brudenOlga

LittleMissOlgaTurnsMrsOlga

64 indlæg i dette emne

Har længe overvejet en planglægningstråd men er bare ikke kommet igang... Nu er der kun 7 uger til vi skal giftes ham soldaten og mig :heart: .. så det meste planlægning er på plads... Men jeg kan da dele med jer andre zillaer hvordan vi har planlagt vores store dag : )

Jeg kan starte med frieriet... det var d. 25 december sidste år foran min familie... og aldrig har jeg set så fin en ring... hvidguld med en enkelt diamant i :a1221: ...... Ikke længe efter gik planlægningen igang...

Vores tema er sommerfugle.... Sommerfugle fordi de symbolisere en ny start og forandring og fordi de er så smukke :loveshower:

Der skulle jo vælges kirke, og der var Holmens Kirke på tale... men så var problemet for os at vi ikke synes der var noget sted at holde feste som lige var os. København har masser af steder at byde på... men ikke lige det vi ville have.. Jeg har altid drømt om at holde mit bryllup på Hotel Frederiksminde i Præstø. Så vi aftalte en tid med dem for at snakke om at holde vores fest der.

Og da vi kom derned var det bare der det skulle være. Det er så smukt og ligger i romantiske omgivelser og bære for mig utallige gode minder.

Præstø Kirke ligger lige ved siden af, og der kunne vi blive viet fordi både min farmor og farfar og mine forældre også er viet der.

Og så kunne planlægning jo for alvor gå i gang :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er hotellet : http://www.hotel-frederiksminde.dk/

Vi skal være i Foyen til receptionen og i Frederiksminde Salen til middagen og senere til brudevalsen og nattefesten. Til kaffen indtager vi scenen.

Da vi så lokalerne ændrede vi farvetema fra lyserøde nuancer til gyldne og grønne nuancer for at udnytte de fine lokaler og for at skabe en helhed vi synes bliver super smukt.

Bordene til middagen pyntes med guld swarovski krystaller samt store og små sommerfugle i de valgte farver. Det er de støvede nuancer som vi har valgt.

Til kaffen kommer der 3 cremefarvede roser på hvert bord, de stilles i hver deres lille vase med hver deres lille guldsommerfugl og på bordene strøes små tørrede blomsterhoveder i cremefarve med lidt guldglitter på.

Bordkortene er i guld og vi mangler at gøre dem klar.

Indbydelserne var i guld, min faster havde kniblet en lille sommerfulg til hver indbydelse som blev limet på sammen med grønne krystaller.

Vi er selv meget tilfredse med resultatet.

post-57348-0-95978300-1343575985.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præstø Kirke er så smuk, en rigtig lille landsby kirke. Det smarte er at man bare lige skal gå gennem kirkegården og så er man på Frederiksminde

http://www.praestoki...dex.php?id=1553

Vi har også valgt salmer og indgangs og udgangsmusik.

Indgang : Bachs Ave Maria

Salmer : O kristelighed, Glæderig og Underfuld samt Du som har tændt millioner af stjerner

Udgang : Mendelsohns Weddingsmarch

Det er min far og min brudepige der følger mig op.

Redigeret af brudenOlga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tøjet... hvad skal vi have på :

H2B skal bære flyvevåbenets selskabs uniform

Jeg skal have kjole på fra Sincerity bridal med korset og tylskørt fyldt med krystaller, perler og pailetter.

post-57348-0-75867000-1343577144.jpg

0

Del dette indlæg

Hvor ser kirken bare fin ud.. Og så ELSKER jeg jo at det hele ikke er så traditionelt, altså at de f.eks skal følges op af både din far og brudepige :thumbsupsmileyanim:

Brudepigen går nu lige bagved mig... der er jo et kæmpeslæb hun skal vogte over :lol: men det utraditionelle kommer ind fordi hun skal sidde oppe ved alteret sammen med min far og jeg :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Endelig!!!

Glæder mig itl at se alt det du har fundet på :)

Og så selvom der kun er 7 uger tilbage.

Mange Hilsner

Taaak...... jeg mangler at tage billeder af en hel masse... men skal nok nå det :)

0

Del dette indlæg

Hvor ser kirken bare fin ud.. Og så ELSKER jeg jo at det hele ikke er så traditionelt, altså at de f.eks skal følges op af både din far og brudepige :thumbsupsmileyanim:

Brudepigen går nu lige bagved mig... der er jo et kæmpeslæb hun skal vogte over :lol: men det utraditionelle kommer ind fordi hun skal sidde oppe ved alteret sammen med min far og jeg :thumbsupsmileyanim:

:lol: Jeg er faktisk også begyndt at overveje om jeg skal have en til at hjælpe, min nye kjole har altså også noget af at slæb, og jeg kan slet ikke ordne det selv, og stoler ikke rigtig på min fars kunnen :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol: Jeg er faktisk også begyndt at overveje om jeg skal have en til at hjælpe, min nye kjole har altså også noget af at slæb, og jeg kan slet ikke ordne det selv, og stoler ikke rigtig på min fars kunnen :lol:

Vi holdte dress rehearsal igår med kjolen på... og man kan ikke selv rette slæbet... synes du skal vælge en der kan hjælpe dig så din fine kjole kommer til sin ret :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal have kjole på fra Sincerity bridal med korset og tylskørt fyldt med krystaller, perler og pailetter.

I bliver HOTTE!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

I bliver HOTTE!!!! :thumbsupsmileyanim:

Yeahhhhhhh :balloon:

0

Del dette indlæg

Playliste.... vi er igang med playlisterne.....

Til receptionen har vi fået en pianist til at spille forskellige medleys af klassiske stykker, musicalstykker og disneystykker.... Det bliver så fedt :thumbsupsmileyanim:

Under middagen skal vi have en playliste med klassik musik

Til kaffen går vi over i jazz og swing og Ella Fitzgerald, Frank SInatra osv.

Efter brudevalsen og når baren er åben skal der dansen og hygges.... der havde vi så overvejet forskelligt blandet musik i alle mulige genrer... men vi er bare så vilde med det der swing, Glenn Miller f,eks, og med Frank og Ella og så tager vi også Christina Aguilerras album Back to Basics og Robbie Williams album... det han lavede med Sinatra numre og andet i den stil... :) Det er noget vi og alle vores gæster kan lide og man kan snildt danse til det også... Så jeg tror det bliver rigtigt fedt :happy:

0

Del dette indlæg

Åååhhhh har jo helt forsømt min tråd midt i al planlægningen..... Nå men status er nu at alle bordkort er lavet... igen har min fabelagtige faster kniblet små hjerter som vi har sat på bordkortene. De er i samme guld som invitationerne og i midten af hjerterne er der sat en grøn sten som i indvitationerne. Billederne er desværre for store til jeg kan loade dem her...

Vi har også fået styr på alle sommerfuglene og krystallerne til bordene samt lavet konfetti poser af brun tyl med creme farvede bånd eller guldbånd...

Bordplanen er lavet og vi skal blot lave 2 oversigter til gæsterne....

Kjolen er endeligt færdig... fik syet endnu flere krystaller og bling på skuldrene så nu falder stropperne helt perfekt. Jeg var ellers kommet i tvivl om stropperne.. men ikke mere efter de blev rettet til...

Vi har snakket med præsten og gennemgået alt det vi skal gøre på dagen og aftalt med kirketjeneren at alle blomster fra kirken skal ud på min farmors og min farbrors grav efter vielsen.

Har haft sidste møde med Frederiksminde.... og igen er vi så tilfredse og glade for vi valgte det til festen. Vi har også booket et værelse til mig fra fredag til lørdag fordi jeg ikke kunne overskue at stå op lørdag hos min farfar og bade osv og så til hotellet og blive gjort fin... Så lettet....

Så på lørdag ved jeg at der venter polterabend.. en lille tæt kreds og det var det jeg gerne ville. Den ene deltager kommer fra Kbh allerede fredag... så nu begynder sommerfuglene virkelig at danse min mave.....................

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har I tjekket alnummet "Crooners and Cocktails" (muligvis omvendt) ud? :) Det er også lige i den stil :)

Uhhhhh det skal jeg da lige tjekke..... tak :lol: ... crooners.. uhhhh love it.........

Ohhh yeahhhh GoldRumble.... det er jo alle de gode gamle ( eller det meste er ).... tak..det skal der investeres i... Helt sikkert vores smag i musik... :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer