AnnaPerenna

Hvad koster receptionsmad?

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvad giver i for mad til receptionen og hvad får I? Vi har tænkt os, hjemmelavet boller, med de forskellige pålæg og ost også frugt til. Til børn får de hjemmelavet mini pølsehorn. Så håber vi håbe at det vil blive højst 1000 kr ialt

Står I selv for det? Ja vi vælger at bage herhjemme.... og sætter dem i fryser...

0

Del dette indlæg

Vi har snakket om fade med forskellig italiensk og spansk pålæg og ost samt oliven, syltede løg osv i den dur.. Med en masse hjemmebagte rustikke brød.. Vil gætte på små 2000 til 115 pers ca. Men jeg kan få det billigt og momsfrit gennem min chef, ( skal lige siges hun betaler momsen) og servere også bryllupskagen der som jeg selv laver.

0

Del dette indlæg

Vi har snakket om fade med forskellig italiensk og spansk pålæg og ost samt oliven, syltede løg osv i den dur.. Med en masse hjemmebagte rustikke brød.. Vil gætte på små 2000 til 115 pers ca. Men jeg kan få det billigt og momsfrit gennem min chef, ( skal lige siges hun betaler momsen) og servere også bryllupskagen der som jeg selv laver.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores receptions mad er med i kuvert prisen, og består af frugt og sandwich. Alt hvad de servere på feststedet er økologisk. Vi kommer selv med bryllupskagen :smiley-eatdrink026:

Prisen kommer vel an på hvad i gerne vil have serveret og hvorfra i bestiller?

Redigeret af Musenberg
0

Del dette indlæg

Vi kører også tapas-stilen og står selv for det. Jeg laver sangria, køber ciabattabrød, spansk/italiensk pålæg, oliven og så har jeg bagt en masse pizzasnegle, som er frosset ned og købt de der søde italienske mandelsmåkager. Derudover skal vi vente med kagen til dessert, så der bliver to slags muffins/cupcakes og brownies + frugt, gulerods/agurkestave. Jeg regner med at der er ingredienser for omkring 1800 kr. til et sted mellem 70 og 90 gæster og så kommer drikkevarer oveni...

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

1000 tak piger!

Vi ender med selv at stå for det - ost/pølsebord og så sætter jeg 2500 kr. af til det,vi skal handle i Metro så mon ikke det er ok?

Det tror jeg. Hvis I skal i metro, så kan jeg anbefale deres seranoskinke (uh, eller var det parma?). De har nogle store pakker med skiveskåret skinke, og det er ikke billigere end andre steder, men det er virkelig god kvalitet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi bruger ca. 4000 kr. på mad (minus bryllupskagen)

vi serverer hjemmelavede kanapeer (6 forskellige) bryllupskage og kransekage samt lidt frisk frugt og snacks

vi laver selv alt fyld til kanapeerne om fredagen og gør alt klar.. sådan så serveringspigerne (3) bare skal anrette og serveres dem løbende på fade under receptionen..

derudover serveres alle vine og cava til velkomstdrink og så har vi været i tyskland og købe sodavand/danskvand (dåser) samt lejet et fadølsanlæg, så de kan få sig en iskold øl :)

menuen står i min tråd... :)

Redigeret af Mynte
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner bare med at vi skal have kransekage :lol: har fået min svigermor til at bage det.. derudover bliver det med øl og vand.. men hvor meget det lige kommer til at koste?? det ved jeg ikke.. men vi regner ikke med mere et et par tusind MAX :unsure:

0

Del dette indlæg

12 kilo.... Woooow..... :lol: Der er da ingen gæster der går fra jeres reception uden et gedigent sukkerchok... :lol:

Men der skal jo også meget til at få den til "at løbe" - vi har sådan en lille fontæne og den kræver 2 kilo bare for at løbe... :blink:

Men det er altid et hit - og synes der er ret meget wow effekt over det til en bryllups reception... :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg håååber også at det giver en fed effekt på dagen og at det er noget folk ikke er vant til :)

Det skal nok blive en stor succes :). Det gad jeg godt opleve. Det er dejligt unikt og spændende.

Vi skal frugt og snacks og hyldebblomst drinks til receptionen. Den ligger tæt på selve middagen kl 18, vielsen er kl 15. Så det bliver kun lidt godt til ganen. Vi giver 75 kr. pr. person og der kommer kun dem vi har inviteret til festen også.

0

Del dette indlæg

Vi skal give 5000 kr for 5-6 forskellige tapas + frugtfade til 100 personer. Vi skal have fyldte crossainter, laksemousse, asparges med parmaskinke og mere i den dur. Vi laver selv små pølsehorn og frikadeller til børnene. Så det er meget rimeligt synes jeg :thumbsupsmileyanim: Derudover kommer bryllupskagen oveni.

Først havde vi tænkt på selv at lave det hele, men det får vi slet ikke tid til :wink: Så er det godt man kender nogle som kender nogle der lige kan hjælpe til .. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Vi serverer bryllupskagen til "receptionen" efter kirken sammen med en cava. Derudover har vi en slikbuffet og øl og vand. Vi skal vies kl. 14, så vi går ud fra, at folk kan finde ud af at spise inden. Desuden står der i vores kirkehæfter at vi vil komme tilbage fra fotografering ca. kl. 16.45, så i mellemtiden kan folk booke ind eller tage i pølsevognen :wink: Vi blev bare nødt til at stoppe et sted, så det har vi skåret væk :)

Pris for bryllupskage og slikbuffet er 1000,- (min søster laver kagen :) ) Drikkevarer til hele dagen inkl. ALT har kostet 11.000,-, men vi har været i Tyskland og er nok gået lidt amok! :rolleyes: Til gengæld vil vores familier gerne aftage resterne :thumbsupsmileyanim::lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige en update. Pizzasneglene blev som ventet spist. Pålæg og brød + gulerods/agurkestave var der rimelig afsætning af, og 4 slags kager var i overkanten. Havde MANGE brownies, muffins og cupcakes, der kom på køl og kom frem igen til kaffen, men det meste blev desværre smidt ud dagen efter. Det gjorde lidt ondt efter mange timer og et par brændsår i køkkenet. Så det er lidt for optimistisk at beregne at hver gæst tager et stykker af hver slags kage, hvis man laver flere slags :rolleyes: Og så drak folk i øvrigt slet ikke som svampe, så vi havde MANGE drikkevarer i overskud (har dog fået afsat en del)...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer