Majstot

DIY bryllupskage

8 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg har nogle spørgsmål til alle jer gifte kvinder som selv har lavet jeres bryllupskage (andre er selvfølgelig også mere end velkommen til at byde ind :) )

Hvornår lavede i kagen i forhold til bryllupsdagen?

Hvad gjorde I mht stativ eller lignende til at stille kagen på?

Havde i stress på over selv at stå med bryllupskagen?

Kan I giver nogle for/imod selv at lave bryllupskagen?

Har I fortrudt at I selv lavede bryllupskagen?

Hvad kom kagen til at koste pr. person?

Håber at I kan hjælpe mig lidt med at få styr på tankerne omkring om jeg selv skal lave bryllupskagen - det skal lige sige at hvis jeg selv skal lave den så bliver det en islagkage :)

På forhånd mange tak for hjælpen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede min egen kage og har lavet en guide der besvarer alle dine spørgsmål :)

Hvis du trykker nede i min signatur på billedet af min kage så kan du læse guiden jeg har lavet til bryllupsklar.

Jeg har også en guide+indkøbsliste på min blog hvor jeg viser hvordan min egen bryllupskager er lavet :)

Håber det er hjælp nok :)

1

Del dette indlæg

Jeg lavede min egen kage og har lavet en guide der besvarer alle dine spørgsmål :)

Hvis du trykker nede i min signatur på billedet af min kage så kan du læse guiden jeg har lavet til bryllupsklar.

Jeg har også en guide+indkøbsliste på min blog hvor jeg viser hvordan min egen bryllupskager er lavet :)

Håber det er hjælp nok :)

Jeg overvejer mere og mere at finde et sted som vil lave bryllupskagen som jeg gerne vil have den... kommer vist næsten til at koste det samme - plus meget mindre stress omkring det.... men rigtig spændende at læse din guide og tak! :thumbsupsmileyanim::)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er enig med Mette. Hvis du ikke selv har prøvet at lave en sådan kage før, og du ikke har alle materialerne i forvejen, kan det godt gå hen og blive en halv dyr og stresset affære. Man skal virkelig have prøvet at lave sådan en kage FLERE gange, så man ved præcis, hvad man skal gøre hvordan og hvornår. Jeg lavede selv min kage, og jeg havde nemlig øvet mig længe inden - ellers var det aldrig gået godt! :)

Der er også flere herinde, der laver bryllupskager til biligere penge end professionelle.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar

Det er som ikke fordi jeg ikke selv er vant til at bage og har også "leget" med denne form for kager et par gange før og vil jo have masser af tid til at øve mig - det jeg bare tænker er hvor stresset jeg mon i forvejen vil være over alt det andet som der skal være styr på (pynt, mad mm) i dagene/ugen op til brylluppet, så derfor jeg ville forhøre mig om hvordan I som har stået med den store kage selv fik det til at hænge sammen og hvor stressende det var :)

Jeg kan se på nettet at jeg flere steder kan få en bryllupsislagkage til ca 70 personer for omkring 2500 kr og så er spørgsmålet bare om de vil pynte den som jeg gerne vil have det :rolleyes: - det ene sted pynter nemlig ikke med marcipan og derfor har jeg valgt dem fra og det var det som gjorde at jeg begynde at overveje selv at lave kagen, men nu undersøger jeg lige markedet igen for tror ikke at det til den pris kan betale sig selv at lave den - specielt ikke hvis man regner "time-lønnen" med :)

0

Del dette indlæg

Altså jeg havde et rigtig diy bryllup hvor vi både stod for borddækning og blomsterdekorationer osv selv. Jeg lavede selve kagen torsdag (med assistance fra mor og mand) og pyntede den fredag ude på feststedet mens nogle gode hjælpere hjalp med borddækning og blomster. Det nåede vi fint. Kagebundende havde jeg bagt 14 dage i forvejen og bare frosset ned, så var de klar til brug torsdag morgen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer