D&SHoffgaard

Min tale - Hvad synes I?

4 indlæg i dette emne

Har lavet første udkast til min tale. Det var egentlig ikke meningen, at jeg ville holde tale, fordi jeg er alt for genert og hader at tale i en for stor forsamling.

Men har fundet en løsning, som jeg tror, jeg kan føle mig tilpas med.

Regner med at dreje hans stol, jeg så kan snakke direkte til ham og snakke til ham. Har skrevet hele talen ned, så hvis det bliver for meget for mig, tager jeg det jeg kan af den og giver ham resten af talen, som et brev. Men håber selvfølgelig, at jeg klare den hele.

Vil meget gerne høre jeres mening omkring det jeg har skrevet og bare kom med noget konstuktivt kritik:

Kære Dennis, kære skat.

Du havde nok ikke regnet med at jeg ville rejse mig. Men jeg vil forsøge at at sige et par ord alligevel.

Det er nu 2½ år siden du friede til mig og endelig står vi her. Efter en lang og sej kamp. Vi har godt nok haft mange op og ned ture, både med brylluppet og generelt. Jeg har flere gange i det sidste halve år sagt, at dette ikke ville være alle de tude ture og til tider LIDT hysteriske anfald værd, men i dag er det.

Heldigvis er du en god støtte for mig, og er altid oppe, når jeg er nede. Du trøster mig, og er tålmodig og kan få mig ned på jorden igen, bare ved at kigge mig dybt i øjnene, med dine smukke brune øjne. Du har været en kæmpe hjælp under min mors sygdom og død, hvilket jeg vil takke dig for.

Du er helt din egen og bestemt ikke som alle andre. Vi er på nogen områder MEGET forskellige og ikke alle har syntes, vi er det rette match. Første gang jeg hørte om dig, fra Linda, fik jeg af vide, at du bestemt ikke var min type, men du viste dig, at være den helt rigtige for mig. Vi gror sammen og du er ikke ligeså højt flyvende, mere. Du har fået styr på økonomien og køre i et lavere tempo. Jeg har derimod lært, at være mere åben og social, samt ikke at tage livet alvorlig hele tiden.

Vi har en fantastisk kemi, har mange fælles interesser og er lidt skøre. Min far har engang sagt til mig, at lige børn lege bedst, men det er modsætninger er mødes. Men jeg synes, vi både har mange ligheder og forskelligheder og det styrker os som par.

Vi ved, hvad hinanden tænker og har fuldført hinandens sætninger siden 2. gang vi mødtes og vores veje har krydset hinanden flere gange, uden at vi har vidst det. Vi har gået på samme højskole, mødtes på nettet uden at vide hvem vi var, og været til samme teaterforestilling. Endelig mødte vi hinanden takket være vores lille ørkenens sønner loge og dette har ændret mit liv.

Skat, du er mit et og alt. Kan ikke leve uden din nærhed og kærlighed. Elsker dig helt til månen og tilbage igen.

Rejs jer op og skål med mig, for min Dennis.

Til sidst vil der blive spillet en bid af denne sang, som er vores sang:

http://www.youtube.com/watch?v=9PdJJ9Ry9Zo

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv røv ringe til taler.. Og har monster svært ved at rejse mig foran en hel forsamling, så thumbs up for dig ( er på mobilen så ingen smileyer :-/ )

Nu til din tale : jeg fik et sug i maven da jeg læste den, og jeg syntes den er smuk som den er.. Ingen kritik herfra :-) ( og et kort øjeblik gav du mig modet til selv at holde tale på dagen, men det forsvandt hurtigt igen :-/ )

Men altså : du for sej :-)

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en virklig god tale og synes det er super flot at du tør, jeg har heldigvis over 1 år til selv at få overtalt mig selv. Min kæreste er allerede begyndt at spørge om jeg gør det så noget må der jo ske. Nå men tilbage til din tale, jeg synes den er tilpas personlig uden at man som tilskuer mister tråden. Det synes jeg er vigtigt for selvom den er til ham så skal gæsterne jo også kunne forstå/føle den. Super godt gået!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer