Oxytocin

Holdbarhed af sølvringe?

4 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Sølv er en del blødere end 14 og 8 k guld, men en kraftig sølvring kan holde i flere årtier - selvfølgelig alt efter hvor hårdt arbejde man har. Men selv et kraftigt relief på overfladen af en sølvring kan i løbet af nogle år være slidt næsten væk. Men nogen bruger f.eks. kun ringen til festlige lejligheder - så kan den holde sig pæn i mange år. En glat sølvring får hakker ridser, men det ændrer ikke så meget på holdbarheden.

Nogle sølvringe er også blødere end andre - og en smedet sølvring kan være hårdere og stærkere end en støbt ring. Nogle sølvringe kan være varmet op og smidt i klodt vand - det gør dem blødere, så de nemmere kan strækkes og trykkes i størrelse.

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en sølvring, som jeg har gået med dagligt de sidste 15 år, og den er stadig fin :) Den er dog ved at være lidt tynd der, hvor sølvet vender ind mod håndfladen, men det var heller ikke en kraftig ring fra starten.

Man kan da godt se, at den er brugt og den har et enkelt hak, men min stål- og titaniumsforlovelsesring bærer altså også allerede præg af at være brugt (efter kun 3 uger).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer