Ina Merethe

Bryllupsplanlegging og frustrasjon, normalt ?

7 indlæg i dette emne

Heisann

Overskriften her, sier kanskje litt.

Er det bare meg som er overfølsom, eller er dette kanskje helt normalt.

Har hatt ei lang natt hvor jeg har sittet barnevakt, og da går tankene til bryllupsplanleggingen.

Nå er det ikke lenge igjen for oss, og selvom det meste er i boks, er man jo alltid litt småbekymret for enkelte ting. Jeg har en mann som jobber på sjøen. " uker på jobb, og to hjemme...

Så denne bryllupsplanleggingen er det for det meste jeg som har tatt meg av.

Han har vel deltatt i litt som å velge meny, musikk til brudemarsjen osv.

Men så er det kanskje slik at man skulle ønske de kunne gjøre litt mer, når det er såpass mye å ta seg av, men hva skal man egentlig forvente?

Jeg merker jeg blir litt såret, når jeg føler han ikke deltar så mye. Men så hjelper det heller ikke å si for mye, for da ender det jo opp med sure miner, og det liker ikke jeg igjen :-)

At dem bare kan ta å ordne "en" ting. burde vel ikke være for meget...?

Jeg som kanskje er litt sårbar for tiden bare.

Men tidligst i januar da vi var på ei bryllupsmesse sammen, fikk alle menn utdelt et ark om tips til kurs om brudevalsen. jeg var ikke klar over dette selv, at dette var noe mannen skulle gjøre å ta damene med på, stemmer det, eller?

Jeg har spurt han sikkert 100 ganger, at jeg håper vi snart kan ta å gå på kurs, å lære noe gøy, noe annet utenom det vanlige. jeg har så lyst å overaske gjestene.

Noe alla dirty dancing..

Men han har aldri nevnt noe mer, så da har jeg sluttet å mase..

Helt frem tild et i dag ble tatt opp, merkelig nok fra han sin side. Da han spurte om det var for sent å melde seg på kurs.

Kursene går jo ikke når det passer oss, disse er jo lagt opp til spesielle tider.

Og ettersom han er på jobb 2 uker i strekk, så er det nå ikke mange uker igjen liksom, så det er vel for sent.

Det gjør litt vondt.

At vi kanskje har danset 2 ganger sammen i løpet av alle disse årene vi har vært i sammen, så skal vi ikke få dele en dans sammen på bryllupsdagen engang.

Så er spm da, om er det for mye å forvente at mannen kanskje hadde deltatt litt mer, så vi kunne fått gjennomført dette?

Er redd det er altfor sent desverre..

Men tar gjerne i mot litt råd og tanker fra dere.

Det er 1000 ting å ordne til et bryllup, og jeg sitter vel ikke langt fra daglig med alt fra papirarbeid, til andre planlegginger, og alt blir jo mye lettere om begge gjør litt?

Snufs...hilsen ei trøtt dame, som er litt såret fordi kanskje det alt er for sent å lære drømme dansen til den største dagen i livet.

Humøret er nok litt bedre etter å ha sovet litt etter denne langa natta :rolleyes:

God natt, og ha en fin søndag alle herlige folk :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan du er irriteret over at føle der mangler initiativ. Er bryllup er stort, og det kan være svært at planlægge alt alene. Især de store beslutninger.

Men selvom i ikke har taget kursus - tror du så i sagtens kan danse? Måske ikke ligesom de gør filmen. Men i kan da sagtens danse hele natten alligevel. Skidt med om det kønt og i takt :)

0

Del dette indlæg

Ja jeg kender det alt for godt!

Jeg har bedt H2B om 1 eneste ting - nemlig at sørge for en fed Amerikaner bil vil bryllupskørsel. Nu er der snart kun 1 måned til vores bryllup, og han har stadig ikke fået booket en bil til dagen. 1 lille bitte ting - jeg har planlagt HELE festen, sørget for aftaler, taget initiativ til ALT, men den ene ting han skal sørge for, bliver bare ikke gjort :shooter:

Mit forslag mht. dansen, er evt. at få nogle enetimer? Det er ganske vist noget dyrere end at gå på hold, men til gengæld også meget mere intensiv træning. Og så er det nok også nemmere at få til at passe med din kommende mands arbejde.

0

Del dette indlæg

Jada, danse kan man. Men helt ærlig, så kan ikke han. Han har både sagt det,og jeg har sett. Så en bryllupsdans, må man nesten øve inn i forkant føler nå jeg :-)

Nette: Så utrolig kjedelig og trist for din del også, for jeg mener 1 ting, burde de kunne ordne uten problemer, og uten å bli mast på eller minnet på. Når enn tenker på alt det andre du står for ?!

Så veldig dårlig med insiativ der.

Får du kanskje hjelp av foreldre eller noe med noe?

Jeg får jo ingen hjelp der..ettersom vi skal ha det i utlandet, så er dette ting jeg må ordne selv, og da er det ganske mye å holde styr på.

Men håper nå det ordner seg til slutt.

Også med dans, for jeg føler en bryllupsdans er en flott, og viktig del av denne dagen :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dine frustrationer, og jeg tror helt ærlig den eneste måde at få styr på det, er ved at sige til din kommende mand, at du gerne vil have han deltager og du bliver såret over han ikke deltager. Det har jeg sagt til min kæreste, og det hjalp da, lidt ;) Men der er et år til vi skal giftes, så det er måske meget normalt :) Har du ikke noget familie eller nogle venner der kan deltage i planlægningen af brylluppet, når nu du er så meget hjemme alene? De fleste elsker jo bryllupsplanlægning! :)

0

Del dette indlæg

Håper å få han med på det etterhvert, så det ordner seg nok. Slikt skal jo være morro, eller hva ? =) for begge to.

Når det kommer til bryllupsplanleggingen å hjelp, så har jeg desverre ikke stort til hjelp.

Litt sårende å vondt. Vi skal jo ha det i utlandet. Men familien ha aldri tilbudt seg å hjelpe engang, de spør også utrolig lite hvordan det går.. og da får jeg meg heller ikke til å spørre når de viser null interesse.

Bare slik som å gå på en bryllupsmesse, og ha et ønske om å få med sin søster..som burde være null problem.

Hun sa først ja...men kom dagen før( når jeg gledet meg som en unge) Og sa det at hun ikke kunne styre med bussen helt til byen, så hun ville heller være hjemme å slappe av..

Hvor ofte går man på bryllupsmese, ? Skjeldent. Og når de ikke kan ta seg tid til det å støtte, så får det bare være desverre :-)

Men jeg derimot, hadde hun spurt meg, hadde det aldri vært en tanke engang, jeg hadde gått med m en eneste gang. Se på kjoler, å inspirasjon, ja bare kose seg rett å slett.

men man er alle forskjellige da.

Så jeg var på messen alene.

Og det endte godt også..det ble holdt en konkurranse i fortid hvor vi kun skulle melde oss på å fortelle hvor og hvilken dato vi skulle giftes.

Og det ville da være en 1,2 og 3 plass.

Premien på alle de plassene viille være forskjellige gavekort på ting som skulle gå til bryllupet.

Og jeg fikk en 2 plass..med masse gavekort, til en sum av hele 17.000 kr. fordelt på gullsmed, blomster, brudesalomg, hotell++.

Stum, og skjelven gikk jeg opp på scenen å tok m glede i mot gavekort, så en tur dit alene lønte seg nå vertfall :-)

Er det noen her som har vært på messer å fått noe inspirasjon derfra?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer