tanjapigen123

bryllupskage

5 indlæg i dette emne

Jeg har overvejet at forsøge mig med at lave vores bryllupskage, men der nogen ting jeg gerne vil have lidt styr på inden :)

creme vs mousse? Hvad synes i er bedst, hvad er fordele og ulemper ved disse? holdbarhed osv?

af fyld har jeg tænkt:

appelsin-passionscreme og choko-nougatcreme, hvilke bunde ville i anbefale hertil?

Andet fyld i kan anbefale? Måske noget med chokostykker? Mmm namme nam. (Bare ikke den traditionelle hindbær/choko kage :)

Så også en med ferrero roche, mums, men hvilket fyld og bund ville gå godt hertil?

Håber der nogen garvede bagere tilstede med masser af gode forslag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa, jeg skal lave min egen her til August, har før lavet bryllupskager, med hindbærmusse og toblerroneganache og hvide bunde.. Min egen skal være med lyse bunde med hvid chokolade i, laver hyldeblomst saft nu hvor hylden blomstrer og derfra laver jeg hyldeblomstmusse, det er meget frisk og tager lidt af det søde fra alt det andet, fyld nummer to, tror jeg bliver noget med orange chokolade eller toblerrone..... Ferrero rocher er også vildt gode uhmmm

0

Del dette indlæg

Det er vigtigt at der kommer gelatine i de cremer mousser du laver - ellers kan du risikere at kagen falder sammen nogle steder. Jeg skal lave smagsprøver i weekenden på vores bryllupskage, men lyse bunde og nøddebunde.

vi skal have smage af: 1. citron creme og vanilje creme/mousse. 2. Appelsin creme og vanilje creme/mousse. 3. blåbær creme og vanilje creme/mousse. 4. Hindbær creme og vanilje creme/mousse. Spændende hvilken en det bliver :metteholm

0

Del dette indlæg

vil bare lige tilfæje her, at en hvid chokoladecreme er fantastisk - hvis i altså spørger mig. 5 dl fløde varmet op i en gryde, tilsæt finthakket 300g hvid god chokolade. Når cholkoladen er smeltet stilles fløden på køl til dagen after. Herefter tages fløden ud og piskes som var det til flødeskum. Vuti så har du en lækker creme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vil bare lige tilfæje her, at en hvid chokoladecreme er fantastisk - hvis i altså spørger mig. 5 dl fløde varmet op i en gryde, tilsæt finthakket 300g hvid god chokolade. Når cholkoladen er smeltet stilles fløden på køl til dagen after. Herefter tages fløden ud og piskes som var det til flødeskum. Vuti så har du en lækker creme.

Tro du det ville være lækkert med en hvid chokocreme, en ferrero roche creme samt en bær creme måske hindbær?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer