikke bokker for ½-1 år før datoen.. Så det er der i hvert fald ikke noget unormalt i...

Kan det ikke tænkes der ikke er mange vielser, fordi der evt, er mange kirker indenfor kort afstand?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke kirken, men til det med at det er i alt for god tid, så er der mange kirker der ikke bokker for ½-1 år før datoen.. Så det er der i hvert fald ikke noget unormalt i...

Kan det ikke tænkes der ikke er mange vielser, fordi der evt, er mange kirker indenfor kort afstand?

Jo det kan du da godt have ret i :) Håber det bare er derfor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke kirken, men til det med at det er i alt for god tid, så er der mange kirker der ikke bokker for ½-1 år før datoen.. Så det er der i hvert fald ikke noget unormalt i...

Kan det ikke tænkes der ikke er mange vielser, fordi der evt, er mange kirker indenfor kort afstand?

Jo det kan du da godt have ret i :) Håber det bare er derfor.

altså jeg ved da at bare her i denne by vi bor i ( forstad til århus) , her er der 2 kirker... Og så er der kirker i de byer som sådan ligger rundt omkring, og det vil jo automatisk gøre at der ikke er så mange vielser i hver kirke, som hvis der kun var 1 kirke..

Nu kender jeg som sagt ikke kirken, men det kan også være den har et udseende, som gør at folk vælger den fra? Altså jeg ville ALDRIG blive gift i den kirke vi høre til, jeg syntes simpelthen den er så grim.. Så vi har valgt at blive gift i den kirke som er i den by jeg er opvokset i, og som jeg har tilknytning til..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom man ikke tror det når man er herinde, er der ikke mange vielser i øjeblikket. Det fik jeg at vide da jeg ringede til vores kirke (i provinsen, vi tager hjem til Nordsjælland og blir gift). Kirketjeneren synes mere end 12 mdr. før var lang tid, hun var mere vandt til ca. 6 mdr. Desuden er det mit indtryk at der er ikke er så mange krikelige vielser i KBH fordi

1. mange unge studerer og bliver ikke gift

2. De store kirker er populære, fx Vor Frue, det er de små ikke.

3. Mange er tilflyttere og har derfor ikke noget forhold til deres lokale kirke og tager derfor tilbage til deres rødder når de skal giftes.

Vores lokale kirke "Tagensbo kirke" er MEGA grim og der var 0 vielser sidste år - og man forstår hvorfor!!

Du kan se statistik over Esajas kirken HER De havde 5 bryllupper og 2 velsignelser sidste år, så nogle var der, men ikke just overbooket :) Det ligner ellers en flot og stor kirke! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøvede lige for sjov at google kirken og se billeder af den. Synes den er virkelig flot. Ikke landsbykirke flot men stor og flot, så tror ikke du skal være nervøs.

Ja, jeg synes også den er flot. Jeg har undersøgt det lidt mere, sognet er ikke ret stort, så det passer nok med, at der ikke er ret mange vielser :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes i en kirke i København, nærmere bestemt på Nørrebro.

Vi gik ganske enkelt på kirkevandring og faldt for denne primært pga. præsten.

Vores er en fin lille bykirke uden gulvtæppe (hvilket var et must for mig). Den er ikke noget "særligt" ift. så mange andre i København.

Men da vi ikke ville kunne fylde en kæmpe kirke op med mennesker, valgte vi en af de mindre.

Jeg synes slet ikke, du skal bekymre dig om hvorvidt andre vælger "jeres" kirke.

Tag en tur ud oplev kirken og præsterne til gudstjeneste og find ud af om det er "the one".

Jeg kender godt lidt til Esajas kirken og synes bestemt det er en smuk kirke!

Gulvtæppe? Er der kirker der har det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer