SuperKlar

Bordplan... HJÆLP

8 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at tænke så småt på bordplanen, egentlig mest for sjovt endnu, men der er dukket et problem op, som jeg lige vil prøve at vende med jer...

altså vi skal jo sidde i midten med vores forældre til hver side, og så tænker jeg at det så skal være bedsteforældre næstefter... MEN min kommende svigerfar har det ikke så frygtelig godt med hans svigermor (og det bliver bestemt ikke bedre efterhånden som hun bliver mere dement) og det vil være dem der kommer til at sidde ved siden af hinanden... men hvis ikke bedsteforældrene skal sidde der, hvor skal de så sidde?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne i lave et bord for de lidt ældre, og så sætte bedsteforældre der? Måske med onkler og tanter osv?

Til vores bryllup, havde vi valgt at sætte vores forældre sammen med deres søskende, for de havde mere at snakke om. Og de havde en perfekt aften og synes det var så rart, at sidde sammen. Ikke fordi de ikke ville sidde med os, men vi ville hellere sidde med vores venner :)

Vi sad ved runde borde...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo ikke nogen som siger at du skal følge traditionerne :)

Vi har allerede besluttet at jeg skal have H2Bs bestman ved siden af mig mens H2B skal have hans bedste veninde som også betyder rigtig meget for mig :)

Grunden til at vi vælger at gøre sådan er dels fordi jeg ikke har min mor mere og H2B ikke har hans far mere, så allerede der vil der går lidt kluder i det plus at jeg ved at min far vil blive slemt ked af det hvis han skulle sidde en hel aften ved siden af min svigermor - hun er sød jo vist - men en hel aften ved siden af hende der havde jeg altså også meldt pas med det samme :rolleyes:

Så I skal gøre op med jer selv hvem i helst vil tilbringe aften med tættest på jer - venner eller familie - og hvis I vælger familien så vil jeg nok gøre som Musenberg forslår og sætte bedsteforældre længer væk sammen med anden lidt ældre familie :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil aldrig blive traditionelt for men far lever ikke længere og kun min mormor. Noget af problemet ligger også bare lidt i at jeg kun har min mor og mormor, mens H2B har både mor, "papfar", mormor, morfar, og "papfarfar" så det kommer aldrig til at "gå op" alligevel... jeg har jo så væsentlig flere søskende end han men jeg har kun en kusine med hvor han har alle onkler, tanter, fætre og kusiner med. men at sætte "de gamle" sammen ville bare heller ikke være helt fair for de kender ikke hinanden... Vi skal sidde i E så ved ikke lige helt hvordan det går op med pladserne over for os når nu der går et ben ned der... Men finder jo nok ud af det når vi kommer tættere på...

Tusind tak for indput :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvem siger at dem vi planter ved siden af hinanden ved bordet skal kende hianden? Jeg er da helt sikker på at de nok skal finde noget at tale om alligevel - om ikke andet kan de måske placeres efter at have nogenlunde samme interesser... jeg er helt sikker på at "de gamle" nok skal finde på noget at tale om :)

Hvis I vælger ikke at følge traditionerne kan du jo vælge at have bestman på din side mens din H2B har en brudepige eller god veninde på hans side - er da en mulighed :)

Det kan måske også allerede nu være en ide at begynde at skrive op når du kommer i tanke om nogen som er gode at placere ved siden af hinanden, så bliver det måske lidt nemmere at hitte ud af når du kommer til at skulle lave den endelige bordplan

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blanded alle. Så godt vi kunne, ud fra hvem vi gerne ville sidde sammen med, og hvem vi troede kunne finde ud af at sidde sammen.

Vores forældre satte vi ved sammen bord, og vores søskende ved et andet bord, og så blanede vi generationerne så godt vi kunne. Men vi har hellere ikke nogen "helt gamle" tilbage ...

De der traditioner, de er til for at blive brudt. Lav jeres plan, som i har lyst til og så lad folk tænke det de vil. Hvis de er utilfredse, er de sku også utaknemmelige over at få lov til at være med til at fejrer noget så smukt som kærligheden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at placere familien ved et andet bord og så har vi vores venner ved vores bord. Vi lavede først en traditionel bordplan, men vi kunne se at det ikke ville blive den aften og fest vi håbede på, så vi kastede os over en alternativ bordplan.

God fornøjelse :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer