Christina26

Mit strandbryllup i det hollandske fladland

17 indlæg i dette emne

Nu har jeg luret lidt med siden vi fik fastlagt en dato for vores bryllup, og selvom det er god tid til, taenkte jeg, at jeg lige saa godt kunne faa oprettet min egen planlaegningstraad. :)

Lidt om mig:

Jeg hedder Christina og jeg er 26 aar og vanvittigt forelsket i min Sander. :a1221:

Jeg flyttede til Holland sidste vinter efter, at vi i 1 aar har boet sammen i Danmark, for hvad goer man ikke for kaerligheden?

Vi har to boern, hvoraf kun den yngste paa knap 6 mdr. er vores faelles barn.

Paa trods af, at savnet til familie og venner indimellem melder sig, saa elsker jeg, at bo her og jeg glaeder mig til, at sige ja til manden i mit liv, paa en strand her i det hollandske fladland.

Vi moedte hinanden under en ferie i Tyrkiet paa en strandklub et par dage foer vi begge skulle hjem og det var kaerlighed ved foerste blik. Der blev snakket meget den aften, og den efterfoelgende dag da vi moedtes til frokost inde i byen - og da han stod i min indkoersel halvanden uge efter hjemrejsen fra Tyrkiet var jeg for alvor solgt.

Der er ikke noget romantisk frieri at prale med, eller nogen fancy forlovelsesring, at vise frem - vi er bare blevet enige om, at tiden nu er inde til, at planlaegge en fest fordi, at vi gerne vil fejre, at vi har fundet kaerligheden og, at den selvfoelgelig holder altid :loveshower:

Groen = Er paa plads

Gul = Overvejer endnu

Roed = Har vi endnu ikke styr paa

Fastsaettelse af dato

Vielsessted

Gaesteliste

Invitationer

Tema/farver

Vielsesringe

Feststedet

Koersel (hvis vielsen finder sted i vores egen kommune)

Bryllupskage

Menu

Bordkort

Fotograf

Overnatning til gaester

Barnepige til boernene

Bryllupsrejse

Bruden:

Brudekjole

Danse kjole

Haaret/makeup

Sko

Brudebuket

Gommen:

Toej

sko

Redigeret af Christina26
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til, og tilykke med det kommende bryllup :)

Glæder mig til at følge med i sin planlægning :)

Kender følelsen af "hvad gør man ikke for kærlighed" godt nok skiftede jeg ikke land, kun ø(fra Jylland til Sjælland) men hvad gør man ikke for kærlighed :)

0

Del dette indlæg

Tillykke med det kommende bryllup! Velkommen til hertil og rigtig god fornøjelse med planlægngen.

Jeg er også en af dem der har fundet kærligheden i udlandet og skal holde bryllup der - synes det giver mange udfordringer i planlægningen mht overnatning, Transport etc.

Fantastisk med et strandbryllup! Ville vi også have valgt hvis vi skulle giftes her hvor vi bor.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup - kender I til nogle hollandske traditioner I vil inddrage eller skal det "bare" være dansk? (selvom.. hvor dansk er det lige at holde bryllup på stranden.. *hihi*)

0

Del dette indlæg

Egentlig gaar vi slet ikke saa meget op i traditioner, men jeg tror alligevel, at de danske traditioner kommer til, at dominere lidt.

Jeg ved faktisk ikke om de her i Holland har nogle sjove traditioner naar det kommer til bryllupper, maaske man lige skulle hive fat i svigerne og spoerge dem :)

0

Del dette indlæg

Datoen for brylluppet har vi besluttet skal vaere 26/7-2014. Foerst var vi blevet enige om, at vi gerne ville giftes august 2013, men det var lige modigt nok i forhold til budgettet, da vi i maj koebte bolig, og endnu er i gang med de sidste renoveringer. Datoen har har ikke nogen specielt betydning for os, vi ville bare gerne have en dato der ikke ramlede for meget sammen med ungernes og min foedselsdag, som ligger alle ligger i juli og august.

Vi droemmer om et fint med stadig afslappet bryllup paa stranden, kun med naermeste og fest til langt ud paa natten.

Vi har ikke noget fastlagt budget, men da det generelt er lidt billigere i Holland, forventer jeg, at vi vil kunne holde det under 60.000 - og saa kommer bryllupsrejsen oveni :)

Vi skal have en borgerlig vielse, og allerhelst paa stranden - men det er aabenbart ikke saa ligetil her i Holland. Saa vi overvejer lidt forskellige muligheder:

1. Vielse paa stranden hvis vi kan faa de noedvendige tilladelser

2. Vielse paa fest-stedet's (en beachclub) terrasse som allerede er godkendt til vielser

3. Raadhuset i den kommune vi bor i

Jeg mangler endnu, at finde ud af praecis hvordan vielsen foregaar her - jeg troede egentlig, at det foregik som i DK, men har laest lidt forskelligt paa nettet og er lige noedt til, at have fat i dem paa raadhuset og hoerer hvordan og hvorledes. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi inviterer kun de naermeste og det betyder saa at vi bliver omkring 20 - max 25, hvis singlerne faar partnere inden. Da nogle af gaesterne naturligvis kommer fra Danmark, og festen skal holdes i Haag (en times koersel fra hvor vi bor), skal der arrangeres overnatning.

Der er ikke overnatningsmuligheder paa beachclubben, men vi har indhentet flere tilbud fra hotellerne i omraadet. Den ene beachclub vi overvejer, ejer dog ogsaa et hotel, saa vi venter lige og ser om vi maaske kan faa en god rabat hvis vi vaelger, at holde festen paa deres beachclub og overnatning paa deres hotel.

Vi overvejer om vi skal arrangerer noget koersel for gaesterne til/fra Haag - men det er endnu i overvejelsesfasen.

Jeg har kigget lidt rundt paa nettet, men de faerdige bryllups-indbydelser man kan koebe her i Holland, er sgu lidt fesne. Ihvertfald har jeg ikke fundet noget der tiltalte mig endnu - saa mon ikke det ender med, at blive et DIY-projekt? Jeg er paa ingen maade den kreative type, men det kunne jeg jo blive... Eller noget :blush::lol:

0

Del dette indlæg

Jeg synes også virkelig det er svært, det med farverne!!

Vi er ikke rigtig endt på noget præcist; vores pocket invitationer endte med at være sort med sort plade i, billeder af os i farver og turkis skrift... Så sort og turkis kommer vi nok ikke udenom, men ved ikke hvilke andre farver der kommer... Mon ikke vi finder ud af det hen ad vejen...? :wink: :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer