Sens

Tilretning af kjolen?

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja - i hvert fald i nogle tilfælde - ved at Lilly i KBH eksempelvis tager ca. 1200,- for oplægning af kjole, hvor min lokale skrædder tager 500,-

Wow, godt at vide.

Det er alligevel lidt af en forskel. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ska ha min kjole til skrædder fordi butikken (Nicolai) ikke selv har systue, eller egen skrædder De har dog to de anbefaler. :)

Aha.. :) Tak :biggrin:

Jeg tror jeg har set for meget "Say yes to the dress", jeg troede alle brudeforretninger havde egen systue :blush:

0

Del dette indlæg

Det troede jeg også! :-) Hahah, er glad for jeg ikke er den eneste! Og jeg har det også fra Say Yes To The Dress! Så det kom som en kæmpe overraskelse da de sagde i Nicolai at de anbefalede de her skræddere... Hih.

Ved du hvor du ska købe kjole? Eller kigge ihvettfald?

0

Del dette indlæg

Lilly i Århus har heller ikke egen systue, men har vist også en skrædder i de henviser til.. Jeg har dog valgt ikke at spørge derinde, da jeg selv finder en, for den de henviser til koster garanteret mere, end hvis jeg bare kommer "ind fra gaden" ved en anden skrædder.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Lilly i Århus har heller ikke egen systue, men har vist også en skrædder i de henviser til.. Jeg har dog valgt ikke at spørge derinde, da jeg selv finder en, for den de henviser til koster garanteret mere, end hvis jeg bare kommer "ind fra gaden" ved en anden skrædder.

Mange steder får du tværtimod rabat hvis du har købt kjolen der hvor de har samarbejde med... :) Sådan er det også ved lilly i Aalborg.. Jeg fik 10% rabat da jeg benyttede den skrædder de henviste til... For oplægning af kjole (med mange lag tyl), indlægning ved bryst og flytning af perler, dampning og strygningen - og mandens bukser blev lagt ud og op - og hele sættet blev dampet - gav vi 1250kr... :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange steder får du tværtimod rabat hvis du har købt kjolen der hvor de har samarbejde med... :) Sådan er det også ved lilly i Aalborg.. Jeg fik 10% rabat da jeg benyttede den skrædder de henviste til... For oplægning af kjole (med mange lag tyl), indlægning ved bryst og flytning af perler, dampning og strygningen - og mandens bukser blev lagt ud og op - og hele sættet blev dampet - gav vi 1250kr... :)

Af de priser jeg har hørt fra her i Århus, tror jeg bare ikke det kan betale sig.. For jeg kan se på skræddernes hjemmeside det koster mellem 250-500 sådan ca. at få lagt en kjole op.. Men har fået anbefalet en skrædder, ved ikke hvad hun tager for det, men regner med at bruge hende.. Kan selvfølgelig også være de priser jeg har hørt har været inkl. andet en bare oplægning af kjolen, jeg skal nemlig kun have lagt kjolen op, der skal dog også flyttes en knap, men det tager maks 5 minutter, så alt efter hvad det koster ekstra, så flytter jeg bare selv den knap..

0

Del dette indlæg

Det troede jeg også! :-) Hahah, er glad for jeg ikke er den eneste! Og jeg har det også fra Say Yes To The Dress! Så det kom som en kæmpe overraskelse da de sagde i Nicolai at de anbefalede de her skræddere... Hih.

Ved du hvor du ska købe kjole? Eller kigge ihvettfald?

Det bliver House of brides, da jeg elsker Maggie sottero.. :blush::biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Henviser de selv til det skrædderi, for det er skisme da billigt!

Og muligheden for at jeg kommer i en Lilly kjole blev lige fordoblet til 50% i mandags, da vi lige var inde at smugkigge! Hoooold da op hvor jeg bare elskede rigtig mange kjoler derinde! <3

Forkert quote, den var til Shedevil :D

Redigeret af Lasses forlovede!
0

Del dette indlæg

Hej Zillas..

Jeg har bemærket mange af jer leder efter skrædder.

Er det fordi man sparer penge ved ikke, at få den tilrettet i selve brudebutikken? :blush:

Tak på forhånd :biggrin:

I mit tilfælde er det fordi Lily i Århus ikke har en skrædder...

0

Del dette indlæg

Hej piger.

Jeg er skrædder med speciale i brudekjoler.

Jeg kan fortælle jer, at rigtig mange butikker scorer penge på at lade deres egen skrædder tilrette kjolen. De lægger typisk et beløb oven i det beløb skrædderen skal have, nogle presser endda deres skræddere så meget ned i pris, at de er stærkt underbetalt for deres arbejde, bare for at kunne tjene et godt beløb selv.

Det har jeg selv været udsat for flere steder, før jeg blev selvstændig og åbnede mit eget skrædderi.

Så der er faktisk ofte penge at spare ved, at gå direkte til skrædderen selv.

Der er dog nogle brudekjolebutikker, som er fair overfor skrædderen ( eller syersken, som det hedder, når man ikke har en skrædder uddannelse).

Jeg arbejder, ud over mine egne private kunder, for en af Aalborgs førende brudekjole forhandlere, her blander de sig ikke i mine priser og skal heller ikke have en andel af det jeg tjener, hvilket i sidste ende gør, at jeg kan give nogle mere fair priser og ofte en bedre service, da jeg ikke er presset på prisen :) Håber mit svar kan bruges til noget.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer