Knuzzet

Diskret musik alternativ til tale

6 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg har ikke tænkt mig at holde tale for min kommende mand, da jeg hverken fysisk eller psykisk er i stand til, at stille mig op foran så mange mennesker. Generelt vis at skulle lave et indslag i løbet af dagen foran alle de mennesker er bare ikke mig! Forventer i forvejen at være at være total tomat ansigt under flere lejligheder løbet af dagen. (krydser lidt finger for, at min generthed forsvinder lidt i min lykkerus).

Men jeg ønsker jo så alligevel at gøre noget i løbet af dagen, som min kommende mand kan tænke på, at jeg arrangeret for, at vise min kærlighed for ham. Men det skal bare være et eller andet diskret.

Og så kommer mit spørgsmål til jer. Ville det være en underlig måde at gøre ”indslaget” ved, at i morgengave at give ham en lille kærligheds tekst fra mig, med en tillagt kærligheds lyrik som fortæller om vores tur til den store kærlighed og så under brylluppet måske efter brudevalsen, så invitere ham op og danse hvor jeg får musikeren til at sætte netop den sang på, som han fik lyrikken til?

Han selv vil ikke tænke over det er underligt med lyrikken, da jeg gennem tiden vi har kendt hinanden har ”sendt” flere sange og tekster hans vej og altid har været bedre til at skrive min kærlighed end at finde ordene mundtligt. MEN der er ingen af os som kan danse og vi har faktisk kun danset sammen en gang før og det var i januar til mine forældres sølvbryllup.

Så nu er jeg noget i tænkeboks og kunne godt bruge et par input. =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg syntes bestemt ikke det ville virke underligt.

Først og fremmest er det jo ikke et must at bruden holder tale. Mange brude gør det ikke og der er faktisk også gomme som heller ikke holder tale. Det styrer man helt selv.

Dernæst så er der jo noget symbolik i det du gør og selvom du ikke holder en tale hvor gæsterne bliver introduceret for "din lyrik" så vil det jo nok på en eller anden måde blive omtalt undervejs.

Jeg kan dog ikke blive klog på om du vil sætte tekst til et bestemt musiknummer eller give ham et musiknummer og en kærlighedstekst ved siden af, men det er sådan set underordnet. Bare musikeren kan spille det. Der skal man lige huske på at det ikke er alle musiknumre som egner sig til musikere. Der er musiknumre som er meget "flotte" og som falder til jorden hvis de spilles som en musiker kopiversion.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg syntes bestemt ikke det ville virke underligt.

Først og fremmest er det jo ikke et must at bruden holder tale. Mange brude gør det ikke og der er faktisk også gomme som heller ikke holder tale. Det styrer man helt selv.

Dernæst så er der jo noget symbolik i det du gør og selvom du ikke holder en tale hvor gæsterne bliver introduceret for "din lyrik" så vil det jo nok på en eller anden måde blive omtalt undervejs.

Jeg kan dog ikke blive klog på om du vil sætte tekst til et bestemt musiknummer eller give ham et musiknummer og en kærlighedstekst ved siden af, men det er sådan set underordnet. Bare musikeren kan spille det. Der skal man lige huske på at det ikke er alle musiknumre som egner sig til musikere. Der er musiknumre som er meget "flotte" og som falder til jorden hvis de spilles som en musiker kopiversion.

Jeg vil give ham en kærlighedstekst, skrive hvor dejlig jeg nu synes han er, og så ligge en lyrik ved siden af, som enlig siger det samme (altså også siger hvor dejlig han er).

Tænkte på om musikeren måske ikke kunne spille orginalen, hvis jeg selv medbragte den. Men det må jeg jo tage med ham, hvis jeg beslutter mig for det. =) Hvis ikke han kan, tror jeg ikke at jeg vil gøre det. Nemlig fordi, at den måske ikke kommer ud på den rigtige måde, hvis han ikke kan synge den ordenligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Exactly hvad jeg mener Det kommer nemt til at lyde malplaceret. Der er nogle musikere og bands der har en CD afspiller i deres anlæg. Andre har ikke. Den typiske one man festmusiker har nok ikke men det ville undre mig om han/hun ikke har en linjeindgang i sit anlæg hvor man lige kan sætte en Iphone på (med et minjack til phono kabel som kan fås i de fleste radioforretninger) . Du kan jo prøve at spørge vedkommende og høre om det er ok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Exactly hvad jeg mener Det kommer nemt til at lyde malplaceret. Der er nogle musikere og bands der har en CD afspiller i deres anlæg. Andre har ikke. Den typiske one man festmusiker har nok ikke men det ville undre mig om han/hun ikke har en linjeindgang i sit anlæg hvor man lige kan sætte en Iphone på (med et minjack til phono kabel som kan fås i de fleste radioforretninger) . Du kan jo prøve at spørge vedkommende og høre om det er ok.

Tak for dit indput. Også tidliger med, at det ikke er alle brude og gomme der holder tale/ laver indslag. Er absolut noget jeg vil tage med i mine betragninger. og så lige en god husker, hvis han ikke har cd afspiller, så om han ikke har anden stik indgang, til noget afspilning. =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du SKAL jo ikke hverken holde en tale eller andet til din mand den dag. Jeg har en veninde som ligesom dig, ikke bryder sig om at tale foran et publikum og hun have skrevet et digt hendes mand fik om morgnen da skiltes, som han kunne læse inden han tog i kirken. Han var MEGET rørt og synes det var en helt perfekt start på deres ægteskab. Det helt i hendes/deres ånd og det gav samtidig hende ro til at nyde bryllupsdagen, at hun ikke skulle holde en tale senere på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer