Lotus

Broche DIY-Guide

21 indlæg i dette emne

Broche DIY guide

Du skal bruge:

En saks

Perler (jeg har brugt atten 8mm perler og en 10mm perle)

Elastiktråd ca. 70 cm

Broche (kan købes hos f.eks. www.creativehobbyart.dk)

Sådan gør du:

Før tråden op gennem det midterste hul på brochen og tag perlen igennem (10mm) og før tråden tilbage gennem samme hul. Lad den ene ende af tråden være kort (nok til at binde knude til sidst) og den anden lang.

Før tråden ud gennem et af hullerne i tredje række på brochen, put perle på og ned gennem samme hul, gør det samme igen men hvor der er et hul mellem hver perle. Dette gøres hele vejen rundt, så der er fem perler. Herefter er det en god idé at binde en knude med tråden fra forrige trin. På billedet har jeg markeret hullerne med grønne prikker.

HUSK AT SÆTTE PERLERNE STRAMT PÅ.

I fjerde rækker sættes perlerne på på samme måde, men med to huller mellem hver perle. Hullerne er markeret med lyserøde prikker på billedet.

I femte række sættes perlerne så de flugter med række tre og med tre huller mellem hver. Hullerne er markeret med gule prikker på billedet.

Til sidst bindes der knude på og perlerne sættes rigtigt, så man ikke kan se hullerne. Sæt bagsiden af brochen på og luk med bagsiden af en saks.

Man kan varierer udseendet ved at bruge forskellige størrelse og typer af perler.

Brocherne kan bruges til at putte på glas til en slikbuffet eller som pynt på en taske eller på et par sko

post-61018-0-87574300-1368708614.jpg

post-61018-0-75925300-1368708721.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er der flot!

Må jeg høre dig, hvor du har købt de fine glas til slikbuffet?

Tusind tak :biggrin: De små glas har jeg købt i Alstrøm Isenkram, de høje er købt i Føtex og krukken med låget var jeg så heldig at finde i en genbrugsforretning. De har været ret billige at købe super dejligt :biggrin:

0

Del dette indlæg

De ser rigtig flotte ud.. Har faktisk valgt at lave efter dem bare i sorte perler. Vi skaal nemlig ha sort/hvid tema når vi engang skal giftes.(men gør jeg intet at være klar lang tid i forvejen.)

Men de er simpelhen super perfekte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De ser rigtig flotte ud.. Har faktisk valgt at lave efter dem bare i sorte perler. Vi skaal nemlig ha sort/hvid tema når vi engang skal giftes.(men gør jeg intet at være klar lang tid i forvejen.)

Men de er simpelhen super perfekte

hvor dejligt at du kunne bruge guiden. Kan godt forestille mig at det ser godt ud med sorte perler :-D Og der er intet galt med at være i god tid, så er der bare mindre stress i slutningen:-)
1

Del dette indlæg

Ejj. Nu havde jeg lige bestilt disse brocher hjem, og så viser det sig at varen udgik 1 juni. Synes ikke jeg kan finde dem andre steder.. Ved du ellers hvor de kan skaffes?? Pandura har ihvertfald dem ikke. :( Og nu ligger perlerne her og brænder i skuffen

0

Del dette indlæg

Ejj. Nu havde jeg lige bestilt disse brocher hjem, og så viser det sig at varen udgik 1 juni. Synes ikke jeg kan finde dem andre steder.. Ved du ellers hvor de kan skaffes?? Pandura har ihvertfald dem ikke. :( Og nu ligger perlerne her og brænder i skuffen

Ej hvor øv :-( Jeg prøvede at kigge hos Grafical og cchobby, men der ser det heller ikke ud til de har dem :( . Hvor mange skal du bruge for jeg har nogle i overskud jeg ikke skal bruge :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg havde bestilt 40 hjem.. Men hvor mange har du tilbage, for er da interesseret i at købe dem hvis du har en del :)

Ej hvor øv :-( Jeg prøvede at kigge hos Grafical og cchobby, men der ser det heller ikke ud til de har dem :( . Hvor mange skal du bruge for jeg har nogle i overskud jeg ikke skal bruge :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde bestilt 40 hjem.. Men hvor mange har du tilbage, for er da interesseret i at købe dem hvis du har en del :)

Puha det var godt nok mange. Jeg har kun ca. 10 tilbage jeg ikke skal bruge. Ellers kan du prøve at snakke med Creativehobbyart, det kan jo være det kan skaffe dem hjem selvom de er udgået. De er i hvert fald rigtig søde at snakke med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

De skrev en mail de ikke kunne hjælpe mig ;)

Men fandt nogle på Ebay. Købte faktisk riiigeligt hehe.. 100 stk for 115 kr.

Hvilket søgeord brugte du eller har du et link

http://www.ebay.co.uk/itm/10-Platinum-Coloured-Brooch-Blank-Base-with-Disc-Sieve-Beading-Plate-26mm-4026-/130938533732?pt=UK_Crafts_JewelleryMaking_GL&hash=item1e7c8b7764

måske denne kan bruges :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer