Centenary

Ægteskabserklæring hos Borgerservice?

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det tror jeg da næsten helt sikkert du kan men vi printede det ud hjemme fra udfyldte det vi var helt sikker på og så tog vi det med der ned med vores dåbsatester og eller pas ;-)

Ja, vi kan selvfølgelig også udfylde det hjemmefra... Vil bare gerne aflevere det personligt, for vi har lidt pres, da Faxe Kommune først bekræfter vores vielse, når KBHs kommune har godkendt ægteskabserklæringen... Og jeg nægter at sende indbydelser ud før vi har fået bekræftet, at der kommer en borgmester eller lignende kl 14... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan også udfylde online vha. nemid.

Vi udfyldte vores hjemme, sendte ind sidste mandag og fik vores attest fredag da vi kom hjem fra arbejde :)

Ja, men vi har ikke vores dåbsattester elektronisk, og som du kan se i mit svar til Louise, så vil vi meget gerne aflevere det personligt, så vi ved alt er som det skal være... :)

0

Del dette indlæg

Vi skulle ikke fremvise dåbsattest, blot udfylde i hvilket sogn man er født m.v.

Nå, jeg håber det lykkes for jer uanset hvilken vej i vælger :)

Nej, det er måske kun ved navneændring man skal fremvise dåbsattest?! (Jeg skal skifte navn)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man er født efter 1960(mener jeg det var?) behøver man ikke dådsattest eller lignende.

Ved personligt fremmøde kan man nok få svar på spørgsmål, som man i hvert fald ikke får svar på elektronisk, men ellers er elektronisk nu hurtigt og nemt

0

Del dette indlæg

Det tror jeg da næsten helt sikkert du kan men vi printede det ud hjemme fra udfyldte det vi var helt sikker på og så tog vi det med der ned med vores dåbsatester og eller pas ;-)

Ja, vi kan selvfølgelig også udfylde det hjemmefra... Vil bare gerne aflevere det personligt, for vi har lidt pres, da Faxe Kommune først bekræfter vores vielse, når KBHs kommune har godkendt ægteskabserklæringen... Og jeg nægter at sende indbydelser ud før vi har fået bekræftet, at der kommer en borgmester eller lignende kl 14... :)

Obs i københavn skal den ikke aflevers i borgerservice, men I rådhusoplysningen. Jeg afleverede min idag og blev spurgt om jeg ville have den med hjem. Vielses kontoret har åbent mellem 10 og 13 mener jeg. Jeg kom kl 15,00 men en rådhusbetjent hentede en som hjalp mig. Det hastede dog ikke så jeg får sendt den hjem i løbet af et par dage.

Udfyld papirerne hjemme fra, men du behøver ikke kopi af pas eller lignende hvis ikke du er født i sønderjylland eller før 1960. Heller ikke ved navneændring.

Redigeret af LisaMH
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt så den kan faktisk blive godkendt med det samme?

Det tilbød de ihvertfald mig - ved ikke om hende jeg snakkede med bare var ekstremt sød.

Det krydser jeg fingre for... :) Og det er inde på KBH's rådhus?

0

Del dette indlæg

Det tilbød de ihvertfald mig - ved ikke om hende jeg snakkede med bare var ekstremt sød.

Ja Københavns rådhus - lige ind af den store hoved ingang og så til venstre :) De er super hjælpsomme

0

Del dette indlæg

Ja Københavns rådhus - lige ind af den store hoved ingang og så til venstre :) De er super hjælpsomme

Tusind tak for din hjælp!! Det bliver dejligt at få det overstået... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Skal man ikke først udfylde og sende ind både ægteskabserklæring og prøvelsesattest 4 mdr før??

Synes jeg præsten sagde.. Bliver jo helt nervøs og stresset nu hvor alle er igang med det...

Jo... Prøvelsesattesten er kun gyldig i 4 måneder, derfor skal du tidligst aflevere jeres ægteskabserklæring 4 måneder før brylluppet... Hvilket for vores vedkommende var i går... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer